graag specifieke oefening voor mijn probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• graag specifieke oefening voor mijn probleem

Hi guys, ik ben er weer na een jaar afwezigheid

Ik ben nu een jaar gestopt met mijn passie voetbal en wil met fitness een nieuwe uitdaging aangaan. Ik zit al een hele tijd met een complex waar ik zelf iets aan wil doen. Als voetballer had ik ontwikkelde benen, maar die zijn ondertussen weer wat afgeslankt. Ik ga naar de gym om er wat aan te doen.

Maar mijn bovenlijf vind ik echt niet om over naar huis te schrijven. Mijn borstbeen komt wat te ver naar voren, de plexus en de borst op zich voelt hard aan omdat hij net onder de huid ligt. Het woord kippenborst klinkt wat denigrerend en gebruik ik daarom niet graag. Ik heb ook een rib die aan de linkerkant wat uitsteekt en ik haat het. Vroeger was ik magerder en viel dat meer op, nu ben ik wat bijgekomen maar je ziet het nog steeds.

Ik wil het graag verdoezelen door kei hard te trainen, maar ik weet niet of dat gaat. Er lopen immers geen spieren over die rib en een te prominent borstbeen blijf je altijd zien. Of vergis ik me?
    Ik zal er binnenkort een foto van maken om hier in het klein te posten als dat mag.

Als ik uit ga in een discotheek, en ik ga een biertje bestellen, dan houd ik het glas altijd net voor mijn plexus om te vermijden dat iemand er tegen botst. Is me al eens overkomen dat iemand er tegen stootte en dan kijken ze van "what the fuck was dat"

Je kunt je best voorstellen dat ik dat kl"te vind denk ik.

Wat adviseer je me?
    Om een beter beeld te geven post ik spoedig wat pics als je wilt.

Deuk blijf je altijd houden tenzij je een operatie doet.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Mijn neef heeft het ook en krachttraining lijkt wel te helpen, al is het ms eerder enkel het uitzicht dat beter wordt ipv de echte aandoening.
      the one and only tabata overlord

Comment

Ik heb het ook Gen. Aandoening blijft echt hetzelfde, maar het uitzicht wordt beter.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@ moderator

Als jij op een bank ligt om flies te doen, zie je dan ook dat de plaats waar je ribben samenkomen naar voren komt? Bij mij is dat zo en ik word er knetter van. Ik wil met flies wat meer borst ontwikkelen en tijdens de oefening lijkt het alsof het erger wordt.
          Het gebeurt ook regelmatig dat als ik recht sta en mijn buikspieren even aanspan, dat mijn borstbeen dan een licht krakkend geluid maakt. Het is pijnloos, maar ik vind het kut.
          Ik ben 23 en single, als ik volgende week een vriendin tegenkom en ze heeft zin om met me naar bed te gaan, dan kan ik toch moeilijk afkomen met "oke maar pas op voor mn bult zodat je je geen pijn doet "

Dan maar liever onder het mes. En dat lijkt me nog niet zo'n simpele procedure

Comment

Ik denk dat jij een vorm hebt van Pectus Carinatum ... al kan ik dat niet bepalen zonder enige foto's te zien.

Pectus Excavatum en Pectus Carinatum

Pectus Excavatum (PE) en Pectus Carinatum (PC) zijn aangeboren afwijkingen van de wand van de borstkas, waarbij een aantal ribben en het borstbeen abnormaal groeit. Hierdoor ontstaat een ingedeukte borstkas (PE) of juist een naar buitenstaand borstbeen (PC). De afwijkingen worden in gewoon Nederlands resp. trechterborst of schoenmakersborst en kippenborst genoemd.
            Meer informatie over Pectus Carinatum: Pectus forum :: Wat is Pectus Carinatum?

Je zal het immers altijd een beetje blijven zien maar meer massa op je lichaam verhelpt het probleem al voor een groot stuk.

Veel succes, Miguel.
            Revalidation from the Nuss procedure ...

Comment

@ ECTO

dat weet ik, al is elke vorm anders. Je zag het al op foto's van toen ik een kind was maar mijn ouders vonden het nooit nodig om er iets aan te doen. Ik heb er ook nooit echt last van gehad maar af en toe kwamen er opmerkingen bij het douchen na de voetbaltraining. En paar opmerkingen in het zwembad lagen me ook zwaar op de maag dus ben ik me er aan gaan ergeren.

Een operatie is wel drastisch, en voor zo ver ik weet wordt het in Belgie niet gedaan. Als iemand een adres kent, laat het me dan weten en dan ga ik me informeren

Comment

Originally posted by G. Coria View Post
                @ ECTO

dat weet ik, al is elke vorm anders. Je zag het al op foto's van toen ik een kind was maar mijn ouders vonden het nooit nodig om er iets aan te doen. Ik heb er ook nooit echt last van gehad maar af en toe kwamen er opmerkingen bij het douchen na de voetbaltraining. En paar opmerkingen in het zwembad lagen me ook zwaar op de maag dus ben ik me er aan gaan ergeren.

Een operatie is wel drastisch, en voor zo ver ik weet wordt het in Belgie niet gedaan. Als iemand een adres kent, laat het me dan weten en dan ga ik me informeren
                Ik begrijp wat je bedoelt ... de operatie is inderdaad enorm ernstig.
                Anderen snappen niet hoe het voelt om met een vorm van pectus te leven ...

Ik had zelf ook een vorm van pectus namelijk Pectus Excavatum ... hieraan heb ik me dan ook laten opereren!

Lees dit ook even door! http://forum.bodynet.nl/ziekten-aand...excavatum.html
                Revalidation from the Nuss procedure ...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X