hamstrings

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hamstrings

IK zit met een probleem en ben ook niet de expert wat betreft de oefeningen.
    Ik deed voorheen altijd voor de hamstrings, de leg curl.

Maar toen ik gisteren probeerde het apperaat te gebruiken, bleek dat de stoel niet verder naar achter kon, omdat de muur in de weg zat. Dit was niet echt fijn, zeker niet voor mijn edele delen.

Toen ik aan iemand die daar werkte zei, dat het apperaat meer naar voren moet, omdat ik veel te ver naar voren zat, kreeg ik het prachtigste antwoord ooit.

Ik moest niet als een meid trainen en 1 cm te ver of 1 cm te veel naar achteren zitten maakt niet uit. Je zult er echt niet minder goed door trainen. Kortom hij wil beweren dat de houding niet belangrijk is.
    Ik ging er weer op in, dat ik wel mijn klote ( werd licht geirriteerd moet ik eerlijk zeggen) wel wil houden. Maar hij deed niks met de info.

Zelf verschuiven was nogal moeilijk, het ding was namelijk loodzwaar

Nou heb ik sowieso een hekel aan apparaten.
    Nu is mijn vraag, train je de hamstrings voldoende, als je lunges en de deadlift doet? ik zag namelijk dat je hiermee ook de hamstrings traint.
    Ik las dat vooral de stif leg deadlift goed voor de hamstring was. Als dat zo is, zou het mooi zijn, want ik zoek ook nog een manier om mijn onderrug te trainen.

Dus Wat zijn nou de beste oefeningen om de hamstrings te trainen?

Alvast bedankt,

Misterfit

Wat ik wel merk, ik heb gisteren voor het eerst deadlifts gedaan en ik voel mijn hamstrings nu wel. Vond hem best wel zwaar om te doen

Comment

sinds tijdje heb ik een ideaal schema voor me benen waarop ik elke keer een dag spierpijn heb.

Goed opwarmen.
      squad (quadriceps), vervolgens de deadlift (hamstrings), dan legpress , vervolgens nog een kleine isolatie met lunges (quadricep), en op het eind staand kuitheffen,

Comment

Dus die klote apperaat hoef ik er niet in te doen.

ik kan helaas niet sqauten. Geen squad rek of smithmachine. het is echt een klote sportschool.

Maar ik doe dan legpress inplaats van de squads, Daarna moet ik eigenlijk dat apperaat doen, maar wou ik de deadlift erin gooien. Daarna lunges en daarna de kuiten. Dat apperaat van de kuiten is veels te licht (ook op de zwaarste stand), dus daar moet ik ook nog iets op verzinnen

Comment

zou het met DB's kunnen doen, maar zou dan toch is serieus opzoek gaan naar gym die dat wel heeft. dit is natuurlijk niets. of vragen of er binnen korte tijd zo'n ding komt

Comment

Voor de Quadriceps
            -Lunges, Leg Press, Front Squat (clean het gewicht van de grond op je borst), Leg Extention

Voor de Hamstrings
            -Roman Deadlift, Deadlift, Good Mornings, Ham Raise
            Barble bent over Row: General beweert dat dit alleen de rek is van de hamstring, maar ik beweer dat je net zoals bij Roman Deadlift en Goodmornings de hamstrings traint als je echt zwaar gaat. Immers moeten de hamstrings werken om te zorgen dat jij+gewicht niet omvalt.

Voor de Kuiten
            -DB Standing Calf Raise. Zoek een lage verhoging op van een paar cm zoals een hele hoge drempel, een aerobics bankje ofzo, zet het stevig tegen een muur zodat het niet weg schuift. Plaats een hand tegen de muur zodat jij in evenwicht blijft en een zware dumbell in andere hand. 1 voet op het bankje en andere los er van. En dan kuit heffen.
            -Donkey Raise
            Ga met beide voeten op randje van verhoging staan en buig voorover. Vraag of iemand op je rug komt zitten (Eventueel met extra db's) en ga dan kuitheffen.

Comment

Sissy Squats voor de Quads was ik vergeten

Mijn benen schema in een split:
              Paralel Squats
              Lunges (Leg Extention voor afwisseling)
              Roman Deadlift
              Sumo Deadlift (optioneel als je gevoel hebt je ab- en adductor aandacht te willen geven.)
              Good Morning
              Standing Calf Raise
              Sissy Squats

Dan ben je dood :P

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                zou het met DB's kunnen doen, maar zou dan toch is serieus opzoek gaan naar gym die dat wel heeft. dit is natuurlijk niets. of vragen of er binnen korte tijd zo'n ding komt
                helaas moet ik daar nog 3 maanden, maar ga waarschijnlijk bij de uni sporten. Heb er nog niet gekeken, maar volgens mij kan het niet veel slechter worden dan hier. En voor 6 a 7 euro per maand kan ik bij de uni niet klagen.

Bedankt Falstyr voor de oefeningen. Zou wel kijken hoe ik het aanpak.
                Maar zoals gezegd, denk dat ik de deadlift dan voor de hamsstring pak, omdat ik hem nu ook zeker voel

Comment

goodmorning lijken me wel pittig voor de onderrug

Comment

Het is ook geen oefening die je constant zwaarder moet doen. Het is een assist oefening. Die doe je rustig en gecontroleerd voor 10-15reps met een vast gewicht. Af en toe ga je qua gewicht omhoog, maar je gaat niet elke keer pushen tot je max op deze oefening. Dan gaat je rug zeker naar de klote.

Comment

hebben jullie geen reverse leg curl = zittend, zit meestal ook aan de leg extensions, je hoeft alleen de dat ding waar je voeten tegen aan houdt omhoog te doen.

lunges met een verre uitstap = meer nadruk op hams, korte uitstap = meer nadruk op quads.
                      dus voor hams een verre uitstap nemen
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                        Nu is mijn vraag, train je de hamstrings voldoende, als je lunges en de deadlift doet? ik zag namelijk dat je hiermee ook de hamstrings traint.

Nee, deadlift (varianten) belasten wel de heupextensie functie van de hamsrings, maar niet knieflexie en aangezien de korte kop van de bicep femoris alleen over je kniegewricht loopt betekent geen knieflexie geen voledige ontwikkeling.
                        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                          Nee, deadlift (varianten) belasten wel de heupextensie functie van de hamsrings, maar niet knieflexie en aangezien de korte kop van de bicep femoris alleen over je kniegewricht loopt betekent geen knieflexie geen voledige ontwikkeling.
                          helemaal begrijpen doe ik het niet. Maar wat adviseer jij me dan?

Comment

Bij de e boeken en E-book-krachttraining-een anatomische benadering staat er bij de deadlift wel degelijk dat je de biceps femoris traint.

Ben benieuwd wat anderen hiervan denken. Zou wel fijn zijn om duidelijkheid te hebben hierover.

Comment

@ Falstyr
                              Met de BOR train je je hamstrings isometrisch, en afhankelijk van je houding en uitvoering zwaar of licht.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X