Bench press grip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bench press grip

Ik was eigenlijk wel benieuwd of jullie zelf wel eens afwisselen van benchgrip. Persoonlijk heb ik altijd dezelfde neutral grip, maar gister eens geƫxperimenteerd (na mijn werksetjes ofc.) met uberwide(buiten ringen) wide (op ringen) neutral, en closer (handen nog op ribbels) en CGBP is dan binnen ribbels. En kan wel zeggen dat me borst nu om ganade smeekt van de spierpijn, puur van het wisselen van de grip. Nou zeg spierpijn natuurlijk lang niet alles, maar geft toch wel aan dat je net iets ander gedeelte van je borst aanspreekt dan met neutral grip (en met wide/uber wide je onderste ROm van je bench wat harder pakt)

Dus zit een beetje te twijfelen om anders wat afwisseling te introduceren in mijn benchschema, vandaar de vraag.

EDIT; optie 5 is ik wissel af, maar weet niet hoe je dit aan kunt passen in etiquette
    38
    Uber wide(buiten ringen)
    15.79%
    6
    Wide(net legaal)
    28.95%
    11
    Neutral
    44.74%
    17
    Close(Niet CGBP-close)
    2.63%
    1
    Ik wissel af
    7.89%
    3
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Ik doe meestal met mn ringvingers op de ringen, maar na dit schema ga ik hem close pakken en aanleren met mn ellebogen langs mn zij te zakken.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

De zeldzame keren dat ik bench is het met de wide grip. Bench overigens alleen incline, bij de flat gaat mijn rechterelleboog protesteren, bij de decline gaan mijn schouders eraan.

Overigens, eerst kon ik die enquetes aanpassen, maar ik zie die optie nu niet meer staan...
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik varieer regelmatig met allerlei grip breedtes.

Comment

neutrale greep...heeeeeeeeeeeel soms wide.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
            Ik doe meestal met mn ringvingers op de ringen, maar na dit schema ga ik hem close pakken en aanleren met mn ellebogen langs mn zij te zakken.
            waarom?? dan maak je er meer een tricep oefening van

Comment

wat houden die breedtes exact in?? ik zet altijd men wijsvinger op de ring hoort dat bij uberwijd??

Comment

Originally posted by bong bong View Post
                waarom?? dan maak je er meer een tricep oefening van
                Omdat je dan minder hard je schouder verneukt
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Pink op de ring is nog legaal bij meets, alles daarbuiten is extra wide ja.

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

Overigens, eerst kon ik die enquetes aanpassen, maar ik zie die optie nu niet meer staan...
                    Ik wel
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Nou pinada wees eens lief en pas hem voor me aan (A)

Pretty please

Comment

ik doe uber-wide sinds dat ik met 40kg bezig ben....dacht dat het normaal was....nu ik op 62,5kg zit weet ik niet of ik beter gewoon wide of neutral kan gaan doen. Ik doe mee met de test yawg.
                        BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
                        BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                          Nou pinada wees eens lief en pas hem voor me aan (A)

Pretty please
                          Excuus, zag net pas wat er veranderd moest worden, maar ik ben weer lief geweest...
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

iets breder dan neutraal
                            160kg squat
                            225kg deadlift
                            130kg benchpress

Comment

hartelijk dank ^^

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X