Een veelgemaakte fout bij squatten: filmpje!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een veelgemaakte fout bij squatten: filmpje!

Voor velen is het onderhand wel bekend dat je dieper moet zakken dan 90 graden omdat de spanning op de knieen dan juist minder is. Een andere minder opvallende fout is het naar beneden zakken dmv de knieen ipv eerst de heupen.

Hieronder twee filmpjes en de link waar ik het vandaan heb. Het eerste filmpje is dus fout (al lijkt ie helemaal niet verkeerd), het tweede filmpje is goed vanaf 30 seconden. Zonde dat de persoon in kwestie alleen niet diep genoeg gaat. Echter hij laat op een wat overdreven manier zien hoe je gebruik moet maken van je heupen (vanaf 30 sec)

Fout:
    YouTube - Banderbe Squat Technique

Goed (tenminste de heupen) vanaf 30 seconden:

YouTube - Good Squats/Bad Squats

Bron:
    How NOT to Squat: The 2nd Biggest Mistake You Must Avoid | StrongLifts.com

Ik vind ze allebei fout. Ze liggen bijna dubbel gevouwen o.O Zo moeilijk is het niet om een wat rechtere rug te houden. Bij paralel hoor je niet de knieen bijna tegen je tepels te hebben. Dit is eerder een les van hoe verneuk ik me onderrug bij het squaten :P

Comment

Vind geen van beide filmpjes echt perfect. Dit is een hele goede:
      YouTube - Jenna Corrado shows what FULL squats should look like

Enige wat je niet moet kopiëren is haar hoofdhouding (omhoog kijken), maar verder een schitterende uitvoering.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Die uitvoering is beter, maar je ziet bij de eerste 2 reps dat ze te snel wilt. Heel der knieen bewegen alle kanten op om de druk te verwerken. :O

Comment

Die van General is dikke prima idd. Van die knieen herken ik wel, maar heb ik zelf ook enigzins.

Tnx voor de aanvulling, zij steekt ook idd netjes haar kont naar achteren.

Comment

Hey general;Denk jij nu echt dat er ook maar iemand naar die hoofdhouding heeft gekeken??
            getting back in shape...

Comment

Wat ik persoonlijk nooit doe is mijn benen strekken op het eind van de uitvoering.Ik hou deze altijd iets gebogen om de spanning op mijn quads te behouden.Soms ga ik deze dan enkele tellen hard aanspannen om ze nog dat ietsje meer te belasten.
              getting back in shape...

Comment

Leuke meid, trouwens, of ging het daar niet om.
                Persoonlijk vond ik dat die meid het erg netjes doet; vind het trouwens wel stoer om zo'n meid te zien squaten.

Comment

Originally posted by zwaan View Post
                  Leuke meid, trouwens, of ging het daar niet om.
                  Persoonlijk vond ik dat die meid het erg netjes doet; vind het trouwens wel stoer om zo'n meid te zien squaten.
                  Mee eens.

@ Aphasia
                  Je weet maar nooit, dus ik dacht ik zet het er even bij. Anders heb ik het weer gedaan als ze lekker omhoog kijken.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

In Squat RX #4 wordt het goed uitgelegd vanaf 04:37

YouTube - Squat Rx #4

In Squat RX #1 en#2 word ook nog wel het een en ander over de techniek uitgelegd.

Comment

Idd ze doet het goed. Beter dan mij. Vraagje ..

Als ik aan het squaten ben... lukt niet goed. Als ik beneden ben kom ik op mijn tippen te staan. Misschien tips voor er iets aan te doen??

grtz mike

Comment

Hang wat meer naar achteren met je kont, zet je voeten iets breder uit elkaar, en laat je punten iets naar buiten wijzen.

sigpic

Comment

Sjesus...als ik het als die meid doe (3e filmpje), dan voel ik al die mannen naar mn derriere kijken!!

Comment

Originally posted by Lieneke View Post
                            Sjesus...als ik het als die meid doe (3e filmpje), dan voel ik al die mannen naar mn derriere kijken!!
                            doen ze toch wel.
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Wel een beetje een bump
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X