Problemen met biceps training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met biceps training

homeboys...
    als ik me oefeningen voor de biceps doe (dumbbell)
    voel ik dit vooral in de voorarm, in de biceps zelf een heel stuk minder, voren doet het ook pijn , maar de biceps zelf niet, wat doe ik fout weet iemand dat?

thanks R
    beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Je doet niks fout. Bij dumbell curls belast je nou eenmaal je voorarmen ook behoorlijk.
    Dit is niet erg, ik zou eerder zeggen positief.

Je zou preacher curls kunnen doen, dan voel je echt je bicep goed ipv je onderarm.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

heb ik ook. enige wat je volgens mij kan doen: extreem goed opwarmen. dat scheelt enorm!!
      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

ik heb ook zo een probleem als ik begin met barbell curl met ez stang , ik doe mijn herhalingen en als ik dan de stang op de grond plaats kan ik mijn linkerhand direct lossen van de stang maar mijn rechterhand moet ik een paar seconden wachten en dan kan ik de stang los laten, waarschijnlijk een beentje in mijn pols of zo dat niet direct wil ontspannen en nog een paar seconden blijft gespannen staan.
        Waar je bij dumbell oefeningen goed moet bij opletten is dat uw elleboog niet naar voren komt en dus naar de grond blijft wijzen, zo hou je constante spanning op je biceps en zal je wel voelen dat je ze traint.

grtz
        stil growing

Comment

@Rodg:
          je zegt "pijn". Waar zit deze pijn.
          Een verkrampt branderig gevoel komt meestal door het knijpen in de stang en spierpijn in de brachioradialis is ook normaal omdt deze met alle curl meedoet. Maar echt pijn is meestal een overbelasting van een pees.

Je moet trouwens niet de elleboog recht naar beneden laten hangen.! !

De biceps is een biarticulaire spier, die zowel voor beweging bij de elleboog (flexie en supinatie) als bij de schouder (flexie en transverse flexie) zorgt.
          Als je je biceps dus maximaal wilt verkorten moet je nadat je voledige elleboogflexie heb berijkt juist je elleboog naar voren laten komen zodat de biceps ook vanaf de bovenste aanhechting word verkort.

Je elleboog naar beneden laten hangen betekend dat je minstens 1/3 van de bicepscapp. niet benut.
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

als je met de elleboog naar voren komt 3xl dan kom je bovenaan op een rustpunt, als je de ellebogen niet naar voren hou je constante spanning op de bicep. Ik zie het zo voor mijn ogen die jongens de op de fitness met zwaardere gewichten trainen dan ze aankunnen , beginnen onderaan zwieren dat gewicht omhoog trekken hun rug naar achteren en als ze boven zijn kunnen ze rusten, als je dan vraagt doe het nu eens met uw arm tegen uw lichaam en gecontroleerd omhoog brengen , dan raken ze geen centimeter verder, tenslotte wanneer je onderarm uw bicep aanraakt en je niet verder kan hoe kan jij dan uw elleboog naar voren doen wijzen.
            ik kan het niet met geleerde woorden uitleggen zoals jij het kan maar zo is het mij altijd aangeleerd en wanneer ik een bicep oefening doe en de oefening doe zoals jj zegt hang ik er een schijf meer aan
            stil growing

Comment

Ja logisch. Als je de spier beter gebruikt kan je meer gewicht aan.

Als je goed leest dan zie je ook dat ik schrijf dat je het pas moet doen NADAT je voledige elleboogflexie heb berijkt. Je arm is dan dus al maximaal gebogen bij de elleboog.

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (snipke @ Jan. 16 2004,23:44)]ik heb ook zo een probleem als ik begin met barbell curl met ez stang , ik doe mijn herhalingen en als ik dan de stang op de grond plaats kan ik mijn linkerhand direct lossen van de stang maar mijn rechterhand moet ik een paar seconden wachten en dan kan ik de stang los laten, waarschijnlijk een beentje in mijn pols of zo dat niet direct wil ontspannen en nog een paar seconden blijft gespannen staan.
                Waar je bij dumbell oefeningen goed moet bij opletten is dat uw elleboog niet naar voren komt en dus naar de grond blijft wijzen, zo hou je constante spanning op je biceps en zal je wel voelen dat je ze traint.

grtz
                lol lol.

dat heb ik met links. sta je als een zombie met gekromde hand. zittie vast ofzo.

