Front Squat vs. Back Squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik geef m'n voorkeur aan de back squat. Maar dat is meer vanwege de slechte smoes dat ik het een kut oefening vind omdat ik de techniek gewoon niet beheers. Maar voor bodybuilders zou hij idd beter moeten zijn vanwege de betere quad ontwikkeling. Ik zou het nog eens een kans moeten geven en dat ga ik ook doen. Maar dat komt nog wel eens. Voorlopig heb ik er nog geen haast mee. Quads gaan hard zat. En dat zegt wel wat, want zoiets zal je mij niet zo snel horen zeggen. Ben namelijk niet echt bepaald snel tevreden.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

ik train 2x per week benen:

training 1: back squat
      training 2: Deadlift + front squat

werkt perfect voor mij
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
        ik train 2x per week benen:

training 1: back squat
        training 2: Deadlift + front squat

werkt perfect voor mij
        dat is idd ook een gruwelijke combinatie
        nog niet aan ged8

Comment

Originally posted by _joker_ View Post
          doe je frontsquat met je voeten op de vloer of een balkje onder je hielen?
          nee ik gebruik geen balk, dat was de old school benadering.
          zet teveel druk op je knieen. Vlak op de vloer kan je maximaal drukken vanuit je hielen als je benen 90 graden of voorbij 90 graden is. Met een balk voel ik teveel pressure op de kniegewrichten...

Comment

Wat ik wel vreemd is, is dat ik een redelijke back squat kan doen(mijn torso kan vooruit)

Maar als ik rechte torso moet hebben(zoals bij front squat), val ik gewoon meteen om en kom ik niet verder dan een halve squat. Heb 't inmiddels 2x gedaan, beide precies hetzelfde probleem.
            Iemand hetzelfde probleem? Heb op zich wel een flexibiliteitsgebrek dus misschien dat dit bij front squat een groter probleem is dan bij back squat?
            Still shrinking.

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
              Vind het wel pijnlijk voor de schouders
              dan moet je op je houding letten
              of zo'n kussen gebruiken...

Comment

nee lul, het is gewoon pijnlijk als je zwaar front squat
                vooral de eerste keren
                Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                  nee lul, het is gewoon pijnlijk als je zwaar front squat
                  vooral de eerste keren
                  pijn in schouders kan tog ook komen door een verkeerde houding.
                  ofnie dan ?
                  Last edited by Fitness-maniak; 08-06-2010, 19:10.

Comment

edit nu het nog kan, fm
                    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

hahaha heb ik wat gemist
                      maar verkeerde houding als je die bar laat schuiven/rollen kan wel ja, maar dan zijn het eerder je armen dan je schouders.
                      Zodra die schuift moet je hem eigenlijk terugleggen en weer op de goede plek oppakken

btw reageerde je op lul? dat zeg ik heel vaak namelijk
                      Groeten

Comment

nee, ik dacht dat jij hem helemaal ging bashen vanwege zijn opmerking over verkeerde houding, maar hij had blijkbaar toch gelijk
                        excuses fm
                        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by Revius View Post
                          hahaha heb ik wat gemist
                          maar verkeerde houding als je die bar laat schuiven/rollen kan wel ja, maar dan zijn het eerder je armen dan je schouders.
                          Zodra die schuift moet je hem eigenlijk terugleggen en weer op de goede plek oppakken

btw reageerde je op lul? dat zeg ik heel vaak namelijk
                          had een arrogante reactie daarop ja..

is ge-edit

zal het me niet meer aantrekken

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                            nee, ik dacht dat jij hem helemaal ging bashen vanwege zijn opmerking over verkeerde houding, maar hij had blijkbaar toch gelijk
                            excuses fm
                            geen excuses

Comment

Persoonlijke ervaring met FSQ's (ATG) vs bSQ's (ATG);

Voor benendag, FSQ's zetten meer druk op benen, zowel hams als quads krijgen het zwaarder te verduren heb ik het idee. Vergeleken met bSQ's in relatie tot gewichten bij volgende oefeningen alsmede een FSQ only dag vs een bSQ only dag in zelfde reprange met spierpijn vergeleken (wilde het wel eens weten vandaar een paar keer geprobeerd).

Onderrug wordt in veel minder mate belast (VEEL MINDER) dan bij bSQ's, echter als je flexibiliteit bout is en je clean grip hebt kun je de bar nog aardig op je schouders houden en kun je met onderrug vrij veel compenseren.

Qua repranges, FSQ's moeten echt op lower reps (1-7, 8 en hoger is voor mij echt ongoddelijk zwaar adem-wise), hogere reps in combinatie met een barbell op je schouders/sleutelbeen zorgt ervoor dat je gewoonweg niet volledig in kan ademen, bSQ's hebben dat in soortgelijke mate, maar minder erg.

bSQ's zijn enorm zwaar op je erectors en ik krijg er een grotere kont van dan van fSQ's

Overigens hebben fSQ's, naar mijn persoonlijke mening (doe ermee wat je wilt) minder overdracht op bSQ's dan andersom. Als mijn FSQ omhoog gaat, betekend dat nog niet direct dat mijn bSQ meestijgt, als mijn bSQ stijgt groeit mijn fSQ wel altijd mee. Beetje vreemd.

Doe zelf altijd fSQ's, terwijl ik soms nog wel eens bSQ's wil doen als mijn schouders omkomen van de spierpijn of (UB)gewrichten het moeilijk hebben met de clean grip. bSQ's voor widowmakers doe ik nog wel regelmatig. Nadeel van fSQ's blijft wel de pijnlijke schouders (veel gewicht is gewoon pijnlijk) en blauwe plekken op sleutelbeen (ligtie bij mij ook overheen). Moet wel gezegd worden dat als je schouders het zwaar hebben met de cross-grip, dat bijna volledig overgaat als je switchen naar cleangrip, de draaiing van je voorste koppen zorgt dat de bar een stuk zachter ligt.
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Mooie post chef.
                                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X