setjes en gewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• setjes en gewicht

Beste mede bn'ers,

Ik train momenteel met het principe van 10 - 8 - 6 - 6.

Maar nu:

1e setje bench press 65 - 10 keer ( geen probleem )
    2e setje bench press 70 - 8 keer ( geen probleem )
    3e setje bench press 75 - 6 keer ( geen probleem )
    4e setje bench press 75 - 6 keer ( lukt niet meestal, haal ik dan tussen de 3 á 4 met een goede uitvoering )

Wat te doen:
    1: zo blijven trainen..
    2: gewicht verlagen zo dat je de 6 wel haalt?

En ohw ja, ik las net dat de Borst spier als Medium grote spier( dus niet klein, maar ook niet groot).. maar nu hoor ik iedereen wat anders zeggen 1e zegt 3 oefeningen genoeg andere zegt 4 oefeningen genoeg...

Ik doe nu 3 oefeningen

1 bench press 4 setjes
    2 Db press 4 setjes
    3 cable fly ( was is nu effectiever de Db Fly of de Cable Fly ?) 4 setjes

Zou ik er eventueel 1 oefeningen bij doen? en zo ja, welke zou ik dan het beste kunnen doen?

greetz, Semmetje.......

ik doe 3 oefeningen voor borst: platte BP (bar of dumbell), incline press (bar of dumbell), en een fly (cable, pecdec, dumbell flyes). meestal een combinatie hiervan, en als ik dan voor plat bv bar neem dan gebruik ik incline dumbells en andersom.

Comment

3-4 Oefeningen voor borst volstaat. 4 Kan nog wel maar meer zou ik niet doen. Word beetje overbodig. Zou sowieso varieren tussen flat en incline oefeningen. En als je voor massa gaat kun je beter meer focus leggen op dumbell drukken dan op de bb bench press. Die is overrated wat betreft spiergroei van de borst. Maar goed, ik zie het probleem niet zo. Als je dit wil blijven doen bij bench kan dat gewoon. Nu maak je 3-4 reps je laatste set met 75 kg. Zou dan volgende training herhalen en waarschijnlijk kan je dan wel zo'n 5 reps maken als het goed is. En als je dan op den duur op zo'n 8 reps uit komt verhoog je weer. Maak het je zelf niet te moeilijk man. 1 Rep meer of minder maakt weinig uit. Dat je hard traint is belangrijker. Als je nog een extra rep kan maken, doe het dan ook. Als je niet verder komt dan 4, jammer dan. Ofwel blijven doorgaan tot je meer reps kunt maken als je dat zo graag wil, ofwel gewicht verlagen.

Goede oefeningen zijn de DB Bench Press, zowel flat als incline, DB Fly's zowel flat als incline, BB Bench Press idem dito, en dan kun je nog kijken naar aanvulligen zoals cable cross-overs en dips etc. Decline bij pressen kan ook, maar daar ben ik zelf niet zo'n groot fan van.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Kan je niet gewoon goed opwarmen, beginnen met 75 en daarna eventueel het gewicht wat afbouwen?
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

als je moeite hebt met de laatste set vraag iemand om je te assisteren.

Als je puur borst traint kun je beter db's pakken, gebruik je de borst meer dan de schouders i.t.t. bankdrukken.
          Plat db drukken, schuin db drukken, flyes/crossover/pecdeck.

Maar het is mijn voorkeur
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

In mijn schema doe ik op de ene dag 3 borst oefeningen, en op de andere 4.
            Ga mij ook wat meer op dumbells focussen mijn borst loopt echt achter.

Comment

of pak het 3e setje 72.5kg inplaats van 75 en de laatse 75 meschien is de stap van 5kg wel te groot..

Comment

bedankt voor jullie antwoord,

ik wil graag flat bench barbell press er in houden, maar zou het beter zijn als ik begin met incline dumbell press en daarna barbell bench press doe..

want ik merk na dat ik flat bench barbell press heb gedaan, dat ik moeite heb met incline db press ( of boeit da niet, moet ik gewoon wat minder gewicht pakken? )...

Comment

Als je voor volume en massa gaat in je borst zou ik zoals eerder gezegd meer nadruk leggen op db press. Meestal is de bovenkant minder goed ontwikkeld en dan is het inderdaad een goede optie om te beginnen met incline te drukken. Dan ben je nog fresh, heb je al je energie en kracht nog en die kun je dan in je eerste oefening steken. Op die manier is mijn borst al een stuk bij getrokken en oogt daarmee een stuk voller. Een grote fout die dan dus ook vaak gemaakt word waarbij mensen aangeven borstvolume te missen is dat ze te weinig aandacht geven aan de bovenkant.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

4 oefeningen is genoeg , ik zelf doe altijd 2 x press (Flat db press + incline db press ) en 2x fly ( flat + incline ) . Varieer dus niet altijd het zelfde doen kwa oefeningen . suc6
                    Mind is everything.

Comment

ik heb het ook wel eens dat ik het laatste setje niet volledig red
                      bijv db press:

1e set: 20kg per arm, 12 herhalingen
                      2e set: 30kg per arm, 8 herhalingen
                      3e set: 34kg per arm, 8 herhalingen
                      4e set: 36kg per arm 6 herhalingen (waarvan ik de laatste twee vaak niet red

ik gooi de gewichten dan neer w8 2 seconden en pak ze gelijk weer op
                      doe dan de resterende herhalingen en 1 strafrep zegmaar
                      LET'S GET NASTY YATES!!!
                      COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Als je het niet meer red kan je de laatste 2 herhaling doen met de hulp van een spotter of de gewichten gewoon een paar seconden op je borst laten rusten i.p.v. ze op de grond te leggen.
                        Maar het betekend wel dat je tot failure gaat en volgens mij volgt hier de beste groei uit.
                        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by freshhh View Post
                          ik heb het ook wel eens dat ik het laatste setje niet volledig red
                          bijv db press:

1e set: 20kg per arm, 12 herhalingen
                          2e set: 30kg per arm, 8 herhalingen
                          3e set: 34kg per arm, 8 herhalingen
                          4e set: 36kg per arm 6 herhalingen (waarvan ik de laatste twee vaak niet red

ik gooi de gewichten dan neer w8 2 seconden en pak ze gelijk weer op
                          doe dan de resterende herhalingen en 1 strafrep zegmaar
                          Als je de set niet afmaakt heb je er geen fluit aan, neerleggen en opnieuw pakken is niet de manier... Kun je beter 2-4 kg minder pakken en de set fatsoenlijk tot n eind brengen... Spanning eraf halen is echt niet de weg hoor.

Comment

Moet ik onderbouwen zie ik..... Eigenlijk ben je dan bezig met setjes 12-8-8-4-3 Ik denk dat je nu wel ziet wat ik bedoel... Zonde van je tijd en inspanning toch?

Comment

dat deed ik eerst op me borst laten ruste, alleen ik moet van mezelf die strafrep doen en die red ik alleen drij als ik de ijzers ff neerleg
                              failure zegt het al tot je nie meer kan, schijnt dat je spieren zo optimaal beschadigen, waardoor ze open staan voor meer spiergroei
                              LET'S GET NASTY YATES!!!
                              COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X