Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leuke filmpjes fallus Alleen hou je je polsen wel iets te geknikt lijkt het wel bij die benches (is niet heel duidelijk te zien door de hoek, maar zo lijkt het in ieder geval).

En rust onderaan bij een squat had ik ook een tijdje gedaan. Dan wordt het echt VEEL zwaarder en ik heb gemerkt dat de eerste paar cm weer een beetje lastig qua coördinatie en balans zijn, veel meer dan wanneer je profiteerd van de elasticiteit van de spieren!

En dat ellebogen in, is dat zwaarder dan ellebogen naar buiten? Stel je bencht 80 met je ellebogen naar buiten, hoeveel zou je dan ongeveer doen met ellebogen in? Hangt natuurlijk veel af van kracht in je schouders/triceps/borst, maar wat doe jij bijvoorbeeld?

@ tha man:

ellebogen uit: je ellebogen, schouders en bovenborst liggen op 1 lijn gedurende de hele beweging

ellebogen in: ellebogen komen bij een neergaande beweging meer richting je navel
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

• Bench met elbows in doe ik nog niet zo lang, dus de techniek is niet feilloos. Met sommige reps staan me polsen nog lichtelijk gebogen, maar das niet zo'n ramp. In het begin kon 1x110kg met Elbows Out en was blij met 1x80kg Elbows in...sterker nog had moeite met 70kg. Maar de triceps en schouders worden snel sterker en dan schiet het gewicht sneller omhoog dan toen het deed met Elbows Out benchen. Zit nu al weer op sets draaien met 90kg op die manier. Maar bij elbows in gebruik je bovenrug, borst, schouders, triceps...meer spieren worden opeens actief betrokken bij de beweging.

Met squat zit ik overdreven stil onderin. Normaal is dat niet zolang en gebruik je de opgebouwde spanning als een springveer. Maar je zit toch even een microseconde stil onderin. Ik gebruik geen "bounce" voor momentum. Ook niet prettig voor de knieen.

Comment

• Hoe zijn deze oefeningen?

Squat 5 * 5 * 60 Kilo

YouTube - Squat 5 * 5 * 60 Kilo

Squat 5 * 5 * 60 Kilo

YouTube - Squat 5 * 5 * 50 Kilo

MP 5 * 5 * 37,5 Kilo (5e Werkset)

YouTube - MP 5 * 5 * 37,5 (5e Werkset)

DL 3 * 5 * 80 Kilo (2e Werkset)

YouTube - DL 3 * 5 * 80 (2e Werkset)
        Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

• denk dat een bepaalt iemand.. zeg niet dat het leo is.. nog zegt dat je zakt als een baksteen :P
          De waarheid kan erg hard zijn

Comment

• Ik zeg niks

Nou oke: JE ZAKT NOG STEEDS ALS EEN BAKSTEEN!!!
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

• Squats zijn al beter dan eerst. Minder snel zakken en sneller omhoog.

Bij MP hoef je niet je armen helemaal te stretchen wanneer je omhoog gaat en je hoeft hem niet zo laag te laten zakken. Probeer verder wat meer intensiteit aan je trainingen toe te voegen.

Comment

• Tempo en uitvoering van squat is goed. Zakt niet meer als een baksteen. Nu proberen explosief naar boven te gaan. Snel en explosief omhoog dus. Voor de rest is uitvoering goed.

Je militairy press is een overhead press. Zoals Nex al zegt hoef je bij een militairy press de armen niet te strekken boven het hoofd. Nogmaals...explosief omhoog. En zakken kun je tot de borst doen, maar op zich is het ook goed als je tussen neus en lippen zitten.

Deadlift. Je tilt nog steeds te veel vanuit de rug omdat je kont omhoog komt terwijl de rug niet mee omhoog gaat. En dat moet je dan compenseren door op het eind de rug meer werk te laten doen dan nodig is.

Comment

• Vandaag weer aan de slag gegaan met de camera 3 setjes squats en 1 powerclean.

De squats zijn wat dieper dan in het vorige schema (wel fullsquat, niet attg??) en de powerclean ben ik nog aan het leren. Dit is de 6e keer ofzo dat ik ze doe en ik heb hem echt nog LANG niet onder de knie. Mooie opbouwende kritiek erover zal mooi zijn

Met de squats zit ik nog niet op mn top (ben progressief aan het laden), maar zijn wel lekker zwaar aan het worden

Ik begon met 12 x 77,5 kg squats:

YouTube - Leo 12 x 77,5 kg squat

Hierna 10 x 85 kg squats:

YouTube - Leo 10 x 85 kg squat

En als laatste 8 x 90 kg squats:

YouTube - Leo 8 x 90 squat

Daarna de powercleans (ja ik weet dat deze voor de squats "moeten"), 12 x 40 kg (ik ben ze nog aan het leren dus):

http://www.youtube.com/watch?v=lpRQjMGGscM
                  Last edited by Leo1988; 20-03-2009, 21:27.

