Vraag over cardiotraining en over sterkere rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over cardiotraining en over sterkere rug

Beste medesporters,

Ik ben nu bezig mijn vetpercentage aan het terugdringen. Ik heb mijn caloriebehoefte hiervoor al aangepast. Hoevaak is het verantwoord om cardiotraining per week te doen? Ik hoor hier verschillende verhalen over. De een zegt dat je maximaal 30min 3x per week mag doen om geen spiermassa te verliezen, de ander zegt dat je veel langer en vaker cardio mag doen. Wat is jullie ervaring?

Daarnaast heb ik een andere vraag:
    Om een bredere rug te krijgen wordt door iedereen geadviseerd om brede chin ups te doen. Helaas kan ik nog niet mijn eigen lichaamsgewicht optrekken. Welke oefeningen zijn goed om je rug sterker te maken zodat je op den duur wel brede chin ups kan doen?

Groet,

CB

Originally posted by comebacksporter View Post
    Beste medesporters,

Daarnaast heb ik een andere vraag:
    Om een bredere rug te krijgen wordt door iedereen geadviseerd om brede chin ups te doen. Helaas kan ik nog niet mijn eigen lichaamsgewicht optrekken. Welke oefeningen zijn goed om je rug sterker te maken zodat je op den duur wel brede chin ups kan doen?

Groet,

CB
    Je kan beginnen met lat pulldowns tot je sterker bent geworden en dan overstappen op chinups.

Comment

ga inverted rows doen
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

Door cardio verhoog je je caloriebehoefte dus kan je verder onder je behoefte eten (=afvallen). Volgens mij mag je iedere dag cardio doen maar als je het binnen de perken houd. Kijk zelf een beetje wat je het beste vind.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
          ga inverted rows doen
          waarom niet gewoon BOR?

Comment

chinnen moet je leren, begin met lage hh, verhoog dan elke week.
            Blijven doen is het beste, net als met dippen.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

En daarnaast hebben lat pulldowns wonderbaarlijk genoeg nihile overdracht naar chin ups
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X