Ieder zijn schema. Bijv. Rug.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by IJsBlok View Post
    ik zelf zou niet gelijk beginnen zoals hier net werd gemeld met 15kilo.
    zelf trek ik me zelf ook makkelijk op omdat ik niet veel weeg dus doe ik er meestal 5 kilo aan en dan merk ik al gelijk dat ik 5 kilo meer weeg.
    zelf doe ik 10% van eigen gewicht dus 6kilo
    dus gewoon ffies goed de tijd nemen waar je je lekker bij voelt
    good luck!
    Als je 96 chins kunt moet je mijns inziens die 15kg erbij wel kunnen pakken voor 32 chins.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zou eerst oefeningen doen als lat pulley, horizontal row en bent over row en als laatste chinnen , omdat deze zo makkelijk gaat kan je best wat voorvermoeien

Ook een lekkere oefening is tbar row, een kant van de grote stang volladen met gewicht pak een klein handvat, handoekje tegen de muur (wel zo prettig voor de eigenaar)en optrekken maar
      werkt bij mij heerlijk
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Reactie terug.

De chins doe ik overgens natuurlijk niet achter elkaar, maar in setjes.
        Ik zei 8 reps, maar eigenlijk is het zelf tussen de 8 en 10 reps, dan met 1 minuut rust ertussen.

Ik denk dat ik zelf een beetje moet uitproberen met die gewichten. Ik zal eerst met 5 kilo beginnen, en dan reps van 8 maken.
        Bijv. 4x8 reps breed, 3x8 reps medium en 2x8 reps smal, dat moet zeker wel te doen zijn. En als dat te makkelijk is, verhoog ik 't gewicht gewoon.

Ik trek me meestal op, op een rechte stank, waarmee je ook kan squaten en bankdrukken etc. Ik trek me zover op dat mijn hoofd helemaal boven de stang uitkomt.

Gr. Daniel

Comment

Als je jezelf zo vaak op kunt trekken weeg je al niet zo heel veel (ik heb je gewicht niet gecheckt overigens) of je bent gewoon heel erg sterk. Chinups zijn een zwak punt bij mijzelf (maar ik weeg dan ook 93 kg) en heb al problemen met mijn grip. Maar toch..al heb je dat allemaal niet en weeg je niet zo veel als ik dan nog vind ik 96 reps maken enorm veel.

Als dit echt waar is (en ik ga er maar van uit dat je de waarheid spreekt Sodaar) dan zou ik maar een riem aan doen met extra gewicht eraan! Je lichaam is waarschijnlijk zo gewend geraakt aan deze oefening dat je er gewoon TE goed in bent geworden en de zichtbare resultaten steeds minder aan het worden zijn. Heb je er ook wel eens aan gedacht je schema eens aan te passen? Het dumbell "zagen" met 1 hand kun je misschien ook es vervangen door de BOR met barbell. Je moet je lichaam blijven uitdagen om te kunnen groeien. Maar eerst sowieso een riem met extra gewicht eraan (of een dwerg op je rug binden)

Succes!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Reactie terug.

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Als je jezelf zo vaak op kunt trekken weeg je al niet zo heel veel (ik heb je gewicht niet gecheckt overigens) of je bent gewoon heel erg sterk. Chinups zijn een zwak punt bij mijzelf (maar ik weeg dan ook 93 kg) en heb al problemen met mijn grip. Maar toch..al heb je dat allemaal niet en weeg je niet zo veel als ik dan nog vind ik 96 reps maken enorm veel.

Als dit echt waar is (en ik ga er maar van uit dat je de waarheid spreekt Sodaar) dan zou ik maar een riem aan doen met extra gewicht eraan! Je lichaam is waarschijnlijk zo gewend geraakt aan deze oefening dat je er gewoon TE goed in bent geworden en de zichtbare resultaten steeds minder aan het worden zijn. Heb je er ook wel eens aan gedacht je schema eens aan te passen? Het dumbell "zagen" met 1 hand kun je misschien ook es vervangen door de BOR met barbell. Je moet je lichaam blijven uitdagen om te kunnen groeien. Maar eerst sowieso een riem met extra gewicht eraan (of een dwerg op je rug binden)

Succes!

Ik weeg 71 kg, het staat overgens ook in mijn profiel. Ja, en dumbel zagen doe ik ook al, 4 setjes van, 10-12 reps.
            Maar het hangen van gewichten van mezelf vind ik een goed plan en dat ga ik zeker even uitproberen. dumbel zagen vind ik sowieso niet zo moeilijk, denk gewoon dat ik een sterke rug heb. Met alle oefeningen die ik doe, houd ik 2 seconden het gewicht vast.

Nou, in iedergeval bedankt, ik weet weer genoeg voor zover.

Gr. Daniel.

Comment

Hoelang is het geleden dat je een rustweek hebt gehad?
              Je traint met veel reps, wat ik in je ander topic al zei: het zou allemaal vocht kunnen zijn.

Sacroplasmetische groei dus.

Met andere woorden: in de rustweek krimp je in omvang. Letterlijk.
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X