Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spank kerel ik moet het je toegeven, je bent super bezig kerel. Zo door gaan.. Nex- is trots op je... hahaha.

Nee, vind het leuk om te zien dat iemand echt serieus bezig is met trainen. Gaan met die banaan.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
      Deadlift is hele vooruitgang.
      1. Je hoeft op het eind niet zover met je rug naar achteren. Gewoon rechtop staan is voldoende. Overstrekken is verspilling energie en kan eventueel tot blessure leiden bij zwaardere gewichten. Nu zorgen dat als je benen omhoog gaan de rug in dezelfde positie blijft en mee omhoog gaat. Je kont kom nog steeds iets omhoog voordat de rug mee gaat. Verder toppie

2. Squat. Snelheid is beter. Wat trager en gecontroleerder naar beneden en explosief omhoog. Maar het gaat zo snel dat ik het niet zeker ben, maar volgens mij kantel je onderin je heupen waardoor je rug lichtelijk krom trekt. Je reet naar achter en rug gespannen houden. Dan als het ware naar achteren gaan zitten en de heupen in dezelfde houding houden. Niet onderin de heupen kantelen om naar beneden te krijgen, dat betekend dat je heupmobiliteit niet goed ontwikkelend is en daar moet dan wat meer aandacht aan besteed gaan worden in de tussen tijd.
      In orde

Originally posted by Leo1988 View Post
      Kelder nou niet zo als een baksteen naar beneden man met de squat Gewoon rustig en gecontroleerd naar beneden. Dit lijkt nergens op

Deadlift gaat een stuk beter! Maar blijf gewoon gefocust en ga niet als een dwaas om je heen kijken Gewoon recht vooruit (iets omhoog vanuit je rugwervel gezien). Rug lekker recht en hoe die hoek met de grond ook gelijk. Doe je een stuk beter, alleen een heeel klein stukje ga je nog met je heupen omhoog terwijl je schouders op dezelfde hoogte blijven. Is niet zo erg vind ik. Probeer ook wat rustig de spanning op te bouwen en het gewicht niet van de grond te rukken. Ook niet zover naar achteren hellen aan het einde trouwens
      Dat concentreren blijft moeilijk idd.. Maar goed.. Blijven oefenen

Originally posted by Nex- View Post
      Spank kerel ik moet het je toegeven, je bent super bezig kerel. Zo door gaan.. Nex- is trots op je... hahaha.

Nee, vind het leuk om te zien dat iemand echt serieus bezig is met trainen. Gaan met die banaan.
      Super reactie! Tof van je! Gaat helemaal goed komen!
      Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

• Update Training Vrijdag 6 Maart + Filpje BOR

Schema A

10 Minuten Crosstrainer
        150 Kcals Lichter..

# Compounds #:

* Squat (+2,5)

- 12 * BB
        - 10 * 35

- 4 * 5 * 57,5
        - 6 * 57,5

* Bench Press (+2,5)

- 12 * BB
        - 10 * 35

- 3 * 5 * 52,5
        - 6 * 52,5
        - 7 * 52,5

* BOR (+2,5)

- 12* BB
        - 10 * 30

- 4 * 5 * 42,5
        - 6 * 42,5

YouTube - BOR 42,5 Kilo

# Isolatie #:

* Wide Grip PD (Front)
        - 12 * 35
        - 10 * 40
        - 8 * 50

* Upright Rows (BB)

- 12 * 20
        - 10 * 30
        - 8 * 35

* Chinnen

- 2 * BW
        - 3 * BW
        - 3,5 * BW

Trainingstijd: 65 Minuten

Comments:

Voor mijn gevoel liep het niet lekker met de Squat, vandaar dat ik deze Maandag nog een keer met hetzelfde gewicht doe.. Ik haalde de reps wel redelijk zelf allemaal (Volgens de spotter, behalve 1 keer, denk uit balans) maar ik geloof het niet en wil het 100 Procent zelf nog een keer doen!)

De Bench Press ging wel goed zelf! Had nog kracht over dus de 55 zit er wel in de volgende keer!

Van de BOR heb ik een filmpje gemaakt, welke ik deze dag nog probeer te posten! Voor mijn gevoel liep deze ook nog niet helemaal lekker, maar dat is aan jullie om te beoordelen, ik ben benieuwd! Deze probeer ik wel de verhogen met 2,5 de volgende keer!

