last van knie, benen trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• last van knie, benen trainen

Ik ga maandag weer beginnen met krachttraining na 3/4 maanden niks gedaan te hebben (ja, heel slecht) en ik weet van mezelf dat ik ALTIJD last krijg van mijn linker knie. Dit had ik altijd met roeien (ja in een boot) en leg press bijvoorbeeld. Als ik dan mijn been strek door kracht te zetten voel ik mijn linker knie. Het doet geen pijn maar je voelt de gewrichten langs elkaar heen gaan zeg maar en het is gewoon geen prettig gevoel.

Lang verhaal kort: welke beenoefeningen ontzien de knie het beste? Squatten lijkt mij net zo drama met knie als bijvoorbeeld leg press.

In iedergeval bij welke oefening ook, je benen niet helemaal strekken.. net even klein knikje erin houden.
    Wat beter voor je knieën.

Comment

je zou kunnen squatten maar niet volledig uitstrekken dat is ook zo bij de leg press, tevens kan je leg extension gaan doen maar zorg dan ook dat je knieen niet overstrek. succes verder

Comment

Knee Wraps XXL van XXL Nutrition - XXL Nutrition

leg extension, leg curling (lichend), calf machine, lunges walking?
        Make it happen, shock everyone!

Comment

lunges walking zou ik zelf nog niet doen ivb plaatsing van de voet en soms te diep door zakken. maar weet zijn sport historie niet. ga ik liever voor statische lunge zodat je eerst je plaatsing goed is.

Comment

leg extension, leg curling, calf machine. deze oefeningen zijn sowieso goed als je last hebt van je knien. (ik heb er iig geen last mee) ik zal inderdaad voortaan erop letten dat mijn knien lichtjes gebogen blijven bij leg press. bedankt allemaal!

Comment

Geen volledige lockout kan wonderen verrichten in pijn. Toch moet je bedenken dat benen trainen gewoon samen gaat met pijn. Wie haat nu de spierpijn na een lekker squat traininkje ? Zelf heb ik ook last van mijn rechterknie met lockout maar dat komt door mijn voetbal blessures 2 jaar geleden, schaf miss beter knee wraps aan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X