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (3XL @ Jan. 17 2004,12:20)]Als je je biceps dus maximaal wilt verkorten moet je nadat je voledige elleboogflexie heb berijkt juist je elleboog naar voren laten komen zodat de biceps ook vanaf de bovenste aanhechting word verkort.

Je elleboog naar beneden laten hangen betekend dat je minstens 1/3 van de bicepscapp. niet benut.
                  DONDERS dat is echt vreselijk interessant. 3, jij mag blijven!

Comment

al die moeilijke woorden versta ik niet ze 3xl, ga het proberen met mijn eigen woorden, dus jij zegt dat je de beweging moet doen , je begint onderaan ,je curlt het gewicht omhoog, maar als ik dus met het gewicht aan mijn schouder zit wijst mijn elleboog nog naar beneden , of moet je dan nog heffen tot de elleboog noor voren wijst.

grtz
                    stil growing

Comment

heb je goed gezien, alleen (neem ik aan) moet je elleboog tijdens de beweging mee omhoog. niet als laatste. toch....

Comment

oke thnx collega , 3xl weet veel maar die moeilijke woorden altijd he , precies of we zijn hier allemaal kinesisten die alle benamingen van elke botje kennen in ons lichaam. Hhmm zou misschien geen slecht idee zijn deze te leren in avondcursus
                        stil growing

Comment

Rodge

Wat mij enorm heeft geholpen is dat ik ook gewoon ongeveer 20 minuten voor mijn onderarmen uit trek bij de training van mijn benen.
                          Wanneer je je onderarmen sterker maakt raken ze gewend aan belasting en zal je minder pijn voelen tijdens je bicep training en natuurlijk ook 2 dikke onderarmen krijgen want grote biceps met 2 satestokjes eronder is ook niets ja toch!!!!!!

Succes verder
                          SURVIVAL OF THE FITTEST ONLY THE STRONG SURVIVE!!!!!!!!

Comment

Ik denk dat het ook enorm veel uitmaakt of je preacher curls met een ez-stang of met een rechte stang uitvoert.

Vroeger gebruikte ik steeds de ez stang maar het laatste jaar niet meer. Bij zware en langzame setjes branden mijn onderarmen enorm (rechte stang). Dat is wennen in het begin maar het effect op de omvang van mijn biceps maakt veel goed!

En onderarmen separaat trainen helpt inderdaad, dat zie ik mensen ook zelden of nooit doen in de sportschool.

En concentration curls op het preacher bankje (omdraaien) is ook fantastisch. Wel enorm zwaar!

He 3xl, ik begrijp echt niet wat je nou precies bedoelt met die ellebogen, leg dat nog eens even uit wil je?

Groeten

JW
                            Groeten,

JWL

The Critical Natural

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (snipke @ Jan. 17 2004,16:17)]al die moeilijke woorden versta ik niet ze 3xl, ga het proberen met mijn eigen woorden, dus jij zegt dat je de beweging moet doen , je begint onderaan ,je curlt het gewicht omhoog, maar als ik dus met het gewicht aan mijn schouder zit wijst mijn elleboog nog naar beneden , of moet je dan nog heffen tot de elleboog noor voren wijst.

grtz
                              Yep. Als het gewicht bij je schouder komt nog even de ellebogen naar voren laten komen.

Je kan het heel makkelijk bij je zelf checken door gewoon net te doen of je curlt en dan met de andere hand op je biceps te drukken. Je zal voelen dat je biceps als je je elleboog na het curlen omhoog brengt de biceps nog verder verkort.
                              Bij trainings manieren zoals POF doe je zelfs een apparte oefening voor de verkorte positie.

Wat moeilijke woorden aangaat. Ik gebruik ze niet om de zaak ingewikkeld te maken. Maar juist omdat dit soort termen door iedereen opgezocht kan worden terwijl vage omschrijvingen vaak juist tot misverstanden leiden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X