Is het erg als ik, gewoon voor de zekerheid, nog niet verhoog met de Squat en de BOR? In ieder geval de Squat?

Voeding van vandaag (BESCHAMEND, maar vetangst is weer!):

Ontbijt: 20 Gram Whey / 100 ML Verse Jus / 60 Gram Brinta / 40 Gram Havermout / 250 ML Halfvolle Melk
        Tussendoor: 2 Boterham / 2 Hele Eieren / 2 EiWit
        Lunch Pre: 75 Gram Volkoren Macaroni / 130 Gram Tilapia [Onbereid] / 100 Gram SperzieBonen / 20 Gram Tomatenpuree
        PWO: 20 Gram Whey / 20 Gram Dextrose / 1 Gram Kaneel
        PWO 30 Min Later: 50 Gram Brinta / 200 ML Halfvolle Melk / 55 Gram Kalkoenfilet
        Diner: 250 Gram Aardappel / 250 Gram Witlof / 130 Tilapia [Onbereid] / 200 Gram Volle Yoghurt
        Avond: 450 Gram Kwark / 35 Gram NotenMix

Kcal: Rond de 2800
        Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

• Tof dat je zoveel tijd steekt in je updates. Ik zou overigens ook gewoon verhogen, tenzij je vorm voor je gevoel niet goed is.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Voor squat kun je rustig de 60kg pakken als je wilt, misschien zelfs 65kg.
            Als je zorgen maakt om je techniek kun je altijd meer sets met minder reps maken. Zo heb je vaker dat je eerste paar reps goed zijn.

Comment

• Full Squat 57,5 5*5 (2e Werkset)

YouTube - Full Squat 57,5 5*5 (2e Werkset)

Full Squat 57,5 5*5 (3e Werkset)

YouTube - Full Squat 57,5 5*5 (3e Werkset)

MP 32,5 Kilo 5*5 (5e Werkset)

YouTube - MP 32,5 Kilo 5*5 (5e Werkset)

Comment

• Je keldert nog steeds harder dan een baksteen ouwe met die squats Gewoon heel rustig spanning opbouwen als je naar beneden gaat, en dan lekker explosief omhoog (dat je de vorm wel goed houdt). Check ook maar eens wat squats van powerlifters (of pr's van powerlifters in het algemeen, de uitvoering. Heel rustig naar beneden, en dan zo explosief mogelijk omhoog).

Bij de mp zou ik je ellebogen verder naar buiten duwen en niet zo ver naar voren. Je kan iets verder achterover staan. Ook hoef je de barbell niet zo ver te laten zakken. Tot je kin is wel genoeg. Kleine hoek in je knieen is ook aan te raden
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

• Originally posted by Leo1988 View Post
                  Je keldert nog steeds harder dan een baksteen ouwe met die squats
                  Dat valt mij ook op ja.. toch gaaf al die filmpjes .. daar leer ik ook weer van

Originally posted by Spank View Post
                  Lijkt of je hier zwalkend het gewicht omhoog probeert te krijgen.. dat rechts meer moeite heeft dan links.. maar kan het verkeerd hebben!!

Toppie die filmpjes !!
                  De waarheid kan erg hard zijn

Comment

• Squat 5 * 5 * 60 Kilo (2e Werkset)

YouTube - Squat 5 * 5 60 Kilo (2e Werkset)

Squat 5 * 5 * 60 Kilo (4e Werkset)

YouTube - Bench Press Side 5 * 5 55 Kilo (4e Werkset)

Bench Press (Side) 5 * 5 * 55 Kilo (2e Werkset)

YouTube - Bench Press Side 5 * 5 55 Kilo (4e Werkset)

Bench Press (Front) 5 * 5 * 55 Kilo (3e Werkset)

YouTube - Bench Press Front 5 * 5 55 Kilo (3e Werkset)

BOR 5 * 5 * 45 Kilo (2e Werkset)

YouTube - BOR 5 * 5 45 Kilo (2e Werkset)

BOR 5 * 5 * 45 Kilo (3e Werkset)

YouTube - BOR 5 * 5 45 Kilo (3e Werkset)

Dumbell Side Raises 6 * 7 Kilo

YouTube - Dumbell Side Raises 6 * 7 Kilo

Comment

• Het moet echt nog VEEL rustiger man! Probeer nou is gewoon langzaam te zakken, goed spanning op te bouwen. Met die laatste set squatten, donder je naar beneden, stuiter je half omhoog en door het verlies aan spanning zak je dan ineens weer een heel klein stukje omlaag. Dat zijn geen squats. Kijk anders ff verder terug hier in het topic. Staan nog wel wat filmpjes in van squats die qua snelheid wel goed zijn.

