Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Geachte Allen! Dit topic is bedoeld voor mensen die onzeker zijn over de oefeningen die ze doen. Heb je ze toevallig 'on tape' gezet met je mobiel of camera!? Deel ze dan met ons.

Ik maak dit topic puur omdat de begeleiding bij sommige Fitness Centra (Lees de Mijne!) Soms ver van goed is!

Dit topic is bedoel om de discussiëren en eventuele verbeteringen door te spreken!

Geen Gewhine/Gezeur/Afgezeik hier dus maar enkel serieuze praat!
    Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Ik zal de Aftrap doen:

Squat (10 * 70 Kilo) Een beetje onstabiel uitgevoerd:

YouTube - Squat

Flat Bench Flyes Poging 2 (8 * 16 Kilo):

YouTube - Flat Bench Flyes

Dumbell Schoulder Press (8 * 16 Kilo):

YouTube - Dumbell Schoulder Press

SkullCrusher (7 * 22,5 Kilo):

YouTube - SkullCrusher

Vraag 1) Is dit een FULL SQUAT!?
    Vraag2) Oefeninge goed uitgevoerd!?
    Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Alleen je squat gekeken.
      1) Je loopt wel heel ver van je rack. Zou ik niet doen.
      2) Dat kussentje is in feite niet nodig als je de stang net wat lager op je traps legt. Daarnaast kun je vanaf die positie (als je het gewicht niet meer houdt) het gewicht makkelijker laten vallen.
      3) Nee, het is geen fullsquat, dit is parallel.
      4) Je hangt redelijk ver naar voren.
      5) Houd je nek in een neutrale positie, of kijk naar beneden. Nu trek je hem zwaar omhoog, en dat kan je flinke koppijn geven of akeligere dingen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Alleen je squat gekeken.
        1) Je loopt wel heel ver van je rack. Zou ik niet doen.
        2) Dat kussentje is in feite niet nodig als je de stang net wat lager op je traps legt. Daarnaast kun je vanaf die positie (als je het gewicht niet meer houdt) het gewicht makkelijker laten vallen.
        3) Nee, het is geen fullsquat, dit is parallel.
        4) Je hangt redelijk ver naar voren.
        5) Houd je nek in een neutrale positie, of kijk naar beneden. Nu trek je hem zwaar omhoog, en dat kan je flinke koppijn geven of akeligere dingen.
        1)Heb geen squatrek daar! Enkel een BenchPress Bank! Dus vanuit daar moetik hem tillen en weglopen (Anders zit bankje in de weg)
        2) Ik zal het eens probere!
        3) Oke
        4) Zal er op letten (Moetwel zeggen dat ik bij dit filmpje wel heel ERG onstabiel sta!)
        5) Een goede tip! Wat ik wel heb is datik duizelig/kortademig wordt! Miss heeft het daarmee te maken?

Thanx voor het kijken zou je de andere ook even willen bekijken!?

Comment

Wat mij geleerd is door een ervaren BB, houd met je flys de hoek in je armen en niet verder dan horizontaal zakken netzoals met BP, nu lijkt het meer op een DB press

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
            Wat mij geleerd is door een ervaren BB, houd met je flys de hoek in je armen en niet verder dan horizontaal zakken netzoals met BP, nu lijkt het meer op een DB press
            Dus de hoek moet groter? wijder gesprijd?

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
              idd ik vind wel dat je erg ver door zakt met je armen

ik sluit mij bij posseltje aan
              Pain is temporary...pride is forever...

Comment

SHoulder press
                Probeer die DB niet tegen elkaar aan te klatsen.

skullcrusher ziet er netjes uit kan voor de veranderen eens het bankje een tikkeltje schuinzetten.

Comment

Originally posted by martin27 View Post
                  idd ik vind wel dat je erg ver door zakt met je armen

ik sluit mij bij posseltje aan
                  Oke!

