Fast fit!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fast fit!

Goede avond!

heeft iemand ervaring met het fast fit concept?
    Welkom bij Fast Fit

Liefs,
    Tiger
    If its just me and u and theres no one else, Would u see how much were the same?

Het lijkt mij nogal bullshit. Geloof niet in dat wat ze beloven, klinkt veel te goed om waar te zijn.

Comment

Nope net zoals misterfit zegt.
      Lijkt me niks en zal ook niet geven wat je wilt.
      Weer een goed huisvrouwtjes projectje.
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Het is gewoon een hele dure (15000 Euro + BTW) cardio machine en ze willen graag dat je het gebruikt voor HIT training. Ook op goedkopere cardio machines kan je HIT doen en verlies je evenveel kcals.

Heb je een Rolls Royce nodig om bij de buurtsuper je boodschappen te doen of is een Mini goed genoeg? Als jij een Rolls Royce nodig hebt dan heb je misschien ook baat bij deze ROM machine.

Just my 2 cents.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

2x4 minuten klinkt mij ook als BS in de oren. Is gewoonweg niet realistisch.
          Het maakt niet uit waar je op traint. Je moet zelf de energie leveren. Als je dan 2x4 minuten op je dooie akkertje gaat trainen dan verbrand je nog bijna niets. Ga maar eens 20 min HITTEN op een crosstrainer is ook veel doeltreffender en conditioneel opbouwend ook veel beter.

Maar ja als jij erin gelooft en je daardoor beter in je vel gaat zitten, wie ben ik om te zeggen dat het niets is. Vaak zit het ook tussen je oren. Als je zo sterk gelooft dat iets doeltreffend kan zijn ga je in mijn ogen toch weer net iets harder waardoor je dan toch gemiddeld gezien net iets meer verbrand.

Dan hoor je de sportscholen zeggen dat het komt door hun manier van trainen. Nee hoor dat komt gewoon door je eigen enthousiasme.

Comment

Lijkt me niet te werken, in ieder geval zal krachttraining i.c.m hiit training (zonder toestel, gewoon een paar goede schoenen is al genoeg) beter werken.

Bij sommige apparaten heb je voort het idee dat het werk voor je gedaan wordt, terwijl afvallen toch vooral aan jezelf ligt. Denk bijvoorbeeld aan intensiviteit, velen denken dat 2 uur trainen waarvan 1,5 uur kletsen werkt, ze krijgen alleen al een voldaan gevoel van naar de sportschool gaan. Maarjah afvallen gaat niet vanzelf, ook niet als je een abonnement hebt. Je moet er zelf voor werken.

Comment

Met dat soort machines moet je NOOIT trainen. Het geld kun je beter ergens anders in investeren. En alles en iedereen die beweert dat je met weinig tijd snelle resultaten kunt boeken moet je bij voorbaat al niet geloven. Het is een verkoop gimmick. Mensen die niet bereid zijn te werken voor de resultaten zoeken altijd naar smoesjes en uitwegen en zijn makkelijke doelwitten.

Ik zou zeggen. Neem een sportschool abbo, ga aan de gewichten hangen volgens het beginners trainingsschema, pas je eetschema aan op wat je wilt bereiken volgens de richtlijnen in Zomersticky, wees strikt en consequent en dan komen de resultaten vanzelf.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                Het is gewoon een hele dure (15000 Euro + BTW) cardio machine en ze willen graag dat je het gebruikt voor HIT training. Ook op goedkopere cardio machines kan je HIT doen en verlies je evenveel kcals.

Heb je een Rolls Royce nodig om bij de buurtsuper je boodschappen te doen of is een Mini goed genoeg? Als jij een Rolls Royce nodig hebt dan heb je misschien ook baat bij deze ROM machine.

Just my 2 cents.
                €15000 voor een cardio apparaat?
                Breng de helft bij een sportschool heb je een abbo voor het leven en mag je alles gebruiken wat ze in huis hebben.
                Steek de rest in je voeding en n goed bed om in te rusten.
                Dan heb je resultaten waar je iets aan hebt.

Comment

Ok los van wat ik denk, is er een onderzoek van TNO naar dit apparaat. Ze hebben een testgroep gehad van ongetrainde mensen.

na een effectieve 3 uur en 12 minuten trainen, (8 weken 3x per week, 8 minuten per training) waren er de volgende resultaten:

-ze konden aan het eind 72% langer volhouden op het apparaat, vergeleken met het begin. (dus iets betere conditie)
                  -9.7% toename in maximaal uitwendig vermogen op een progressieve fietstest
                  -3.5% vergroting van maximale zuurstof opname
                  -5.2% toename van de maximale isometrische spierkracht
                  -afname van 3.5% van het lichaams vet% (het lichaamsgewicht van de deelnemers daalde niet).

De belangrijkste factor is natuurlijk dat voor dit onderzoek mensen genomen die totaal geen training deden en dus vanuit een absoluut nulpunt zijn gestart. zoals ook in de zomersticky staat, gaan alle beginners goed vooruit, en kunnen ze spiermassa aanzetten terwijl ze vet verliezen.

Vragen die bij mij dan opkomen zijn:
                  wat zouden de resultaten zijn als we eenzelfde ongetrainde groep 8 minuten HIT of HIIT laten doen?, ik denk dat ze daarmee evengoede of betere resultaten zullen behalen. En dit kun je al doen op straat met een paar loopschoenen, of op een crosstrainer in elke gym. Ik denk zelf dat zoon duur apparaat niets toevoegt tov een simpele normale crosstrainer. het gaat erom wat jij doet.

ook belangrijk is dat deze mensen 8 weken lang getraind hebben. (oke het is maar 8 minuten per keer, 3x per weer. maar toch moet je naar zoon centrum waar je dit kan doen (wat vaak niet in de buurt is), je omkleden, etc etc etc. je bent uiteindelijk toch nog vrij veel tijd hieraan kwijt.)(en in 8 weken kun je als beginner zoveel meer bereiken!!)

Het is dus wellicht een goed cardio apparaat, maar dat is elke crosstrainer of stepper of fiets. Als je dezelfde trainingsmethode gebruikt op dat dure apparaat als op een crosstrainertje zul je wellicht hetzelfde resultaat krijgen.
                  (beetje rolce roys verhaaltje vergeleken met de mini)

dus ja ik zou me geld er niet aan verspillen.
                  Last edited by dynobet; 12-02-2010, 10:21.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X