Frequentie spiergroepen trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frequentie spiergroepen trainen

Ik zie daar zoveel verschillende meningen en informatie over. De een zegt elke spiergroep max 1 keer per week. Andere zegt elke spiergroep max 2 keer per week.
    Gevoelsmatig hou ik me aan het volgende wat ik gelezen heb in goed boek:

biceps/buik: 48 uur rust tussen oefeningen
    triceps: 72 uur rust tussen oefeningen
    rug/schouders: 96 uur rust tussen oefeningen
    benen: week rust tussen oefeningen.

Dit lijkt me te kloppen. Nu train ik mijn biceps dus regelmatig wat vaker. Dat voelt op zich ook wel prettig aan voor mijn lichaam. Echter zijn jullie het hier mee eens? Of doe ik meer kwaad dan goed?
    You can not become LEGenDArY without Legday

Je traint de borst maar niet voor het gemak?

Comment

Rust na het trainen is altijd goed. Desalwelteplus kunnen spieren in het algemeen na 24 uur weer deels belast worden, en na 48 uur weer volledig.

Het CZS (centraal zenuw stelsel) heeft echter langer nodig voor volledig herstel, namelijk een dag of vijf. Daarom dat het aan te raden is om een rustweek in te lassen na een week of 6 tot 8.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by tums View Post
        Je traint de borst maar niet voor het gemak?

Dit zal wel een vergetelheidje zijn veronderstel ik
        Only those who risk going too far can possibly find out how far one can go - George Eliot

Comment

Te veel rust voor sommige spiergroepen zoals de benen. Te weinig rust voor buik/biceps. Probeer 4-5 dagen rust per spiergroep te hebben.

Maandag - Upper Body
          Woensdag - Lower Body
          Vrijdag - Upper Body
          Maandag - Lower Body
          Woensdag - Upper Body
          Vrijdag - Lower Body
          Rince and repeat

Andere variant is
          Maandag - UB
          Dinsdag - LB
          Donderdag - UB
          Vrijdag - LB
          and repeat

Zo geef je de spieren tussen door voldoende rust.

Comment

Ik denk dat je het beste gewoon 48uur per spiergroep rust beter kan aanhouden dan dit.
            Benen verdeel ik ook altijd in 3 groepen kuiten hamstring en quadriceps
            maar train elk van deze 1x per week.
            Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Te veel rust voor sommige spiergroepen zoals de benen. Te weinig rust voor buik/biceps. Probeer 4-5 dagen rust per spiergroep te hebben.

Maandag - Upper Body
              Woensdag - Lower Body
              Vrijdag - Upper Body
              Maandag - Lower Body
              Woensdag - Upper Body
              Vrijdag - Lower Body
              Rince and repeat

Andere variant is
              Maandag - UB
              Dinsdag - LB
              Donderdag - UB
              Vrijdag - LB
              and repeat

Zo geef je de spieren tussen door voldoende rust.
              Afgeleide vraag. Wil t.z.t. ook een UB/LB gaan doen. heb er al wat over gelezen vandaag, maar zie veel afgeleiden over het aantal sets en oefeningen.

Wat is gemiddeld genomen (danwel een 'range') voor UB/ LB. Dus hoeveel sets per oefening en hoeveel oefeningen per spiergroep (rug, benen, shouders, borst, biceps, triceps.. ) dien je ongeveer aan te houden per trainingsdag UB/LB ?

Thx.
              Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Ik denk meer in push/pull beweging en probeer de werk lading ongeveer hetzelfde te houden. 10x3 zwaar bench press staat dan 2 rug oefeningen van 4x10 tegenover bijvoorbeeld. Maar komt ook veel natte vinger werk bij kijken.

Comment

@ Bilo.

Je ne comprend pas !. "Neuk je nog, of golf je al" ? leg uit......

Na neuken, komt golfen? Neuken is voor de jongetjes, golfen is voor de mannen ? Kakkers golfen, maar neuken niet ? Hoe meer je neukt, des te dichterbij komt golfen? Als je aan het neuken bent, ben je niet aan het golfen? Met golfen leer je de echte 'ballen' kennen ? Als je een "neuk" maakt tijdens golfen, scoor je dan punten ? Kun je ze ook tegelijk doen ?

Kortom, what do you mean ?

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Ik denk meer in push/pull beweging en probeer de werk lading ongeveer hetzelfde te houden. 10x3 zwaar bench press staat dan 2 rug oefeningen van 4x10 tegenover bijvoorbeeld. Maar komt ook veel natte vinger werk bij kijken.
                    K, thx ! Ik houd wel van natte vinger werk Nu we toch aan het golfen zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X