sowieso full body schema pakken en 3x per week squatten ,anders word het nooit wat:P echt meeste willen per se leren squatten maar squatten maar 1x per week, 3x per week 3-5 setjes (hoeft niet elke keer zwaar) om te leren is een makkelijke en enigsinds leuke manier om fatsoenlijk te leren squatten
1/4 squat
Collapse
X
-
Als je wilt leren squaten moet je meerdere set met minder reps doen. De eerste rep is altijd perfect en hoe meer reps er volgen hoe fouter ze worden. Dus als je echt de goede techniek wilt leren moet je op de eerste rep oefenen en niet de reps er na. En ter compensatie doe je dan meer sets.
Comment
-
Ben ik niet met je eens. Je moet juist gewoon licht pakken en veel herhalingen maken, dan leert je CNS die beweging vanzelf aan, naast dat het vanzelf rustig enig rekwerk doet.
Met meer sets en minder herhalingen zijn mensen veel sneller geneigd er meer gewicht op te pleuren ("het voelt niet zwaar") waardoor zowel de aangeleerde techniek kut gaat, als de blessuregevoeligheid gigantisch toeneemt."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Na 10-12sets van 3reps voelt een licht gewicht opeens ook zwaar.
Met 75% van je 1rm doe je een set van 10reps. Dan voelen de laatste 3-4reps zwaar aan. Bij meerdere sets voelen de laatste sets zwaar aan. Je hebt een overal zwaardere belasting en hoger volume dat je draait. Maar je techniek is nog steeds beter met 2-3reps dan 10-ish reps. its fact en dan kun je zoveel reps maken als je wilt, maar hoe meer reps je maakt in een set hoe verneukter je techniek naarmate de set volgt.
Weet niet, maar ik doe liever wat meer kwaliteits reps als ik op techniek oefen.
Comment
-
De laatste rep is op een oefen-gewicht juist beter dan de eerste, alles is warm, los en dus kun je dieper met de perfecte vorm."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Voor een gewicht waarop je de vorm aanleert moet je niet op hoeven warmen."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Dat denk ik dus niet. Net op het moment dat je voeling begint te krijgen voor de oefening stop je om rust te nemen, en daarna moet je weer opnieuw die voeling krijgen. Juist bij hogere reps leer je te voelen wanneer iets goed of fout gaat, bij kortere sets kan dat gewoon niet omdat je te weinig referentie hebt (als beginner dan)."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Uhm... *zucht*
Hoe krijg ik het aan je verstand dat in latere sets je ook te maken krijgt met vermoeiing en dat het dan 1-2 reps van die set is waar je mee bezig bent. Je voelt het probleem, je stopt, hebt even tijd om te evalueren, gaat terug onder de stang en begint met een schone lei om weer de techniek goed te krijgen. Stuk beter dan dat je techniek slecht wordt en je dan nog tig reps moet doen met vermoeiing. Je hebt dan meer kans op blessures en je hebt minder kans om te re-setten en met een schone lei te beginnen om van de fout te leren. Je moet dan wachten tot nieuwe training.
De uitleg die ik het duidelijkst vond voor mezelf was lopen op het strand. Iemand loopt op kop en de ander er achter aan. De tweede persoon probeerd in dezelfde voetstappen te staan en dat lukt voor 1-2 stappen. Hoe meer stappen er volgen hoe verder hij begint af te wijken. En dat precieze effect is van toepassing op de ROM en reps van oefeningen. De eerste paar reps zijn gewoon beter qua kwaliteit. En als je meerdere sets doet krijg je uiteindelijk ook gewoon te maken met vermoeiing e.d. Je hebt alleen meer kans en tijd om te leren en herstellen.
Comment
-
Oké, laat ik doorgaan op je stranduitleg. Een eerste stap stap je wellicht precies goed, de tweede mis. Je neemt je rust en stapt weer. Uiteindelijk leer je het wel, maar het zijn schokjes waarin je het leert. Met de manier van gewoon lopen gaat het in het begin mis, maar vanzelf kom je in die groove terecht en dan blijft het goed gaan. En ik denk dat je die groove eerder bereikt met langer proberen en voeling krijgen dan met steeds met een schone lei beginnen."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Door vaker te oefenen ga je op een gegeven moment wel dieper squatten. Wat ik zou doen is na je normale training of op rustdagen gewoon iets van totaal 200hh. squatten met je lichaamsgewicht. Bijv. 10 setjes van 20hh. Als je dit al zwaar vind kan je je eigen ook nog vasthouden. Elke keer probeer je dan zo diep mogelijk te zakken.
Zie nu net dat Gerenal hetzelfde had neergezetIn college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment