Ik geef m'n voorkeur aan de back squat. Maar dat is meer vanwege de slechte smoes dat ik het een kut oefening vind omdat ik de techniek gewoon niet beheers. Maar voor bodybuilders zou hij idd beter moeten zijn vanwege de betere quad ontwikkeling. Ik zou het nog eens een kans moeten geven en dat ga ik ook doen. Maar dat komt nog wel eens. Voorlopig heb ik er nog geen haast mee. Quads gaan hard zat. En dat zegt wel wat, want zoiets zal je mij niet zo snel horen zeggen. Ben namelijk niet echt bepaald snel tevreden.
Front Squat vs. Back Squat
Collapse
X
-
Originally posted by _joker_ View Postdoe je frontsquat met je voeten op de vloer of een balkje onder je hielen?
zet teveel druk op je knieen. Vlak op de vloer kan je maximaal drukken vanuit je hielen als je benen 90 graden of voorbij 90 graden is. Met een balk voel ik teveel pressure op de kniegewrichten...
Comment
-
Wat ik wel vreemd is, is dat ik een redelijke back squat kan doen(mijn torso kan vooruit)
Maar als ik rechte torso moet hebben(zoals bij front squat), val ik gewoon meteen om en kom ik niet verder dan een halve squat. Heb 't inmiddels 2x gedaan, beide precies hetzelfde probleem.
Iemand hetzelfde probleem? Heb op zich wel een flexibiliteitsgebrek dus misschien dat dit bij front squat een groter probleem is dan bij back squat?Still shrinking.
Comment
-
Originally posted by Revius View Postnee lul, het is gewoon pijnlijk als je zwaar front squat
vooral de eerste keren
ofnie dan ?Last edited by Fitness-maniak; 08-06-2010, 19:10.
Comment
-
hahaha heb ik wat gemist
maar verkeerde houding als je die bar laat schuiven/rollen kan wel ja, maar dan zijn het eerder je armen dan je schouders.
Zodra die schuift moet je hem eigenlijk terugleggen en weer op de goede plek oppakken
btw reageerde je op lul? dat zeg ik heel vaak namelijkGroeten
Comment
-
Originally posted by Revius View Posthahaha heb ik wat gemist
maar verkeerde houding als je die bar laat schuiven/rollen kan wel ja, maar dan zijn het eerder je armen dan je schouders.
Zodra die schuift moet je hem eigenlijk terugleggen en weer op de goede plek oppakken
btw reageerde je op lul? dat zeg ik heel vaak namelijk
is ge-edit
zal het me niet meer aantrekken
Comment
-
Persoonlijke ervaring met FSQ's (ATG) vs bSQ's (ATG);
Voor benendag, FSQ's zetten meer druk op benen, zowel hams als quads krijgen het zwaarder te verduren heb ik het idee. Vergeleken met bSQ's in relatie tot gewichten bij volgende oefeningen alsmede een FSQ only dag vs een bSQ only dag in zelfde reprange met spierpijn vergeleken (wilde het wel eens weten vandaar een paar keer geprobeerd).
Onderrug wordt in veel minder mate belast (VEEL MINDER) dan bij bSQ's, echter als je flexibiliteit bout is en je clean grip hebt kun je de bar nog aardig op je schouders houden en kun je met onderrug vrij veel compenseren.
Qua repranges, FSQ's moeten echt op lower reps (1-7, 8 en hoger is voor mij echt ongoddelijk zwaar adem-wise), hogere reps in combinatie met een barbell op je schouders/sleutelbeen zorgt ervoor dat je gewoonweg niet volledig in kan ademen, bSQ's hebben dat in soortgelijke mate, maar minder erg.
bSQ's zijn enorm zwaar op je erectors en ik krijg er een grotere kont van dan van fSQ's
Overigens hebben fSQ's, naar mijn persoonlijke mening (doe ermee wat je wilt) minder overdracht op bSQ's dan andersom. Als mijn FSQ omhoog gaat, betekend dat nog niet direct dat mijn bSQ meestijgt, als mijn bSQ stijgt groeit mijn fSQ wel altijd mee. Beetje vreemd.
Doe zelf altijd fSQ's, terwijl ik soms nog wel eens bSQ's wil doen als mijn schouders omkomen van de spierpijn of (UB)gewrichten het moeilijk hebben met de clean grip. bSQ's voor widowmakers doe ik nog wel regelmatig. Nadeel van fSQ's blijft wel de pijnlijke schouders (veel gewicht is gewoon pijnlijk) en blauwe plekken op sleutelbeen (ligtie bij mij ook overheen). Moet wel gezegd worden dat als je schouders het zwaar hebben met de cross-grip, dat bijna volledig overgaat als je switchen naar cleangrip, de draaiing van je voorste koppen zorgt dat de bar een stuk zachter ligt.The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment