geen vooruitgang

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nou heb ik nog een vraag,
    Wou er geen nieuw topic voor aanmaken.

Als ik 3x in de week fullbody train. Heb ik dat ik tijdens de training misselijk en niet goed voel.
    En dan heb ik ook zoiets dat ik dan niet 100% kan gaan.
    Vind dit nogal vervelend. Maar waar ligt dit aan?

Maar ben dus een beginner, en mijn doel is dus om gespierder te worden.
    Omdat ik te horen kreeg dat je geen spiermassa aan kunt komen zonder te bulken.
    was mijn vraag nu of bij een split-schema, ook goede resultaten boekt?
    En doe je bij een split-schema ook meer oefeningen voor iedere spiergroep of blijft dit hetzelfde?

Zat er aan te denken om zo'n schema te doen:

Maandag:
    Benen, borst, biceps
    Dinsdag:
    rug, triceps, schouders
    Woensdag:
    Benen, borst biceps
    Donderdag:
    rug, triceps, schouders
    Vrijdag:
    Benen, borst, biceps

Comment

beetje bagger schema, schouders train je dus élke dag?

wat dacht je van:
      borst schouders triceps
      rust
      benen
      rust
      rug biceps
      rust
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

wat doe je op zaterdag en zondag? je traint alle dagen van de week en alle spiergroepen meerdere keren. Hoe ziet je schema er gedetaileerd uit?
        44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
        ....

Comment

Beetje bagger? Het klopt gewoon van geen kanten.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik heb dus nog niet echt een schema!
            maar
            wat dacht je van:
            borst schouders triceps
            rust
            benen
            rust
            rug biceps
            rust
            is dat niet beetje te veel rust? of zit ik er dan naast?
            en boek je daar dan ook ''goede''resultaten mee?

Zondag kan ik niet trainen i.v.m openingstijden in sportschool.
            Zaterdag kan ik soms niet trainen i.v.m werken

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              beetje bagger schema, schouders train je dus élke dag?

wat dacht je van:
              borst schouders triceps
              rust
              benen
              rust
              rug biceps
              rust
              goed bedacht en verder? heb je de avatar van shred wel eens goed bekeken ?
              44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
              ....

Comment

Maar hoe kan dat nou als ik 3x per week fullbody doe, dat ik toen niet goed voel tijdens training?

Bij mij komt het over als je bijvoorbeeld alleen maandag borst, schouders en biceps doet, dat je dan minder vooruitgang boekt dan als je het 3 x per week doet.
                Zou wel eigenlijk foto willen posten hoe ik nu ben, en hoe ik eruit wil komen zien.

Comment

Sorry hoor maar ik krijg nu het idee, dat je denkt dat Shred uit zn nek aan het lullen is.. HIJ HEEFT GELIJK..

Comment

Op een split schema heb je meerdere oefeningen die 1 spier aanpakken vanuit verschillende hoeken. Je kan die spier helemaal naar de klote trainen. Dan heeft het ook meer tijd nodig om te herstellen.

Bij fullbody heb je 1-2 oefeningen die een spier aanpakken. Ook al ga je zwaar en veel reps dan nog zullen ze niet zo kapot gaan als op een split schema. Dus ze herstellen sneller waardoor je ze weer kunt trainen binnen een paar dagen.

Daarnaast gewoon veel eten zodat je niet misselijk wordt omdat je glycogeen voorraden leeg zijn. Denk je veel te eten? Bereken dan je kcal en wat je qua voedingsstoffen moet hebben...en leg dat naast wat je dagelijks eet. Dan pas weet je echt of je genoeg eet of niet.

Comment

Originally posted by SCFNoSurrender View Post
                      Maar hoe kan dat nou als ik 3x per week fullbody doe, dat ik toen niet goed voel tijdens training?
                      Waarschijnlijk omdat je te kort rust tussen je sets en te weinig drinkt. En als je er nog steeds te misselijjk van wordt dan raad ik je aan meer koolhydraten te nemen voor je training. De juiste soort wel te verstaan..geen suikers.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Op een split schema heb je meerdere oefeningen die 1 spier aanpakken vanuit verschillende hoeken. Je kan die spier helemaal naar de klote trainen. Dan heeft het ook meer tijd nodig om te herstellen.