Zelfde met de bank: je laat het gewicht een beetje gaan en beneden stuiter je hem omhoog. Gewoon rustig naar beneden, gecontroleerd, spanning opbouwen en dan omhoog smijten. Van dat gekelder wordt het alleen maar moeilijker.

Die bor vind ik eigenlijk ook niet echt heel goed. Rug beetje te bol naar mijn mening en meteen vanaf de eerste herhaling al cheaten.

Side raises zou ik bovenaan ook nog wat tegenhouden en niet naar beneden laten lazeren.
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

• Erg leerzaam dank.
                        (ben blij dat TS niet alles goed doet, zodat er wat te leren valt)
                        Bulking tot 100kg

Comment

• Ik heb geen leven dus wat voorbeeld/instructie filmpjes gemaakt voor Spankie.
                          Heb alles met 60kg gedaan. Lekker simpel, geen geneuzel.

Squat
                          Je postuur is goed, maar je moet wat meer naar achter gaan zitten ipv denk in neerwaartse beweging. Denk in de beweging naar achter zitten in een stoel. Dit zal er ook voor zorgen dat je knieen niet te ver naar voren komen. Als het niet lukt komt het eventueel door mobiliteits/flexibiliteit in de heupen. Maar lijkt me sterk. Je onderrug staat goed geholt, spanning staat er dus constant op, borst naar voren zodat het gewicht niet naar voren komt.

Maar je tempo...Zak rustig, bouw spanning op. Als het goed is zou je onderin even een tel stil zitten zodat alle momentum uit de beweging gehaald word. Dan explosief omhoog.

Alles in onderstaand filmpje is overdreven...
                          YouTube - Squat Technique

Bench
                          Ik ben niet zo'n fan van ellebogen naar buiten. Zo kun je geen fatsoenlijke kracht zetten + ik merkte bij mijzelf dat het aanspreken van de borst minder is dan met ellebogen in. Bij ellebogen breed zit je meer met biceps/schouders te drukken met beetje borst tot het gewicht hoog genoeg zit eer de triceps bij springen. En in mijn mening zie je daarom ook veel schouder blessures bij benchers die net beginnen. Maar de hoek waarin je schouder staat draagt ook bij. Daarom is decline gezonder voor de schouder en daarom is het hol trekken van de rug zodat je schouders in een andere hoek komen bij het benchen verstandig.

Met ellebogen in is het zo dat het gewicht niet op de borst zal komen, maar er net onder. En je zal onderin al meteen triceps gebruiken met schouders en veel borst om het gewicht weer in beweging te krijgen naar boven zodat je geen problemen hebt met het dode punt onderin. Je triceps worden dus naast de borst ook enorm getraint...in tegenstelling tot ellebogen breed. Maar met ellebogen in, moet je proberen (en dat is wennen) het gewicht naar boven te duwen in een rechte lijn...en niet naar boven zodat het gewicht boven je gezicht eindigd zoals je met ellebogen uit gewend bent. Dit is iets waar ik ook nog mee bezig ben qua gewenning.

Daarnaast de positionering van je voeten. Meer onder de bank. Wederom te maken met spanning opbouwen in het lichaam om kracht te kunnen zetten.

YouTube - Bench Elbows in

YouTube - Bench Side View

Comment

• Leuke filmpjes Falstyr.Ik zou alleen met de squat en het bankdrukken niet volledig uitstrekken.Zoals jezelf ongetwijfeld weet gaat dan de spanning eraf en dat moet juist niet.

Comment

• De spanning vind ik nog het minste. Maar merk dat de belasting op de gewrichten dan het meest is en das niet prettig voor knieeen of ellebogen. Althans dat merk ik bij mijzelf.

Comment

• als je toch geen leven hebt () zou je dan eens duidelijk het verschil tussen ellebogen naar binnen/buiten kunnen laten zien? ik snap niet helelmaal wat je bedoeld want ik doe volgens mij hetzelfde maar zie ook geen andere manier. bvd

verder, goeie filmpjes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X