Ieder zijn schema. Bijv. Rug.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ieder zijn schema. Bijv. Rug.

Mijn schema voor de rug is als volgt:

Rug:

Optrekken.

4x 8 reps breed.
    4x 8 reps normaal.
    4x 8 reps smal.

(ongeveer 45 sec. rust tussen de sets)

Lat pulley.

3x 10-12 reps.

Roeien met dumbels.

3x 15 reps. (aan elke kant)

Of:

Optrekken.

6x 10 reps. (breed)

Lat pulley.

6x 10 reps. (Normaal)

Dumbels Roeien.

3x 15 reps (aan elke kant)

Ales met een gewich, wat net haalbaar is op je aantal reps, af te kunnen maken.

Wat vinden jullie ervan? Teveel of moet 't anders?
    Ik vind 't in iedergeval goe zo!

Gr. Daniel

Als jij in een training 108 chinups haalt, plus nog wat extra rugoefeningen, betwijfel ik of ze niet assisted zijn. Maar dat mag je me vertellen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Er staat alles met gewicht. Bedoelt i denk ik assisted mee.
      Volgens mij kun je gewoon veel minder herhalingen setjes doen voor je rug (optrekken) en dan gewoon niet assisted, dus met je eigen lichaamgewicht.
      Denk dat dat bter is voor massa en assisted beter is voor je uithoudingsvermogen.

Ik zal nooti van me levensdagen +/-100 keer kunenn optrekken
      18 jaar, 85~87,5 kg @ 14 bf (1.92m)

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Als jij in een training 108 chinups haalt, plus nog wat extra rugoefeningen, betwijfel ik of ze niet assisted zijn. Maar dat mag je me vertellen.
        Wel goed rekenen collega
        4x8x3 is 96

maar dan nog zijn het er behoorlijk veel vooral breed.
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
          Wel goed rekenen collega
          4x8x3 is 96

maar dan nog zijn het er behoorlijk veel vooral breed.
          Kut. Iets te enthousiast gerekend uit mijn hoofd. Bedankt voor de correctie.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

rug training voor nog de resterende 5 weken (al 1 week erop zitten) train overingens split schema dus 1 keer in de week rug beulen dit even om alles om te goeien hierna weer ub/lb denk ik

Alles 5X5
            Rowing Torse 20kg

upright row 15kg

dumbell roeien 22kg

Lower back apparaat 20kg, *rustig opbouwen*

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
              rug training voor nog de resterende 5 weken (al 1 week erop zitten) train overingens split schema dus 1 keer in de week rug beulen dit even om alles om te goeien hierna weer ub/lb denk ik

Alles 5X5
              Rowing Torse 20kg

upright row 15kg

dumbell roeien 22kg

Lower back apparaat 20kg, *rustig opbouwen*
              Upright row voor de rug?

Comment

uhh maybe in de waws zal ff de goede naam opzoeken in ieder geval barbell vasthouden en dan optrekken richting de kin

Comment

Reactie terug.

Nou... toch is 't zo.

Ik trek mijn eigen gewicht zoveel keer op in de zoveel setjes. Sterker nog, Ik kan nog wel meer, en ik heb een instucteur laten checken of ik de goede uitvoering doe + snelheid en dat was goed.

Dus de hamvraag is:
                  Moet ik gewichten aan mezelf gaan hangen om verder te komen, of machine apparaten of wat?

Wat geven jullie mij al advies?

Ik doe ongeveer bij elkaar gemiddeld, zo'n 4 rugoefeningen voor de rug.

Optrekken dus. Dumbell roeien. Lat pulley. Nouja, het staat al in mijn schema.

Alvast bedankt.
                  Met vriendelijke groet,
                  Daniel

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                    uhh maybe in de waws zal ff de goede naam opzoeken in ieder geval barbell vasthouden en dan optrekken richting de kin
                    Hmm, klinkt als upright row toch wel. Maar die oefening vind ik meer voor middelsteschouder kop + trapezius. Zou eerder een barbell row er ingooien, dan is het wel een net schema lijkt me.

Originally posted by Sodaar View Post
                    Nou... toch is 't zo.

Ik trek mijn eigen gewicht zoveel keer op in de zoveel setjes. Sterker nog, Ik kan nog wel meer, en ik heb een instucteur laten checken of ik de goede uitvoering doe + snelheid en dat was goed.

Dus de hamvraag is:
                    Moet ik gewichten aan mezelf gaan hangen om verder te komen, of machine apparaten of wat?

Alvast bedankt.
                    Met vriendelijke groet,
                    Daniel
                    Ja. Gewoon de oefening moeilijker maken.

Comment

Hmm. Lastig te geloven, maar onschuldig tot schuld bewezen is he. Als je dit kunt zit je meer op uithouding te trainen dan op massa. Hang er eens een kg of 15 aan (moet je op je huidige niveau wel halen lijkt me), en dan zou een setje van 4x8 je al moeten slopen.

sigpic

Comment

Nou... toch is 't zo.

Dus de hamvraag is:

Alvast bedankt.
                        Met vriendelijke groet,
                        Daniel
                        Je zou een riem om kunnen doen en er een dummble in hangen.
                        Of je zou de oefening niet als eerste moeten pakken maar als laatste rug oefening.
                        Who's the Chef

Comment

Reactie terug.

Ja, want optrekken opzich, is een hele goede oefening, want je traint er best veel spieren mee.
                          Wat ik ook kan doen, is machine training training doen, dan kan je ook een beetje met gewichten rommelen en doen.
                          Maar het advies van, gewichten aan mezelf hangen, neem ik aan. Zoiets had ik ook al in gedachten. En dan opbouwen naar steeds zwaarder gewicht.

Gr. Daniel

Comment

Zou weg blijven bij machines.

sigpic

Comment

Ja, want optrekken opzich, is een hele goede oefening, want je traint er best veel spieren mee.
                              Wat ik ook kan doen, is machine training training doen, dan kan je ook een beetje met gewichten rommelen en doen.
                              Maar het advies van, gewichten aan mezelf hangen, neem ik aan. Zoiets had ik ook al in gedachten. En dan opbouwen naar steeds zwaarder gewicht.

Gr. Daniel
                              ik zelf zou niet gelijk beginnen zoals hier net werd gemeld met 15kilo.
                              zelf trek ik me zelf ook makkelijk op omdat ik niet veel weeg dus doe ik er meestal 5 kilo aan en dan merk ik al gelijk dat ik 5 kilo meer weeg.
                              zelf doe ik 10% van eigen gewicht dus 6kilo
                              dus gewoon ffies goed de tijd nemen waar je je lekker bij voelt
                              good luck!
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X