Bij fullbody heb je 1-2 oefeningen die een spier aanpakken. Ook al ga je zwaar en veel reps dan nog zullen ze niet zo kapot gaan als op een split schema. Dus ze herstellen sneller waardoor je ze weer kunt trainen binnen een paar dagen.

Daarnaast gewoon veel eten zodat je niet misselijk wordt omdat je glycogeen voorraden leeg zijn. Denk je veel te eten? Bereken dan je kcal en wat je qua voedingsstoffen moet hebben...en leg dat naast wat je dagelijks eet. Dan pas weet je echt of je genoeg eet of niet.
                        Met het eten heb ik ook nog wat problemen.
                        Met bulken en school vind ik toch wel lastig.
                        Zal zo snel mogelijk een bulk eetschema maken en dan hier laten checken of het wel goed is.
                        Vind het ook moeilijk met de hoeveelheden die je weg moet werken.
                        Vroeger ging dat bij mij nog wel, maar nu ik afgevallen ben is het toch stuk lastiger.

Zal eens wat topics gaan lezen over split-schema.
                        En hoeveel oefeningen per spiergroep.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Waarschijnlijk omdat je te kort rust tussen je sets en te weinig drinkt. En als je er nog steeds te misselijjk van wordt dan raad ik je aan meer koolhydraten te nemen voor je training. De juiste soort wel te verstaan..geen suikers.
                          En hoeveel rust moeten er zijn tussen je sets en oefeningen?
                          Ik koop altijd in de sportschool een flesje water(500ml) en drink dit niet in een keer op.
                          Maar merk wel dat als ik krachttraining doe, me altijd kapot zweet.

Comment

Originally posted by SCFNoSurrender View Post
                            Met het eten heb ik ook nog wat problemen.
                            Met bulken en school vind ik toch wel lastig.
                            Zal zo snel mogelijk een bulk eetschema maken en dan hier laten checken of het wel goed is.
                            Vind het ook moeilijk met de hoeveelheden die je weg moet werken.
                            Vroeger ging dat bij mij nog wel, maar nu ik afgevallen ben is het toch stuk lastiger.

Zal eens wat topics gaan lezen over split-schema.
                            En hoeveel oefeningen per spiergroep.
                            Wat vind je er lastig aan? Je maag moet gewoon rekken, dat krijg je voor elkaar met steeds je max te eten. Je zal zien dat het na een maandje veel makkelijker gaat, en je wekelijks kan opbouwen.
                            Eten van tevoren klaarmaken scheelt ook. Maak bijvoorbeeld iets lekkers met kip en groente, en neem dat koud mee naar school. Veel dingen zijn koud prima te eten.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Wat vind je er lastig aan? Je maag moet gewoon rekken, dat krijg je voor elkaar met steeds je max te eten. Je zal zien dat het na een maandje veel makkelijker gaat, en je wekelijks kan opbouwen.
                              Eten van tevoren klaarmaken scheelt ook. Maak bijvoorbeeld iets lekkers met kip en groente, en neem dat koud mee naar school. Veel dingen zijn koud prima te eten.
                              ook omdat ik nog geen bulk-schema heb.
                              Bijvoorbeeld nu dat ik nog geen oplossing heb voor eten onder schooltijd.
                              kom ik dan thuis, en eet ik dan een omelet van 4-6 eieren. En als ik dan nog om 6 uur warm moet eten, word het nog knap lastig :P

Maar probeer zo snel mogelijk een schema te maken, en dan zal alles beter gaan.
                              Maar vid het lastig wat ik allemaal op school kan eten. in de vakantie kon ik gewoon smiddags een blik tonijn eten, maar dat gaat op school niet.

Comment

kwark, shakes, noten, brood met tonijn?
                                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                                Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X