Invulling van 1 REP????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Invulling van 1 REP????

Mensen, ff een vraagje...

hoe kan je het beste 1REP invullen als je vooral wil focussen op hypertrofietraining (beginneling)??

Voorbeeld:
    3 seconde concentrische contractie, 1 seconde excentrische contractie = 1 REP

Hoop hier wat nuttige informatie over te krijgen, volgens mij wel een discutabel onderwerp waar ik zeker meer over zou willen weten.

Alvast bedankt
    Doubt me, Hate me, You are the inspiration i need!!
    @ Cut

Er is geen manier om 100% accuraat te berekenen wat je 1rm is. Enige manier om er achter te komen is daadwerkelijk een tijd rust te nemen en je 1rm te doen in de training. Er zijn wat reken tabellen, maar zoals gezegd zijn die niet 100%.

Ik zou zeggen...kijk naar wat nu je voor 10reps doet. Doe er 20kg bij en doe dan een praktijk test.
    Voorbeeld: Je squat 10x120kg. Dan pak je 140kg en gaat dan de percentages berekenen voor je opwarm sets. 3x3 40% gevolgd door 2mins rust. 3x3 55% en weer 2mins rust. 3x3 70% en 4mins rust. 1x85% 4mins rust. 1x100% gevolgd door 4mins rust. Dan gooi je er steeds 2,5% boven op tot je niet meer kan. De week er na gebruik je de max van de week er voor en herhaald alles nog een keer. Dan weet je heel nauwkeurig wat je 1RM is.

Ik stel voor maar 3x in de week te trainen en dan eerste oefening van die dag alleen op die manier te doen. Dus maandag test je squat, woensdag de bank en vrijdag de deads.

Comment

ik bedoel wat anders dan wat jij uitlegt denk ik.
      Tijdens het uitvoeren van 1 Herhaling zijn er ook verschillende manieren om deze ene herhaling uit te voeren.

Voorbeeld:
      Squat
      Bij startpositie 3 seconden naar beneden,
      en vervolgens 1 seconde weer terug naar je beginpunt.

Ik hoor hier en daar dat er speciale telsystemen zijn om er voor te zorgen dat je het maximale haalt uit het uitvoeren van 1 Herhaling als je dus bijvoorbeeld je concentrische contractie langer maakt dan je excentrische contractie....hier enige ervaring mee??
      @ Cut

Comment

Originally posted by Markess View Post
        ik bedoel wat anders dan wat jij uitlegt denk ik.
        Tijdens het uitvoeren van 1 Herhaling zijn er ook verschillende manieren om deze ene herhaling uit te voeren.

Voorbeeld:
        Squat
        Bij startpositie 3 seconden naar beneden,
        en vervolgens 1 seconde weer terug naar je beginpunt.

Ik hoor hier en daar dat er speciale telsystemen zijn om er voor te zorgen dat je het maximale haalt uit het uitvoeren van 1 Herhaling als je dus bijvoorbeeld je concentrische contractie langer maakt dan je excentrische contractie....hier enige ervaring mee??
        Wat je vertelt over 3 seconden naar beneden en vervolgens 1 sec naar omhoog is de manier. Maar het zijn niet precies seconden, dus ga je daar niet blind op staren.
        De verhouding is gewoon 3 tegen 1.

Comment

je bedoelt als in

1 seconde - concentrisch
          3 seconden - excentrisch ???
          @ Cut

Comment

Tot dat je in staat bent 2x lichaamsgewicht te verpaatsen op squat/deadlift en 1.25x op de bench hebben al die methoden geen plaats in een schema. Time under Tension is ook al uitgeroepen tot 1 van de grootste onzin manieren om te trainen als je voor hypertrophy gaat.

Comment

Ik snap je vraag niet. Snap je je vraag zelf wel? Bedoel je wat je nu als 1 rep moet rekenen? 1 rep is gewoon 1 rep. 1 rep kan snel/langzaam zijn. Als je je aantal reps hebt berekend als je altijd 'normaal drukte' maar nu 3 sec excentrisch zal je aantal reps afnemen wat je met een bepaald % van je 1rm kan doen. Bijv. eerst kon je 8hh. met 80% max, en als je 3 sec. excentrisch neemt misschien nog maar 5 of 6 reps, of het daadwerkelijk een meerwaarde heeft moet je zelf ondervinden.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Hij vraagt hoe de perfecte rep er uit ziet. Niemand kan die vraag echter beantwoorden.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Het gaat ook om het resultaat na een set of totale oefening.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X