tenniselleboog: welke oef

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tenniselleboog: welke oef

hey

ik zit met een beginnende ontsteking aan de elleboogpees.

Als ik die wat wil ontzien, dan vallen toch veel oefeningen af.. (van de klassiekers dan toch)

Deze kan ik bij mijn weten wel nog doen:

db flys
    Bench press (+/- slecht waarschijnlijk)
    db lateral raise
    ? standing cable fly?
    Dumbell pullover
    (alle beenoefeningen natuurlijk)

Niet: dips, push ups, pull ups

Hebben jullie wat tips voor oefeningen die wel nog moeten lukken?
    (mijn repertorium is niet zo groot)
    thx

Gewoon geen bovenlichaam trainen. je hebt rust nodig om te herstellen. Benen trainen kan natuurlijk wel.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

mja, maar uit ervaring weet ik dat zoiets lang kan duren, en om nu een half jaar geen bovenlichaam te doen, dat zie ik niet zitten

Comment

je belast de elleboogpees echter bij vrijwel elke oefening voor het bovenlichaam. Wellicht even naar een fysiotherapeut gaan en hem om advies vragen. Ik weet echter vrijwel zeker dat deze gaat zeggen dat je het moet laten rusten.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dokter/Fysio.

Denk dat die het toch nog het beste weten.
          Still shrinking.

Comment

ontsteking is meestal doortrainen dyno
            Groeten

Comment

Sterkte man :/

Comment

Buitenkant of binnen? Wel rustig doortrainen, reps maken bij laag gewicht. Tijdens de training geen pijn en de dag er na geen pijn = goed. Ervaar je wel pijn, dan ga je te hard en moet je lager gewicht pakken. Heel rustig aan weer opbouwen.

Heb het zelf ook (binnenkant elleboog), sleep er al minstens 2 jaar mee. Heb een jaar lang niet getraint (rust) zonder resultaat. Onderhand weer een goede tijd rustig bezig maar het belemmert me nog steeds in mijn trainingen, enkel (gelukkig) steeds minder dan voorheen.

Het is echt een grafblessure, laat het dus niet 'escaleren'. Succes er mee man!!

Comment

Bij tennisarm kan je gewoon doortrainen, met een band strak op de pijnlijke plek. Bij teveel last gewoon wat rustiger aan doen

Comment

Originally posted by tums View Post
                    Buitenkant of binnen? Wel rustig doortrainen, reps maken bij laag gewicht. Tijdens de training geen pijn en de dag er na geen pijn = goed. Ervaar je wel pijn, dan ga je te hard en moet je lager gewicht pakken. Heel rustig aan weer opbouwen.

Heb het zelf ook (binnenkant elleboog), sleep er al minstens 2 jaar mee. Heb een jaar lang niet getraint (rust) zonder resultaat. Onderhand weer een goede tijd rustig bezig maar het belemmert me nog steeds in mijn trainingen, enkel (gelukkig) steeds minder dan voorheen.

Het is echt een grafblessure, laat het dus niet 'escaleren'. Succes er mee man!!
                    Aan de binnenkant? Een golfarm dus..? heb hier zelf ook een tijd last van gehad, pijnlijke oefeningen vermijden en onderarmen trainen met een band strak om de pijnlijke plek

Comment

Hoe weet je dat het een tenniselleboog is ? Een tenniselleboog is een overbelastingsblessure die dus ook pas herstelt als je voldoende rust neemt, hetzij compleet ontzien, of de intensiteit drastisch omlaag.

Ik vind het verbazingwekkend dat je zo licht omspringt met een dergelijke blessure, en dat er een aantal mensen je advies geven op basis van eigen ervaringen i.p.v. vak kennis vindt ik ook erg vervelend.

@ Joris. De effectiviteit van een brace is voor de genezing van een tennisarm nooit aangetoond!

Hoe fijn het ook is dat er mensen op Bodynet zijn die je met advies willen helpen, het blijft altijd verstandig je te laten informeren door een deskundige.

gr
                      Last edited by Le0n; 29-06-2010, 07:30.
                      How you like them apples?

Comment

heb het zelfde probleem ook een tijd gehad, ik heb ecchter door getraind met normale/zware gewichten waardoor het nu een zwakke plek blijft... denk niet dat het ooit helemaal over gaat.

totale rust geven heeft bij mij niet geholpen, met lichte gewichten trainen wel. en accupunctuur heeft me van de grootste klachten afgeholpen na maanden lang fisio die niets hielp bij mij.

hoop dat je hier iets mee kunt, gr
                        19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

Bij een tenniselleboog moet je veel stretches doen voor je elleboog.
                          Voorbeelden zijn handen tegen elkaar drukken voor je borst.
                          in een zacht balletje knijpen.
                          en je handpalm naar boven drukken met je andere hand tot je de stretch voelt.

Comment

Ik heb ook last van mijn ellebogen, gewoon de oefeningen die last geven niet doen.
                            regelmatig insmeren met diclofenac (Voltaren) en wat pilletjes nemen (ook Voltaren).
                            Als het te erg wordt of te lang duurt injectie laten zetten door de huisarts. Tennisarm kan erg lang duren.

Zorg ook dat je ruim voldoende eiwitten binnenkrijgt voor herstel van die verzwakte en beschadigde plekken. Vaak denken mensen genoeg binnen te krijgen, maar meestal is het toch te weinig.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

hey marnop ben jij martinoppert?
                              Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X