Oefeningen voor explosiviteit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oefeningen voor explosiviteit

Hey,

Zal me eerst even voorstellen, ik ben Ricardo en train nu ong 3 jaar, stats 96 kilo, 12 bf.

Ik ga over een maand cutten en wou behalve 2x pw hiit en 4x pw krachttraining ook 1x pw explosiviteitstraining/hitt sprinten gaan doen in het bos. Nou was mijn vraag wat voor oefeningen zal ik voor de explosivteitstraining gaan doen had zelf al oefeningen als jumpsquats, jumplunges in gedachten maar echt verder kwam ik niet misschien dat iemand anders goeie bodyweight oefeningen weet puur voor explosiveit.

Ricardo

In plaats van HIIT een slee met gewicht naar je toe trekken zo snel als je kan. 25-50m weg sprinten en weer naar je toe trekken.

Box jumps. Hoe hoger je kan springen hoe explosiever je bent

60% van je 1rm gewicht pakken en explosiev uitstoten. Dus met squat/bench langzaam naar beneden en explosief omhoog. Of als variant met een medicijn bal op de grond liggen en omhoog gooien, opvangen, gooien etc.

Comment

Oke bedankt! Alleen die van de slee kan niet , ga echt het bos in en dus bodyweight oefeningen

Comment

Wat wil je met deze oefeningen bereiken? leg mij dat eerst uit, dan kan ik je verder advies geven want heb dit ook gedaan.
        Groeten

Comment

Explosiviteit!

Comment

Maar in welke vorm, wil je hoger springen, sneller stoten dat bedoelt hij

Doe je het voor een sport, zo ja welke, zo nee waarom wil je dan explosiever worden en in welke vorm
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Gewoon explosief in het algemeen , omdat ik best langzaam ben geworden door de fitness

Comment

Algemeen is beetje vaag
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ja is ook gewoon in het algemeen, ik ga hitt doen in het bos met sprints daarbij wil ik explosivteit trainen jumpsquats enz, een beetje voor de voetbal en voor kickboksen

Comment

Originally posted by Ricardo van Vliet1 View Post
                    Gewoon explosief in het algemeen , omdat ik best langzaam ben geworden door de fitness
                    Dan moet je niet als een slak sporten en elke rep explosief doen. Het lijkt wellicht traag door iemand die kijkt en dat is omdat je een zwaar gewicht hebt. Maar als je met volle snelheid tegen dat gewicht duwt wordt je nog steeds sneller en explosiever.

Comment

ok kijk daar hebben mensen aan als je gewoon zegt dat het voor voetbal en kickboxen is is het een stuk makkelijker voor mensen die er verstand van hebben
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X