biceps vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• biceps vraag

waarschijnlijk een veel gestelde vraag maar kan nergens wat duidelijkheid vinden?

ik train namelijk al een tijdje ( 3 jaar ongeveer) maar welke oefening ik nu ook doe mijn biceps groeit/verzuurd niet meer, maar is voor heen wel altijd goed gegroeid!

ik heb namelijk al heel wat oefeningen gedaan zoals; cocentration 1 handig en 2handig,hamer,dumbel,curl. spider curl,staande biceps curl, maar bij alles voel ik niet echt mijn biceps want mijn onderarmen zijn al verzuurd, dus kan ik niet verder.
    heeft iemand misschien wat tips om echt puur voor de biceps te gaan zonder dat de rest al is verzuurd.

alvast bedankt!

Je biceps verzuurt niet meer, maar groeit je biceps nog? Want als dat het geval is hoeft je biceps toch helemaal niet te verzuren.

Edit: Had niet goed gelezen, dus je biceps groeit ook niet meer.

Als ik een tijdje mijn biceps niet train en na een par weken terug biceps oefeningen doe dan knalt die er terug goed uit hoor.
    Last edited by Lukas; 06-12-2009, 16:59.

Comment

neej voor mijn gevoel groeit ie ook niet meer en voel hem dus totaal niet tijdens het trainen wat ik vroeger wel had!

Comment

Wat is jouw trainingsschema?

Comment

ben et begonnen met dropsets 4 sets van 10 herhalingen en gewicht steeds minderen. (ong 1 weekje).

daarvoor deed ik ongeveer 2 manden 10-8-6-4

mijn schema

maandag
          borst, bench vlak, decline, dumbell press, flyes. en de cable cross en chest press. 4-6 oefeningen afhankelijk van mijn stemming. triceps push down met cable 1 hand, triceps kickback, en liggend met barbel.

dinsdag

Rug/ biceps

Rug latt pull,seated row, chinnen, en omgekeerde flyes voor de bovenkant rug. en dumbell row of zoiets.

biceps.

op het moment

concentration/preacher 2 handen, decline dumbel zittend, hamer en daarna 21 met barbel

woensdag schouder

do herhaling van maandag

vrijdag herhaling dinsdag

Zo benen als ik zin heb heb er namelijk een hekel aan.

Comment

Je doet teveel isolatieoefeningen voor biceps. Ik zou je biceps even laten rusten (week ofzo) en daarna meer compunds voor rug doen (zwaar en weinig herhalingen)

edit: benen altijd doen, niet enkel als je er zin in hebt
            edit2: ik zou trouwens je hele training eens herbekijken, dit ga je niet lang volhouden hoor.
            Last edited by Brambo19; 06-12-2009, 17:35.
            @ ketIF

Comment

Een gouden raad: train je benen, dat gaat alleen maar positieve resultaten opleveren.
              Je lichaam gaat dan meer testosteron aanmaken omdat het grote spiergroepen zijn.
              Andere spieren profiteren daar mee van.

Comment

hmm jah ik weet dat van de benen en testosteron en geloof het ook zeer zeker maar die bennenn pfff zal er maar weer mee beginnen! enne jah ik denk dat ik wat minder moet doen borst ofso dan maar.

maar teveel isolatie oefeningen?
                welke isolatie oefeningen kan ik dan het best vervangen voor een geen isolatie oefening? zal dit dan veel uitmaken?
                Last edited by francisco; 06-12-2009, 17:40.

Comment

Originally posted by francisco View Post
                  hmm jah ik weet dat van de benen en testosteron en geloof het ook zeer zeker maar die bennenn pfff zal er maar weer mee beginnen! enne jah ik denk dat ik wat minder moet doen borst ofso dan maar.

maar teveel isolatie oefeningen?
                  welke isolatie oefeningen kan ik dan het best vervangen voor een geen isolatie oefening? zal dit dan veel uitmaken?
                  een 2tal oefeningen voor biceps is ruim genoeg. Als je nog zoveel bicepsoef kan doen na een rugtraining heb je je rug imo niet genoeg getrained, en van je rug trainen groeien je biceps sneller hoor.
                  @ ketIF

Comment

oke dus stuk minder biceps ?

maar ik doe nu sinds kort eerst de biceps dan pas de rug had ik namelijk ergens gelezen hier Gezondheid | Wil je grotere biceps? Train ze als eerste.

maar oke om ff terug te komen op mijn vraag kom ik tot de conclusie

zwaarder de rug pakken met vooral compound en minder biceps oefeningen? en de benen natuurlijk!!!

Comment

geloof dat je nog veel kan leren hier:
                      weet niet hoeveel tijd je precies hebt maar pak zeker je benen IEDER GEVAL!
                      het is de grootste spiergroep.
                      tenzij je voetbalt, want dan hoef je deze niet te doen oowhja als je naar de sportschool fietst hoef je het ook niet te doen. NOT!

train gewoon eerst je grote spiergroepen eerst!

ga gewoon zwaar met rug, en denk niet teveel na bij welke oefeningen je doet bij je biceps je traint ze ook behoorlijk bij je rug namelijk. (gewoon 2kiezen die je lekker vind)

enne jah ik denk dat ik wat minder moet doen borst ofso dan maar.
                      denk na en gooi hier bennen neer! train liever 2x per week mijn benen dan 2x per week borst want dan kan ik bennen splitsen door 1x hamstring/kuiten te doen en andere quads.
                      Calisthenics / Street workout

Comment

oke thanks allemaal voor de info zal er aan werken en kijken of het werkt

Comment

en je voeding checken
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                            en van je rug trainen groeien je biceps sneller hoor.

Ik denk niet dat 20minuten (oid) je armen als stabilisator/synergist gebruiken hetzelfde effect heeft als gerichte arm training.

Zeker niet als je bedenkt dat wat armbuigers aangaat de brachialis tijdens rugoefeningen meer wordt aangesproken dan de biceps.
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by francisco View Post
                              waarschijnlijk een veel gestelde vraag maar kan nergens wat duidelijkheid vinden?

ik train namelijk al een tijdje ( 3 jaar ongeveer) maar welke oefening ik nu ook doe mijn biceps groeit/verzuurd niet meer, maar is voor heen wel altijd goed gegroeid!

ik heb namelijk al heel wat oefeningen gedaan zoals; cocentration 1 handig en 2handig,hamer,dumbel,curl. spider curl,staande biceps curl, maar bij alles voel ik niet echt mijn biceps want mijn onderarmen zijn al verzuurd, dus kan ik niet verder.
                              heeft iemand misschien wat tips om echt puur voor de biceps te gaan zonder dat de rest al is verzuurd.

alvast bedankt!
                              Je traint al 3 jaar, probeer eens Position of Flexion (POF) van Steve Holman (zoek op google)
                              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X