Borst hopeloos achter op schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Yo,

Probeer eens een setje flys te doen met gelijk daar achteraan een evenlange set met presses.
    dus bijvoorbeeld 8 x fly met kabel(liggend of staand ) en daarna zonder rust gelijk 8 x press met cable.

Comment

Door de dumbbells in die positie te houden, zou je meer nadruk op borst-tricep kunnen leggen. Zelf nog niet gedaan, maar zag het gisteren in een trainingsfilmpje van branch warren en johnnie jackson.
      "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

ff serieus benchpress is toch echt de beste oefening voor je borst net als squat de beste been oefening is.. En als jij dat niet ziet als een massa oefening doe je tog echt iets fout bij de techniek of wat dan ook want als je goed benchpress en je gaat met de bench gewicht omhoog zie je wel degelijk snel verschil bij je borst.. tuurlijk je moet ook flyes en shit doen maar bankdrukken is toch echt wel de basis van je borst

Comment

Originally posted by jarnie View Post
          ff serieus benchpress is toch echt de beste oefening voor je borst net als squat de beste been oefening is.. En als jij dat niet ziet als een massa oefening doe je tog echt iets fout bij de techniek of wat dan ook want als je goed benchpress en je gaat met de bench gewicht omhoog zie je wel degelijk snel verschil bij je borst.. tuurlijk je moet ook flyes en shit doen maar bankdrukken is toch echt wel de basis van je borst
          Bankdrukken en dumbelldrukken is in principe hetzelfde, echter pak je bij dumbelldrukken ook je stabilisatiespieren meer mee. Dus deze oefening doet volgens mij niet echt onder voor de normale benchpress.

Je hebt gelijk hoor dat BP een basisoefening is, maar ook dumbelldrukken kan wat mij betreft daarbij.

@ ts:
          Dit is je schema:
          dag 1: borst/biceps/buik
          dag 2: rug/triceps/buik
          dag 3: benen/schouders

Mijn opmerking daarop is niet relevant aan je vraag, maar ik zou bij de borst de triceps doen en de biceps bij de rug. Puur omdat je bij borstoefeningen zoals BenchPress de triceps ook al meeneemt, dus zou ik de triceps in dezelfde training doen.
          Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

bankdrukken en dumbell drukken zie ik gewoon als de zelfde oefening je moet daar tussen gewoon afwisselen dat de oefening niet gaat wennen.. dus er moet altijd of een dumbell press of barbell bench press in zitten..

Comment

Bench press is overrated als borst oefening. Dumbellwerk daarentegen is veelzijdiger qua beweging en balans.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                Hehe ik ken die gym, in goes right? Verder ontlast je de schouders meer als je de triceps zo houdt en kicken je triceps eerder in (onderaan de rom)
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Bench press beste borst oefening. Nee, zeker niet.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik sluit me bij General e.d. aan. Bench Press mag dan wel de compound oefening voor de borst zijn, maar het is niet de beste borst ontwikkelaar qua massa. Echt bankdrukken gebruik je de borst nauwelijks en is meer triceps, schouders en lats. Wil je massa dan moet je DB Presses e.d. doen. Geen idiote kut flye's, maar gewoon DB Presses. Nog beter als je eerst Bench Press doet op kracht. Zodra de schouders en triceps op zijn gebruik je bij DB Presses automatisch meteen de borst spieren.

Comment

Denk niet alleen aan meer borst te moeten trainen, denk eerst aan je de basis, je techniek... Waar je op moet letten is dat je bij vooral bankdrukken en flyes je borst aan het werk zet en niet teveel je schouders... Borst naar voren, schouders maximaal maar comfortabel naar achter.. Spanning op je borst houden gedurende je rep.

Comment

Ik ben het met wesley eens. Let eerst op je techniek en evalueer die (samen met BN) voordat je conclusies gaat trekken over de oefeningen
                        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Het zal zoals je zelf al een beetje aan gaf aan de techniek liggen.
                          Bij een goede uitvoering met je je schouders zovele mogelijk rusten. (bij wijze van spreken in je zak steken)

En ik ben het idd eens dat bench press een kracht oefening is. Met dumbels in je bewegingsbereik een stuk groter en staan je borstspieren langer op spanning.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Ik sluit me bij General e.d. aan. Bench Press mag dan wel de compound oefening voor de borst zijn, maar het is niet de beste borst ontwikkelaar qua massa. Echt bankdrukken gebruik je de borst nauwelijks en is meer triceps, schouders en lats. Wil je massa dan moet je DB Presses e.d. doen. Geen idiote kut flye's, maar gewoon DB Presses. Nog beter als je eerst Bench Press doet op kracht. Zodra de schouders en triceps op zijn gebruik je bij DB Presses automatisch meteen de borst spieren.
                            dit werkt super voor mij. Helemaal geen flyes ??
                            44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
                            ....

Comment

Heb bij flyes nooit de borst spieren gevoeld. Alleen bij de kabel flye variant in lichte mate. Dus die zou er eventueel nog bij kunnen als afmaker van de spier. Maar zou het als optioneel houden en niet als vereiste.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                                Heb bij flyes nooit de borst spieren gevoeld. Alleen bij de kabel flye variant in lichte mate. Dus die zou er eventueel nog bij kunnen als afmaker van de spier. Maar zou het als optioneel houden en niet als vereiste.
                                Als je dat nooit gevoeld hebt na een sessie dumbbell flyes dan weet ik zeker dat je de oefening niet goed doet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X