BOR 50 Kilo

YouTube - SV A0041

DL 75 Kilo

YouTube - SV A0042

DL 75 Kilo 2

YouTube - SV A0043

Dumbell Rows 24 Kilo

YouTube - SV A0044

Comment

Deze Flyes Beter?

YouTube - SV A0040

Comment

Originally posted by Spank View Post
                      1)Heb geen squatrek daar! Enkel een BenchPress Bank! Dus vanuit daar moetik hem tillen en weglopen (Anders zit bankje in de weg)
                      2) Ik zal het eens probere!
                      3) Oke
                      4) Zal er op letten (Moetwel zeggen dat ik bij dit filmpje wel heel ERG onstabiel sta!)
                      5) Een goede tip! Wat ik wel heb is datik duizelig/kortademig wordt! Miss heeft het daarmee te maken?

Thanx voor het kijken zou je de andere ook even willen bekijken!?
                      1) Dan begrijp ik het. Is gewoon kut inderdaad. Schijtsportscholen.
                      2) tm 4) goedzo
                      5) Zou zoiezo zonder squat/powerrack geen squats doen tot je bijna ompleurt. Zonder safety niet doen. Ook niet met spotter, want als jij gewoon omvalt, houdt hij dat gewicht ook niet.
                      Maar probeer je nek eens wat anders te houden.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Flys zijn al stuk beter,

mijn paint skills zuigen, met laptop helemaal
                        maar zoiets. zodra je hem omhoog pushd begint het al meer (je snapt hem al) een press te worden

armen kan je wel meer strekken word alleen een stuk zwaarder. maar strek ze dus niet uit naar een push maar houd die hoek erin (mijn uitleg is niet super hopelijk snap je het)
                        Last edited by Beachboy; 23-01-2009, 22:20.

Comment

1. Je squat is niet eens paralel. Doe het wat minder gehaast en pak wat minder gewicht tot je het beheerst. Je moet naar achter gaan zitten en niet denken dat je naar beneden moet. Alle spieren onder spanning houden en rustig zakken en explosief omhoog. Nu krijg ik indruk dat je niet alles spant en te gehaast wilt zijn. Daardoor ga je wiebelen en ook meer naar voren leunen waardoor je rug niet echt gezond onder druk komt. Druk ook vanuit je hak en niet vanuit de bolling in de voet.

2. Geld voor alles. Rustig en relaxt tot je de techniek voldoende beheerst. Daarna gaan de gewichten vanzelf wel omhoog.

3. Tijdens het sporten met je oefening bezig zijn en niet tijdens de oefening om je heen gaan kijken zoals bij je deadlift filmpje

4. Bij DB Rows je lichaam wat stiller houden zodat eigenlijk alleen je arm beweegt. Nog maals...niet te gehaast willen zijn heb je geen baat bij.

Mijn filmpjes:

100kg Deads
                          YouTube - 100kg/220lbs speed deadlift warm up

100kg Squat
                          YouTube - Squat Warm-up
                          Last edited by Falstyr; 23-01-2009, 22:27.

Comment

Mijn filpjes

Squat 3x140kg

http://nl.youtube.com/watch?v=S0cQO2cj8qc

Deadlift 175kg

http://nl.youtube.com/watch?v=bpnJAy6gAU0

Alleen me rug is hier niet helemaal recht, ik heb deze filpjes gister gemaakt als bewijs voor sommige mensen die niet geloofden dat ik zoveel kon tillen op 17-jarige leeftijd
                            18 jaar, 105 kg,

DL:
                            210 BP: 130 NP:100 SQ:175

Comment

Netjes. Bij deadlift is je vorm wel gewoon kut, zeker omdat je nu ook nog een riem om hebt, maar het gewicht komt tot lockout, dus hij telt wel gewoon.

Mooie squat ook, hoewel ik toch je kuiten eens zou gaan stretchen als je die schijfjes nog nodig hebt.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X