problemen bij oefeningen rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• problemen bij oefeningen rug

hey,
    ik ben de laatste tijd al serieus in kracht vooruitgegaan, ook bij rugspieren. maar sinds enkele weken heb ik problemen met mijn grip als ik bv deadlifts doe en met mijn biceps als ik chins ofzo doe. op het eind van de oefening weet ik dan dat mijn rug nog meer aankon, maar door pijn in de armen en handen kan ik gewoon niet meer verder en moet ik die laten rusten. ik train nu elke woensdag mijn rug achterkant schouders en biceps maar om de kracht in mijn biceps wat te laten toenemen ben ik van plan om zaterdag mijn biceps extra op kracht te trainen (dus minder herhalingen enzo) is dit een goed idee?
    en zijn er manieren om mijn grip te kunnen versterken? ik had in een sportwinkel al iets zien liggen dat je in je hand kan houden en moet samendrukken, maar ik weet niet of dit me kan vooruithelpen...
    iemand tips?
    @ ketIF

Klinkt alsof je standaard onderarm/grip probleem hebt. Bicep trainen heb je weinig aan wat dat betreft.

Wat bij mij werkte was het volgende:
    1. Bijvoorbeeld deadlift als je normaliter 3 sets met 10reps doe ga dan 6sets met 5reps doen. Je kracht neemt toe en ook in je onderarmen.
    2. Farmer Walk's/Farmer Holds met DB's
    3. Wrist Curls
    4. Als je na een tijdje nog geen vermindering hebt dan kun je Straps erbij gebruiken.

Me polsen zijn nu na een aantal oefeningen zo opgepompt. Heb zelden een pomp, maar in me polsen altijd :P

Comment

Ben het helemaal met Falstyr eens, op een puntje na. Als je een slechte grip hebt, blijf dan ver weg van straps. Die gaan je grip namelijk zeker niet sterker maken, eerder verzwakken.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Straps zijn dan het aller laatste middel als de rest heeft gefaald. Op zich heb ik gemengde gevoelens mbt hulpmiddelen. Het zal inderdaad zo zijn dat je iets minder knijpkracht hoeft uit te oefenen om x gewicht te verplaatsen. Maar je kan dan wel je rug fatsoenlijk belasten/trainen. Als het gewicht omhoog gaat moet je uiteindelijk toch weer meer knijpkracht uit gaan oefenen. Enig verschil met straps is dat het probleem zich bij een iets zwaarder gewicht zich voor gaat doen. Enig voordeel in mijn belevenis is dat je tot die tijd tenminste wel je rug beetje fatsoenlijk kan aanpakken.

Op moment zit ik zelf nog met het conditionele aspect qua knijpen/grip. Na 4 oefeningen is het weg en kan ik bij wijze van niet eens meer me veters strikken

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Op moment zit ik zelf nog met het conditionele aspect qua knijpen/grip. Na 4 oefeningen is het weg en kan ik bij wijze van niet eens meer me veters strikken
          Da's zuur.. Iguana had voor Ophaler iets geadviseerd op da vlak..Kon zo gauw de topic niet vinden. Eén van beide zal wel weten ik bedoel. Waren van die 'knijpers'..
          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Die CoC-knijpers zit ik zelf ook aan te denken.

Comment

Die ja Ik heb destijds zelf oefeningen voor de pols gedaan met zo'n stok warbij je zo'n touw moet op- en afrollen met zo'n gewicht aan het eind. Iets hoger gewicht en wat langzamer uitvoeren. Werkte best aardig Meestal is zoiets al bij een sportschool aanwezig ..( bij degene die ik ken teninste wel )
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

doe je bij de deadlift wel een onderhandse en bovenhandse grip???
                160kg squat
                225kg deadlift
                130kg benchpress

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
                  doe je bij de deadlift wel een onderhandse en bovenhandse grip???
                  Is het dan de bedoeling dat je afwisseld? Daar wist ik nog niets van dus bedankt!

Originally posted by Falstyr View Post
                  Klinkt alsof je standaard onderarm/grip probleem hebt. Bicep trainen heb je weinig aan wat dat betreft.

Wat bij mij werkte was het volgende:
                  1. Bijvoorbeeld deadlift als je normaliter 3 sets met 10reps doe ga dan 6sets met 5reps doen. Je kracht neemt toe en ook in je onderarmen.
                  2. Farmer Walk's/Farmer Holds met DB's
                  3. Wrist Curls
                  4. Als je na een tijdje nog geen vermindering hebt dan kun je Straps erbij gebruiken.

Me polsen zijn nu na een aantal oefeningen zo opgepompt. Heb zelden een pomp, maar in me polsen altijd :P
                  ok bedankt, dan zal ik dit een tijdje proberen!
                  @ ketIF

Comment

Afwisselen hoeft niet per se. Doe dit zelf alleen boven een bepaald gewicht. De rest beiden handen overhands.

Comment

brambo19:
                      gewoon altijd 1 hand onderhands vastpakken en de andere hand bovenhands
                      scheelt gewoon heel veel qua grip.
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

Als je een zwakke grip hebt is de mixed zeker een aanrader, maar zolang je kunt zou ik de normale grip pakken. Heb het idee dat je daarmee je grip beter traint dan met de mixed.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Als je een zwakke grip hebt is de mixed zeker een aanrader, maar zolang je kunt zou ik de normale grip pakken. Heb het idee dat je daarmee je grip beter traint dan met de mixed.
                          Eensch. Daarom pak ik mix grip pas na een bepaald gewicht. En dat gewicht wordt steeds meer op den duur.

Comment

ik heb ook pijn in de onderarmen bij rug nu niet meer zo ik heb het alleen nog maar bij 21én en hoop dat dit ook vanzelf weg gaat doormiddel van gewoon door trainen dus dit raad ik je aan heb bij mij ook geholpen bij me rug oefeningen alleen het duurt wel een tijdje,suc6

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X