Wat is de beste buikspiertrain techniek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat is de beste buikspiertrain techniek

Hallo,

Ik lees veel technieken voor het trainen van de buikspieren en hoor ook verschillend. Ik hoor zelfs verschillende dingen van verschillende fitnesswerknemers.
    Ik zou graag willen weten wat nou de beste techniek is om massa te krijgen. Dus de buikspieren te laten groeien.
    Bijvoorbeeld:
    - De ene fitnesswerknemer zei tegen mij: Zet je benen 90 graden en je voeten plat op de grond en kom zover mogelijk naar je knieën toe. En houd daar 2 seconden vast. Ga weer terug, houd 4 seconden rust en ga weer opnieuw. (Het gaat hier om de crunch)
    - De andere vertelde mij hetzelfde maar zei: til je schouders iets van de grond, kijk naar het plafond en span je spieren zo hard mogelijk aan. Houd 2 seconden vast en neem 4 seconden rust.
    Allebei zeiden ze dat je als je je buikspieren wilt laten groeien je 30 seconden rust maximaal moet hebben tussen de sets en de 4 sets doet a 10 herhalingen. Waarvan 2 sets voor je rechter buikspieren en 2 sets voor je linker.

Dus wat is nou precies de beste techniek? Dus ook de hoeveelheid seconden rust, de voetenstand, het wel of niet aanspannen, het wel of niet zover naar je knieën komen als je kunt.

Ook hoor ik veel dingen over de oefeningen. Welke oefeningen kunnen je het beste doen en dan ook de vraag hoeveel herhalingen hiervan?

Ik doe gewoon normale crunches met een dumbell op me borst en hanging knee raises met een dumbell tussen me voeten werkt uitstekend voor mij.
    Verder is het goed omm naar ervaringen te luisteren maar je zult moeten ondervinden wat voor jou het beste wertkt.

Comment

Leg raises en crunches aan een kabelstation met aardig wat gewicht in mijn nek doen het voor mij. Maar de beste buikspiertraining is het gebruiken van sterke samengestelde oefeningen zoals de deadlift, squat en de BOR. Die bouwen ook flink wat buikspieren.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Voorover buigen en de grond voor me voeten aanraken. Zo krijg kramp in me buik dan :P

Leg Raise en Airbike heb je het meest aan. Rest van de buik train je al voldoende met de meeste oefeningen.

Comment

Als het gaat om zichtbare buikspieren, dan maak je die voornamelijk in de keuken!

Verder pak je met de eerste omschreven oefening (startpost) maar gedeeltelijk je buik, en voor een deel je heupbuigers, evenals bij de later geposte leg raise en hanging knee raise.

Eens met de ophaler, buik stabiliseert bij compound en wordt zo effectief getraind.
          Life's what you make it!

Comment

Originally posted by sis View Post
            Als het gaat om zichtbare buikspieren, dan maak je die voornamelijk in de keuken!
            Juist. Alleen bij een laag vetpercentage zul je ze zien, so keep your fat in check!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by sis View Post
              Mooi gezegd!

Comment

Het gaat om gevoel,je moet je buikspieren echt voelen als je ze traint.Bij crunches bv moet je echt met je buikspieren crunchen en niet met je hoofd of schouders.
                Als je vetpercentage rond de 10% zit ga je je buikspieren al lekker zien en als je ze consequent traint met wat verschillende buikspieroefeningen ziet het er al snel goed uit.Met wat extra gewicht crunchen helpt altijd wat voor massa en de grote vraag is natuurlijk ben jij erfelijk goed bedeeld met je buikspieren?

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
                  Het gaat om gevoel,je moet je buikspieren echt voelen als je ze traint.Bij crunches bv moet je echt met je buikspieren crunchen en niet met je hoofd of schouders.
                  Als je vetpercentage rond de 10% zit ga je je buikspieren al lekker zien en als je ze consequent traint met wat verschillende buikspieroefeningen ziet het er al snel goed uit.Met wat extra gewicht crunchen helpt altijd wat voor massa en de grote vraag is natuurlijk ben jij erfelijk goed bedeeld met je buikspieren?
                  wat een bullshit, je kunt niet zeggen dat je bij 10% je buikspieren ziet. Een gemiddelde ongetrainde man, ziet bij 10% zijn buikspieren niet. toen ik 3 maanden op 8% met een gewicht van 68 en een lengte van 184. zag ik hooguit een paar inhamen verschijnen, maar nog geen echte sixpack. ( en toen was ik al 6 a 7 kilo aangekomen. )

denk dat ik nu op 9 a 10% zit met 71 kilo en zie nog steeds niet veel. Wat wel zo is, dat je je bovenste 2 blokjes wel bij 10% ongeveer gaat zien, tenminsten bij mij was het zo, maar de rest zie je pas veel later. Het ligt er ook maar net aan, hoe hard je traint en met welke grote je begint.

Comment

Zeg misterfit,je moet wel goed lezen.Ik schrijf dat je rond de 10% je buikspieren al aardig gaat zien ik heb het helemaal nog niet gehad over een sixpack.
                    Misschien ben jij erfelijk niet zo goed bedeeld met je buikspieren of train je ze niet goed genoeg.
                    No hard feelings.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
                      Zeg misterfit,je moet wel goed lezen.Ik schrijf dat je rond de 10% je buikspieren al aardig gaat zien ik heb het helemaal nog niet gehad over een sixpack.
                      Misschien ben jij erfelijk niet zo goed bedeeld met je buikspieren of train je ze niet goed genoeg.
                      No hard feelings.
                      wat versta je onder aardig zien dan, ik dacht toch echt dat je het dan over het zien van een sixpack hebt. Maar goed, dan heb ik iets verkeerd begrepen.

Comment

Om massa te krijgen, gewoon net als bij andere spiergroepen gewoon zwaar trainen, pak een dumbell of halterschijf en leg deze op je borst en dna gewoon crunches, je zult merken dat dit al veel zwaarder is.

Comment

Abs trainen kan je op wel 100 mogelijk heden, je moet gewoon de fijnste vinden voor jezelf. bij iedereen zal dat vast anders liggen. Zo heb ik van een maat van me wel een chille manier gekregen.

Ga op de incline bank liggen, en dan gewoon crunches doen. Gewoon doen totdat het flink begint te branden. Als het brand ga je op 't midden van je beweging hangen en beweeg je je lichaam naar links en rechts zo vaak mogelijk.

Ik hoop dat je het snapt, weet anders niet echt hoe ik het moet uitlegge

DL 140KG - BP 100KG - PP 60KG " You're gonna eat lightning and crap thunder "

Comment

Zwaans!! zoiets?

http://www.bodystore.nl/images/conte...n/DSC05510.jpg
                            en dan in het midden blijven hangen en draaien van links naar rechts..?

Net even geprobeerd op het werk.. maar dat is HEAVY!
                            De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Bodybuilding.com - Exercise Guides Database.

kijk anders hier eens... staan echt heel veel oefingen op.. en dat geld eigenlijk voor alle spiergroepen.

succes.
                              1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X