Sommige oefeningen lijken niet te werken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sommige oefeningen lijken niet te werken?

hi allemaal,
    ik heb sinds een weekje een schema van dit forum (staat in de bijlage)
    (t heet voedingschema maar alles heb ik hier in verwerkt, kijk tab bladen)

maar, als ik bijv. mijn borst train met flat bench press, incline bench, incline flys, en close grip bench etc. dan heb ik meer last van mijn triceps, dan eigenlijk m'n borst? kan dit kloppen of doe ik dan toch echt iets fout?

same for mijn rug, ik train me rug zoals het hoort maar ik heb er nooit spierpijn, hebben jullie dat ook?

hopelijk hoor ik er snel wat over
    tnx, sjoerd
    (oja, ik heb de site al bekeken en gaf me wat inspiratie, maar wou toch ff weten wat jullie er van denken en of jullie dit ook hebbe)
    Attached Files

vraag aan iemand in de sportschool of je de oefening goed uitvoert

Comment

dat klopt. je triceps is gewoon de zwakke schakel. en pas als die spiergroep sterker is geworden zul je pas verder kunnen. Eerst moeten al je zwakke plekken bij trekken. dus gewoong eduld hebben

Comment

top dankjewel!

Comment

Had ik inderdaad ook toen ik begon. Omdat je bij veel borst oefeningen ook je armen gebruikt moeten die eerst sterker worden. Komt vanzelf goed!

Comment

Originally posted by joronos View Post
            vraag aan iemand in de sportschool of je de oefening goed uitvoert
            die mensen die daar werken zijn waardeloos en kunnen net zo goed doodgaan.
            Hun hulp nooit accepteren.

@OT wat Falstyr zegt

Comment

wij hebben ze niet eens xd,

1 iemand bij de ballie maar datmens is modder vet, dus lijkt me niet dat ze veel weet ;p

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post

Wat is dat nou voor opmerking ?? doe normaal.. hij heeft er dan toevallig geen.. maar het klopt dat er vaak intructeurs zijndie kwa voeding achterhaalde informatie verkopen. maar de goede compound oefeningen (bench press, squat, Deathlift ) bestaan al langer dan gisteren.. en de algemene instructeurs kunnen je daar heel goed mee helpen.

Comment

@OT wat Falstyr zegt
                  Vanwaar die overdreven reactie over fitness instructeurs?
                  Naja, overdrijven is ook een kunst zeg ik dan altijd maar.

Comment

@OT wat Falstyr zegt
                    jij hebt duidelijk slechte ervaringen met die in jou sportschool maar niet
                    alle instructeurs zijn slecht.
                    BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

hoe serieuzer de sportschool hoe beter de instructeurs. aangezien we health fitness centers niet serieus kunnen nemen...

Comment

toch ben ik er wel van overtuigd dat de meeste instructeurs de meeste oefeningen wel goed kunnen voor doen en uitleggen. Althans, waar ik gesport heb. Alleen als je wat ongebruikelijkere oefeningen wil kunnen ze je soms wat minder helpen...

Comment

Originally posted by STED View Post
                          toch ben ik er wel van overtuigd dat de meeste instructeurs de meeste oefeningen wel goed kunnen voor doen en uitleggen. Althans, waar ik gesport heb. Alleen als je wat ongebruikelijkere oefeningen wil kunnen ze je soms wat minder helpen...
                          dan zat jij net bij de goeie, heb wel eens gezien dat ik d8 dhamm als die dit 3 weken blijft doen is die hier met nog meer klachten weg dan dat die kwam, ja er stond een instructeur bij en die zij nog keurig

En ik heb ook hele goeie instructeurs gehad die ook echt alles (voor mijn gevoel) wisten en ook altijd met een onderbouwing kwamen en onderzoeken ernaar (als je hierom vroeg natuurlijk)
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Zelfde probleem hier. Bij de rug oefeningen krijg ik sneller last van mijn armen. Ik heb daar wel iets op gevonden. Extra hard aanspannen (iets lager gewicht) en weer langzaam uit laten strekken (pulldown).

Bij de deadlift krijgen mijn onderarmen de volle lading. Benen + rug komen nog lang niet in de buurt van mijn max.

Met rugstrekken pak ik de achterkant van mijn lichaam veel harder aan.

Bij de borst oefeningen voel ik gelukkig wel mijn borstspieren erg goed branden! Hebben jullie toevallig machine flyes? Daar kun je je echt op de borstspier isoleren en je triceps laat je wat meer met rust. Misschien werkt dit ook bij de peck deck, maar die hebben wij niet.

Dit zijn mijn eigen ondervindingen

suc6

Comment

Hoi Katlyn,

Wat je daar eventueel tegen kunt doen is het

'' pre-exhaustion '' principe.

Bijvoorbeeld Biceps trainen voor een rug training of Triceps voor Borst.
                              Je hebt ze dan al zo erg '' voorvermoeid '', dat je , je borst of rug hard aanpakt omdat je biceps en triceps minder mee werken.

Groetjes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X