bankdrukken.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

dit filmpje is de benchpress goed uitgelegd, persoonlijk heb ik er veel aan gehad.

YouTube - Dave Tate's Six-Week Bench Press Cure

gr janjaap

Comment

Dus iedereen bencht PL-style?
      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

@yagmoth, of iemand anders,

Jij zei: Kracht winnen in de cut is vrij lastig, zeker met een redelijk hoog volume.

Wat houd dat nou precies in dat "redelijk hoog volume? refereert dit naar de aantal reps/sets?

Comment

Originally posted by laurann View Post
          Dus iedereen bencht PL-style?
          nee maar als je doel kracht is dan zou ik wel op de powerlifter manier gaan benchen, btw powerlifter manier is een veel stabielere manier dan bodybuilders en beter voor je schouders.

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
            nee maar als je doel kracht is dan zou ik wel op de powerlifter manier gaan benchen, btw powerlifter manier is een veel stabielere manier dan bodybuilders en beter voor je schouders.
            Ik wil ook wel PLstyle gaan benchen maar zit er dan nog progressie in borst?
            Omdat met PL BP je lats schouders en triceps volgens mij vooral werken

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post

Switchen naar 3x3 gaat in jouw stadium en met je ervaring waarschijnlijk niet veel goeds uithalen. Als je bij de 5x5 wilt blijven kan ik je niet veel adviseren anders dan probeer het volgende week nog maar een keer. Persoonlijk zorgde 5x5 bij mij alleen maar voor frustratie aangezien je soms 2-3 weken achter elkaar met hetzelfde gewicht aan het rondklooien bent totdat je eindelijk die 5 setjes vol krijgt, terwijl je in dat stadium er misschien wel 8a9 uit kunt knallen in je eerste setje of een 5a10kg zwaarder kunt pakken in je eerste setje.
              Dat komt omdat jij doet voorkomen alsof je veel van training weet terwijl dit niet het geval is. Als je 1 week stil staat...ok...als je na de tweede week nog steeds niet in staat bent de 5x5 of 3x3 te voltooien dan moet je er gewicht van afgooien en een nieuwe aanloop nemen. Dit is niet alleen met "mijn" 5x5 schema zo, maar ook met degene van Bill Starr en Stronglifts en andere schema's die op progressief laden zijn gebaseerd. Als je progressie probeert te forceren ga je inderdaad jezelf frustreren.

Zo heb ik wel vaker commentaar gehad van mensen die denken te weten hoe een trainingsprotocol in de praktijk werkt en het eigenlijk gewoon niet weten

@Laurann
              Iedereen die serieus benched, ongeacht wat zijn goal is, gebruikt powerlift stijl. Zo niet dan doe je partial bench presses en zit je in mijn ogen maar half te trainen met halve ROM.

Je kan op PL manier nog steeds veel massa op je borst ontwikkelen. Wellicht merk je dit op het moment nog niet omdat je nog met relatief licht gewicht benched. Je lichaam is eerst zijn zwakke punten aan het versterken. Zodra dat wat meer is recht getrokken gaat je borst vanzelf ook meer werk leveren. Ik krijg de laatste maanden altijd een pomp met de 5x5/3x3 sets en die wordt daarna alleen maar erger. Dus dat betekend dat de borst wel degelijk veel werk moet leveren. Daarnaast raken de schouders/triceps op de assist oefeningen verder vermoeid en moet er vanzelf steeds meer uit de borst komen. Ik voel de borst altijd heel erg bij de Close Grip en Incline Presses.

