Bolling bovenrug tijdens deadliften

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bolling bovenrug tijdens deadliften

Hier deadlift filmpje:

YouTube - Deadlift form

ik heb thuis alleen wat lichte 18kg dumbells maar hier valt goed te zien hoe ik mijn bovenrug niet recht kan doen.
    Dit naar aanleiding van een trainingsmaatje waar ik voortaan mee train die dat gebied wel recht kan doen.

Mijn trainingsmaat heeft die bolling ook, totdat hij zijn borst naar voren doet en dan is de bolling weg. Maar hoe ver ik mijn borst ook naar voren doen, de bolling blijft.

Zoals je kan zien is mijn onderrug wel netjes recht.

en bijvoorbeeld hier:

http://www.youtube.com/v/noA5iBH-WIw
    die gozer heeft zijn bovenrug wel recht.

Dus nu mijn vraag, kan die bolling kwaad?

Je moet even je schouderbladen naar elkaar trekken, en naar voren kijken (klein beetje omhoog, als je voor de spiegel staat kijk ik over me hoofd heen) dan zou dit al weg moeten zijn. Verder borst naar voren kont naar achter e.d. maar dat doe je al. Verder weet ik niet precies of je nou een conventional deadlift doet of een RDL lijkt een beetje een mix tussen de twee.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
      Je moet even je schouderbladen naar elkaar trekken, en naar voren kijken (klein beetje omhoog, als je voor de spiegel staat kijk ik over me hoofd heen) dan zou dit al weg moeten zijn. Verder borst naar voren kont naar achter e.d. maar dat doe je al. Verder weet ik niet precies of je nou een conventional deadlift doet of een RDL lijkt een beetje een mix tussen de twee.
      Ja heb hem niet echt perfect uitgevoerd, ging me meer om de houding van mijn rug.

en schouderbladen naar elkaar trekken? als er 120kg op de stang zit?
      iets zegt me dat me dat niet gaat lukken... ik hoor mn trapezius al huilen :|

Comment

Kan het zelf ook met 130kg en ik weeg nog wel stukkie minder dan jij volgens mij dus zou wel moeten lukken

Je moet alleen zorgen dat je goed staat, dan schouderbladen naar elkaar en dan gaan. Want je kan niet ff halverwege je schouderbladen bijstellen ofzo

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

YouTube - Mark Rippetoe: The Deadlift Scapula

Rippetoe zegt 't zelfde; het heeft geen nut om ze naar elkaar toe te trekken.
          Toch bedankt voor je input/snelle reactie!

Comment

Klinkt logisch, maar het blijft wel zo dat bij mij mijn schouderbladen naar elkaar toetrekken zorgt dat ik geen bolling in mijn bovenrug heb, dus het mag dan wel niks toevoegen, maar dit is wel de oplossing voor mijn probleem Denk dat als je echt zwaar gaat dan houd je rug het natuurlijk niet, maar dan kom je uiteindelijk gewoon in dezelfde positie als dat je normala zou zijn, maar dan iets later.

Je kan het allicht eens proberen, als het je probleem wel oplost niks mis mee dan lijkt me

Comment

Schiet me net nog iets te binnen, maar te laat om te editen sorry

Je moet eigenlijk ff een filmpje doen zonder shirt(hoef je niet te posten ofzo) maar check even of de onderkant van je schouderblad omhoog steekt en je daardoor die bolling lijkt te hebben. Om even een vergelijking te geven, als je je traps flext dan gebeurt er hetzelde. Dan bolt niet zozeer je rug maar staan je schouderbladen in een andere positie, dat kan je gewoon fixen door jah klinkt makkelijk maar dat gewoon niet te doen en zegmaar je schouders naar achteren te rollen (niet een shrugbeweging, maar denken dat je je voorste schoduerkoppen naar achteren probeerd te duwen terwijl je je borst vooruit houdt.

Meer zou ik ook niet kunnen verzinnen hoop dat dit het dan is

Comment

Je moet met je reet naar beneden. Je begint praktisch met je benen gestrekt waardoor het een stiff legged deadlift is en alle druk op de onderruk komt te staan. Ideaal om je rug te verneuken. Dus reet naar beneden net zoals in een paralel squat onderin.

Scapula is niet sterk genoeg om veel gewicht naar achter te trekken.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Je moet met je reet naar beneden. Je begint praktisch met je benen gestrekt waardoor het een stiff legged deadlift is en alle druk op de onderruk komt te staan. Ideaal om je rug te verneuken. Dus reet naar beneden net zoals in een paralel squat onderin.
                  Doe ik ook, ik heb weinig ruimte in mn kamer en het was meer een voorbeeld van hoe mijn rug eruit ziet tijdens het deadliften, dat ik hem niet recht krijg

Bij deadlifts pak ik de stang, ga ik met mijn knieen naar voren tot mn schenen net niet de stang raken en dan met mn kont naar achter net boven parralel, daarna doe ik mijn borst naar voren en adem ik diep in en duw ik mn heupen naar voren.

wat mij betreft goede uitvoering, maar idd, in het filmpje was het belabbert :P

Comment

Ik denk niet dat het kwaad kan.
                    Je houd je rug recht, denk de meesten wel zo'n soort van buiging in hun bovenrug hebben met deadliften. Om er toch op te letten dat je zoveel mogelijk recht staat kan je eraan denken om je borst omhoog te houden. Dus: Billen iets naar achteren, borst omhoog en proberen TEGELIJK je benen en romp te strekken. Jij strekt eerst je benen en daarna pas je romp, dat moet dus tegelijk.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X