pijn in elleboog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pijn in elleboog

hallo ben sinds maandag 21sept weer aan het trainen na er tussen uit te zijn vanwege problemen thuis ik ben er een maand of 3 tussen uit geweest

maandag heb ik borst en triceps gepakt niet te zwaar

dinsdag rug,nek,biceps gepakt

woensdag rust vanwege best veel spierpijn

donderdag vandaag kan ik me rechter arm bijna niet optillen zit in de binnenkant van me elleboog doet erg pijn ben bij de dokter geweest en zegt dat ik hem overbelast heb

enig idee hoe lang dit nu weer gaat duren ????

is het gewoon spierpijn of is het wat anders
    wil niet weer stoppen met trainen 1a2 dagen is niet erg
    iemand een oplossing mischien
    groeten maurice

week rust nemen niet te overhaast trainen je bouwt je kappen spieren toch net weer op? zou gewoon week rust nemen.

Comment

Zal wel niet verschrikkelijk zijn je bent weer aan het opbouwen pezen en alles moeten weer wennen aan gewichten. Kan niet heel veel kwaad denkk. Maar pas gaan trainen als het weg is.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

heb zelf enige tijd iets vergelijkbaars gehad, ging na enige tijd weer over...

Comment

Originally posted by Stylewars View Post
          heb zelf enige tijd iets vergelijkbaars gehad, ging na enige tijd weer over...
          hoor het alweer een week rust ben net 3 dagen bezig en nu aweer een week rust... is een goede start

bedankt in ieder geval

groetjes

Comment

Originally posted by eloy007 View Post
            week rust nemen niet te overhaast trainen je bouwt je kappen spieren toch net weer op? zou gewoon week rust nemen.
            Waar haal je in vredesnaam die week vandaan? Dat is gewoon klinkklare onzin. Als het na een week niet over is, ga je dan weer gewoon trainen? NEe dus. Luisteren naar je lichaam en evt. na de arts.
            Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Goed rekken en strekken

Comment

Originally posted by mautje222 View Post
                hoor het alweer een week rust ben net 3 dagen bezig en nu aweer een week rust... is een goede start

bedankt in ieder geval

groetjes

Je hebt zeker niet op zitten letten met het stuk dat een beginner de eerste 4-6 weken met relatief licht gewicht moet trainen om zo de pezen en dergelijke te laten wennen aan wat er komen gaat? En ook al heb je in het verleden getraint...als je een tijdje niks doet moet je daarna gewoon weer een paar weken rustig aan doen.

Dus je hoeft geen week rust te nemen. Schroef de gewichten die je gebruikt terug en concentreer op techniek. Elke week iets van 5kg verhogen per oefening. En na de 4-6 weken kun je alles weer gaan verhogen met rap tempo.

Comment

Is heel vervelend ja, ik kan het mij nog steeds herinneren dat toen ik weer opnieuw begon n paar dagen mn armen echt niet meer kon gebruiken en kreeg ze onmogelijk recht.. Het doet zelfs zeer als je ze stilhoud... Je hebt gewoon te gek gedaan de eerste keer, en nu is het (pezen spieren) overbelast... Duurt maar n paar daagjes, maar je mag ze nu echt niet belasten. Wel proberen te blijven bewegen om het weer soepel te maken en te zorgen dat er voldoende doorbloeding is... Duurt het langer, moet je wel met je zere arm aan de bel trekken bij je arts....

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Je hebt zeker niet op zitten letten met het stuk dat een beginner de eerste 4-6 weken met relatief licht gewicht moet trainen om zo de pezen en dergelijke te laten wennen aan wat er komen gaat? En ook al heb je in het verleden getraint...als je een tijdje niks doet moet je daarna gewoon weer een paar weken rustig aan doen.

Dus je hoeft geen week rust te nemen. Schroef de gewichten die je gebruikt terug en concentreer op techniek. Elke week iets van 5kg verhogen per oefening. En na de 4-6 weken kun je alles weer gaan verhogen met rap tempo.
                    Helemaal waar........ En tot grote schaamte, moet ik bekennen dat ik ook hiermee in de fout gegaan was... Ook ik wist het, maar met mn grote bek keihard ontkennen en denken dat je lichaam het nog allemaal weet en aankan.....

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

Yep: Stramme spieren of pezen: goed opwarmen en je gewicht laten dalen. Als je niet stram bent maar een warm gevoel hebt aan je elleboog meerdere keren per dag een 5 a 10 tal minuutjes ijs leggen en lichtjes trainen. Lichtjes trainen verbeterd de doorbloeding en genezing zelfs bij kwetsuur.

Comment

Eh lekker handig, maar zou niemand ff vragen wat die allemaal voor belasting op ze ellebogen pakt?

Skullchrushers voor low reps ofzo is meteen over met de pret, nou is dat wel vrij extreem maar weten wij veel wat je uitvreet.

Pijn in ellebogen van rug lijkt me nagenoeg onmogelijk, magoed stranger things have happened.

Dus gozer even je schema van de maandag hier neerpleuren. Mag hopen dat je ook benen traint, anders ga je nu maar lekker 3x p/w benen doen
                        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                          Mag hopen dat je ook benen traint, anders ga je nu maar lekker 3x p/w benen doen
                          Strange things happens, misschien krijgt hij daardoor wel last in zijn ellebogen

Maar i agree with Yagmoth, post eens je schema zodat ze hier kunnen kijken waar het evt. van kan komen.
                          Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                            Helemaal waar........ En tot grote schaamte, moet ik bekennen dat ik ook hiermee in de fout gegaan was... Ook ik wist het, maar met mn grote bek keihard ontkennen en denken dat je lichaam het nog allemaal weet en aankan.....
                            ja ik dacht ook zo en nou zie je maar nu zit je met 2 pijnlijke armen
                            het doet al zeer als ik me bak koffie moet pakken gister was het alleen me rechter eleboog en vandaag is ook me linker begonnen niet normaal als ik ze strek dan lijkt het wel of me pezen,spieren zijn ingekort hahaha

even rust en dan even rustig aan opbouwen

het is wel een goede leer dat je lichaam zegt STOP !!!!!

groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X