Kracht winnen in de cut is ook niet lastig. Je kan je 1RM rustig blijven verhogen in een cut. Het zijn immers je motor eenheden die steeds beter blijven worden. Moet alleen uitkijken dat je het zenuwstelsel niet overbelast en voor onderherstel gaat zorgen. Je eet immers minder en hebt minder zooi om goed te kunnen herstellen. Maar je kan wel degelijk je 1RM verbeteren... volume PR's ga je niet zetten in een cut. Althans mij lukt dat niet

Comment

tsja cut cut.. ik zit al vanaf dat ik fitness in een 'çut' ik heb niet echt een schema met hoeveelheid grammen want ik op een dag eet maar ik haal het uit het goede voer en heb ongeveer een indicatie van cals wat ik dan binnen heb.

tot nu toe gaat dat nog prima en heb ik op die manier 12kg verloren. met echt gaan trainen en goed gaan eten. sindsdien is gewicht hetzelfde en krachtgains zijn zich toen pas gaan opspelen. ik hoef namelijk geen bodybuilder te zijn..

ps. ik was er toch wel van overtuigt dat mijn form goed was. maar we zijn hier om van elkaar te leren!
                sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  volume PR's ga je niet zetten in een cut. Althans mij lukt dat niet

Fal, wat bedoel je met dat volume want ik snap het niet helemaal. had dit ook aan yagmoth gevraagd maar heb nog niets gehoord.

Comment

Straks even gaan proberen te benchen als tate vertelt.
                    We'll see

Comment

volume in geval van mijn post is meer reps of meer reps+sets met hetzelfde gewicht.
                      Deed je eerst 3x3 110kg dan zal het moeilijk zijn om er 5x5 van te maken tijdens een cut.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        volume in geval van mijn post is meer reps of meer reps+sets met hetzelfde gewicht.
                        Deed je eerst 3x3 110kg dan zal het moeilijk zijn om er 5x5 van te maken tijdens een cut.
                        Duidelijk! Thank you!

Comment

morgen weet ik of ik kracht verloren heb want woensdag ging trainen abnormaal slecht
                          The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                          Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

vandaag weer lekkere schouder training achter de rug. maandag ook gaan benchen zoals op het filmpje. scheelt dat ik dan school heb en heel de dag zit te laptoppen en in de bus zit.
                            sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

goed filmpke, had ik nog niet gezien. zie alleen niet goed of zijn gat de bench wel raakt (rond 6:00). dacht toch altijd geweten te hebben dat je gat de bench moet blijven raken, right?
                              Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Dat komt omdat jij doet voorkomen alsof je veel van training weet terwijl dit niet het geval is. Als je 1 week stil staat...ok...als je na de tweede week nog steeds niet in staat bent de 5x5 of 3x3 te voltooien dan moet je er gewicht van afgooien en een nieuwe aanloop nemen. Dit is niet alleen met "mijn" 5x5 schema zo, maar ook met degene van Bill Starr en Stronglifts en andere schema's die op progressief laden zijn gebaseerd. Als je progressie probeert te forceren ga je inderdaad jezelf frustreren.
                                En dat is ook de reden dat bijna niemand progressief laad met static reps, je doet voorkomen alsof je stabiel progressie boekt terwijl deze echt enorm ondermaats is. Stel je progressed 3 weken, a 2,5kg per week (dan ben je dus al te laag begonnen, of je hebt niet als goal tot de max gaan op je eerste compound) hoe dan ook je traint ver onder je max. Na 3 weken sta je stil, je failed 2 weken de weightraise, je deload begint op je vorige start gewicht (eventueel 2,5kg hoger), en "progressed" weer 3 weken, dan pak je één malig een verhoging nadat je gestalled bent in een periode van dik 5 weken. Nou gefeliciteerd. Verder zet ik er niet voor niks bij dat het persoonlijk is voor mij, maar er genoeg beginners die met 5x5 beginnen en er vanzelf achter komen dat het een complete schijt manier van trainen is en op BP's en MP's ver onder hun mogelijke max stilvallen. Der is een reden dat mensen switchen van billstar, tis leuk als beginner om je groove te krijgen, maar progressie daarna is complete kak. BB'ers gebruiken nagenoeg geen straight sets, merendeel van de powerlifters gebruiken geen straight sets met static weight en daar is een reden voor. Snap dat het je persoonlijke 'fad' is voor het moment, maar krijg de indruk dat het nu door enorm veel mensen overgenomen wordt terwijl 5x5 met static weight alleen door jou advocated wordt (en in beginner programma's).
                                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X