Comment

• heb het idee dat je met squats op het laagste punt eerst je reet wat omhoog brengt en je shouders volgen, en heb je die bar niet ver op je nek liggen? heb het idee dat ikzelf hem wat meer naar achter op de schouders heb.
                    vind ook dat je zelf aardig hard naar beneden gaat, vooral als je net boven bent schiet je meteen weer naar beneden, waarom niet eerst even rustig rechtop en dan weer rustig zakken?
                    powercleans geen verstand van, alleen heb het idee dat je beetje die bar niet zo soepel naar beneden brengt, dat je teveel wil opvangen met je schouders, moet je armen wel strekken als je hem laat zakken vanaf je borst, is soepeler en kost minder energie voor je armen waar je nu niet voor traint

Comment

• Van dat met mn reet omhoog: omdat ik vrij diep ga en een stukje tussen mn kuiten zak, en als ik dan omhoog wil, moet ik eerst weer wat naar achteren, omdat anders mn knieen wat te ver naar voren staan over de gehele beweging. Tenminste, zo voel ik het

Barbell ligt voor mn gevoel prima op mn traps. Als ik hem verder naar achteren leg, scheuren mn schouders een beetje teveel, plus het feit dat je meer gewicht op je quads brengt met een hoge barbell.

Waarom ik niet ff rechtop sta: ik lock niet helemaal met mn benen gestrekt dus (zoals je ziet) en ik heb liever constante spanning op mn spieren, in plaats van de spanning een beetje verliezen boven, ff rusten en dan pas doorgaan. Gewoon lekker doorknallen Ik ga wel een stuk langzamer naar beneden als ik eenmaal weer wat verder door mn knieen ben gegaan toch? Vooral het laatste stukje onderaan probeer ik echt gecontroleerd te doen. Voor mn gevoel is de excentrische fase echt langzaam!

En hoe bedoel je met dat zakken van die barbell bij de powercleans? Snap ik niet helemaal.

Verder bedankt voor je commentaar

Comment

• Ik zie over het algemeen weinig verkeerds. Maar dat zijn geen full squats want je hamstrings zitten niet tegen de kuiten aan. Zijn gewoon paralel squats. Het is maar bij een enkele rep dat je benen omhoog gaan terwijl de rug wat later mee gaat, maar niks ernstigs ofzo.

Powercleans zijn naadje :P
                        1. Geen explosiviteit, je zit niet laag genoeg om uberhaupt explosiviteit met de benen op te kunnen gaan bouwen.
                        2. Je curled het gewicht omhoog, moet meer met de traps a la upright row dat gewicht omhoog trekken. Als het zwaar wordt krijg je het niet meer hoog genoeg getrokken en dan moet je leren onder de barbel te duiken om het in squat positie op te vangen.

Heb geprobeerd filmpie te maken voor je, maar na aantal pogingen niet gelukt. Krijg camera niet goed genoeg om bovenste deel vast te leggen.

Comment

• Parrallel? Ik voel toch duidelijk dat mn kuiten worden samengeperst onderaan en een soort "block" dat ik niet verder kan. En als je van de zij/onderkant zou kijken zie je dat ik wel degelijk beneden parrallel ben Volgende keer ff proberen zo een filmpje te maken.

Powercleans: haha dat dacht ik wel

1) ik had juist van meerdere mensen gehoord dat je rug een beetje horizontaal moet staan en dus verder boven de barbell hangen. Dan kan je als het gewicht boven je knieen is hard zwaaien met je heupen en het gewicht omhoog jumpen met je calves

2) Ook had ik gehoord en gezien dat je het gewicht dus wel moet shruggen, maar zeker NIET moet upright rowen! Dat deed ik eerst juist wel, het gewicht dicht langs mn lichaam omhoog shruggen/upright rowen en dan eronder duiken.

Verder heb ik ook gemerkt dat 10 mensen het op 11 verschillende manieren uitleggen: wel/niet upright rowen, wel/niet beginnen met acceleratie wanneer het gewicht boven de knieen is, wel/niet gewicht neerleggen na een rep etc etc.

Nog maar ff wat filmpjes van rippetoe ofzo bekijken

bedankt voor je comment in ieder geval man!

Comment

• Het is inderdaad meer shruggen dan upright rowen, maar vind Upright Row makkelijker als uitleg. Met shruggen hebben mensen vaak een vaag beeld :P

Je moet inderdaad meer over de barbel "hangen". Ipv schouders achter de barbel zoals met deadlifts moeten de schouders boven de barbel en niet er achter of voorbij. Nu is je rug te horizontaal en kun je geen explosiviteit/snelheid opbouwen.

Oefeningen van gewichthef onderdelen kan je moeilijk zelf aanleren. Moet je echt onder begeleiding doen als je het goed wilt doen. Anders krijg je vage uitvoeringen :P

Comment

• Haha oke dan, ik zal je tips meenemen volgende keer als ik ga powercleanen

Bedankt man

Ohwja, kan je nog een keer proberen een filmpje te maken? Ben wel echt benieuwd wat jij verstaat onder een goeie powerclean

Comment

• Squat 5 * 5 60 Kilo (2e Werkset)

YouTube - Squat 5 * 5 60 Kilo (2e Werkset)

Squat 5 * 5 60 Kilo (4e Werkset)

YouTube - Squat 5 * 5 60 Kilo (4e Werkset)

MP 5 * 5 40 Kilo (3e Werkset)

YouTube - MP 5 * 5 40 Kilo (3e Werkset)

DL 3 * 5 85 Kilo (2e Werkset)

YouTube - DL 3 * 5 85 Kilo (2e Werkset)
                                Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X