Rust na hoeveel tijd?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

1 WEEK rust? ;O Hoe passen jullie het eetschema aan in die week rust dan? Gelijk 500 kcal minder ofzo? Doen jullie dan ook werkelijk nix dus ook geen pushups / pullups / situps or whatever? Na 1 week rust denk ik dat ik gelijk 5 kilo minder kan tillen, gaat je progressie ;S
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Ik denk dat dat wel meevalt. En misschien is dat wel zo maar dat kan nooit voor een lange tijd zijn. Als het goed is voor het lichaam dan kan het toch niet kwaad.

En je groeit terwijl je rust.....

Comment

Zelfde blijven eten. Helemaal geen activiteiten. Je verliest in eerste instantie iets aan kracht, maar die krijg je wel weer mooi en wat extra he.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zat juist eerder aan een sport week te denken, lekker op vakantie in een sportoord met personal begeleider er 2x per dag een week lang tegenaan knallen en tussen de trainingssessies lekker relaxen in sauna's en zwembaden met massages etc etc etc ;p
          GEEN WERK, dat is pas rust! ;D
          Wat moet je nou met een week rust van sporten >< Zou ik weer volledig verslaafd raken aan gamen ;p (ja ik ben nogal makkelijk verslaafd ^^ begin ook maar nooit aan kuuren ^^).
          Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Ik neem om de 6 tot 8 weken een volle week rust..maar ik train dan wel gemiddeld 5 dagen per week en dan regelmatig tot failing.

Sportvakantie is overigens geen rustweek. Heeft je lijf nóg geen kans te herstellen..
            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Rust is rust. En dat wil zeggen: geen gewichtstraining of HIIT cardiosessies.
              Dat wil niet zeggen dat je helemaal niet meer mag bewegen. Fietsen, wandelen, zwemmen, voetballen..het mag allemaal. Het moeten alleen geen bezigheden zijn waarmee je je lichaam weer zwaar belast.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by qbane View Post
                1 WEEK rust? ;O Hoe passen jullie het eetschema aan in die week rust dan? Gelijk 500 kcal minder ofzo? Doen jullie dan ook werkelijk nix dus ook geen pushups / pullups / situps or whatever? Na 1 week rust denk ik dat ik gelijk 5 kilo minder kan tillen, gaat je progressie ;S
                Toen ik 9 dagen rust had werd ik groter en kon ik meer. Langere rust...10-14+ zorgt dat je weer krimpt en zwakker wordt.

Ik blijf ook normale hoeveelheden eten, wellicht 2 cardio sessies, maar rest van me leven blijft hetzelfde zonder KT of andere lichamelijk intense arbeid. Dit soort weken ga ik soms zelfs minder strikt met eten om en doe dan pasta's ipv kip/rijst als avond maal.

Comment

neem eigenlijk nooit zoveel rustweken.
                  alleen tijdens de bouwvak en aan het einde van het jaar, verder gewoon non-stop trainen, heb ook niet echt behoefte aan zoveel rust weken, wprdt er alleen maar chagerijnig van
                  160kg squat
                  225kg deadlift
                  130kg benchpress

Comment

Ik heb afgelope jaar misschien 2 of 3 weken rust gehad in totaal.. misschien dat een weekje rust toch niet zo'n slecht idee is. Ik zal eens een week rust nemen komende week.

Comment

heb nu een al een maand rust gehad en dus niet getraind vanwege examens enzo. Vanavond eerste training dus na een maand ff rustig aandoen deze week om er weer in te komen en dan lekker knallen!
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Tis denk ik al van september geleden dak ik nog week rust genomen heb..
                        Weet dat dit nodig is.. Maar langer dan 2-3 dagen houd ik niet vol.
                        Dan sta ik al weer in de gym.. al doen die 3 dagen dan ook wel al goed!

Comment

Om de 4 tot 6 weken 1 week aktieve rust, na 3 van deze blokken 1 a 2 weken voledige rust.
                          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Heb laatst niet echt een volledige rust genomen maar wel weinig getraind (maar 1x) en dat was op woensdag dus de maandag daar op dat ik trainde was toch alweer 5 dagen later en ik merk dat ik weer begin te groeien terwijl ik de laatste tijd het idee had dat het bleef steken.

Het is dan de eerste dag ff wat zwaarder maar je bent al snel op je oude niveau teurg. Nu zie ik idd in hoe belangrijk die rust is.
                            Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Dit klinkt misschien raar maar misschien hebben meer mensen dit. Wanneer ik 5 dagen achter elkaar intensief train en daarna 4 dagen rust neem (volle rust) en gewoon je normale schema volgen, dan ga je er erg vol en goed uit zien.

Ik bedoel... het is raar. 5 dagen keihard trainen en 4 dagen rust nemen en vreten en je hebt het gevoel dat je in deze korte periode keihard bent gegroeid.

Comment

hmmm ook maar eens proberen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X