Isolatieoefeningen in de bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Isolatieoefeningen in de bulk

Hallo

Ik ben anderhalve maand geleden geopereerd geweest aan mijn borstkas omdat ik een "deukje" er in had. Voor mijn operatie heb ik ongeveer 1 maand heel goed getraind met behulp van het gomad dieet (GOMAD: How to Gain 25lbs in 25 Days with Squats & Milk | StrongLifts.com 4 liter melk per dag). Dit beviel me eigenlijk wel goed in combinatie met vooral compoundoefeningen te doen.

Ik ben vorige week terug moeten gaan voor controle bij de dokter en hij zei dat ik lichtjes mocht beginnen trainen met gewichten maar dat ik geen compoundoefeningen mocht doen voor de komende 2 maanden. Nu is mijn vraag eigenlijk of isolatieoefeningen een goede manier zijn om massa te winnen. Zou iemand mij misschien wat tips kunnen geven over hoe men het beste massa bijkomt door isolatieoefeningen te doen of is het beter dat ik nog 2 maanden wacht met trainen?

Alvast bedankt!

Lode

waarom mocht je geen compound oefeningen doen anders kunnen we je straks verkeerd advies geven.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
      waarom mocht je geen compound oefeningen doen anders kunnen we je straks verkeerd advies geven.
      Ja ze hebben zo een soort baar gestoken in men borstkas om die wat vooruit te duwen. De dokter zei om geen insolatieoefeningen te doen omdat ik mijn borst nog niet te fel mag belasten de eerste 3 maanden na de operatie. Maar ik denk wel dat ik bepaalde compoundoef zoals squads kan doen voor de benen omdat daarbij mijn borst toch niet zo héél fel belast wordt. Maar voor de armen en borstspieren is het ook oké om enkel isolatieoef te doen want oefeningen zoals bench press, pull ups of pompen kan ik echt nog niet.

Comment

vraagje: hoeveel ben je ongeveer bijgekomen door dat gain dieet?

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
          vraagje: hoeveel ben je ongeveer bijgekomen door dat gain dieet?
          Het gomad dieet heb ik bijna 3 weken gedaan maar wel in combinatie met andere voeding zoals brinta en platte kaas enz en ik was hierdoor ongeveer 7 kilo bijgekomen. Je komt ook wel wat vet bij maar ik ben van nature mager en ik heb altijd een vetpercentage van rond de 10% gehad dusja dan kan een beetje vet erbij natuurlijk niet zoveel kwaad

Comment

7 kg op 3 weken, teken ik voor. Ook als het 50% vet is. Maar goed zou zelf wachten totdat je je vrijbrief gekregen hebt om weer voluit te trainen, want met alleen maar isolaties kom je ook niet echt ver. Misschien een beetje onderhoud, maar dat was het dan ook wel.

Comment

k ga dat dieet ook eens proberen, ma dan zit k wel 1900ckal boven behoefte voor 3 weken
              k ga toch binnenkort cutten...

Comment

Ik zou persoonlijk heel rustig trainen op apparaten. lichte gewichten en verder niets bijzonders gaan doen. Eventueel kan je benen wel wat intensiever aanpakken.

@gomad: als je 7 kilo pakt in laten we zeggen vier weken, dan kun je er heel erg zeker van zijn, dat daarvan maximaal 2 kilo spiermassa ofzo zijn. en de rest vrijwel puur vetmassa is.

voor mij klink het niet aantrekkelijk om een 28% spiermassa en 72% vetmassa aan te zetten in een maand. betkent uiteindelijk dat je daarna nog 10 weken aan het cutten bent om die 5 kilo vetmassa eraf te gaan cutten.

en zelfs als je dan perfect cut, en geen spiermassa verliest, dan heb je alsnog maar 2 kilo gegained in een 14 weken...

voor een absolute ecto van 60 kilo bij 7%, is dit wellicht een zeer goede routine om mee te starten tot hij een 5-7 kilo erbij heeft gepakt. En daarna overgaan op een normale bulk. Voor de meesten die niet een superlaag vet% hebben zal deze routine eerder averechts werken.
                -------------------

En zelfs als je lekker droog staat. Niets is fijner als lekker droog blijven. dan hoef je bijna nooit te cutten, en kun je dus heel lang lekker veel blijven eten. ik hou het daarom wel bij super clean bulken. Een kilo per maand ofzo aankomen, maar wel voor 75% ofzo pure spiermassa.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Ik zou persoonlijk heel rustig trainen op apparaten. lichte gewichten en verder niets bijzonders gaan doen. Eventueel kan je benen wel wat intensiever aanpakken.

@gomad: als je 7 kilo pakt in laten we zeggen vier weken, dan kun je er heel erg zeker van zijn, dat daarvan maximaal 2 kilo spiermassa ofzo zijn. en de rest vrijwel puur vetmassa is.

voor mij klink het niet aantrekkelijk om een 28% spiermassa en 72% vetmassa aan te zetten in een maand. betkent uiteindelijk dat je daarna nog 10 weken aan het cutten bent om die 5 kilo vetmassa eraf te gaan cutten.

en zelfs als je dan perfect cut, en geen spiermassa verliest, dan heb je alsnog maar 2 kilo gegained in een 14 weken...

voor een absolute ecto van 60 kilo bij 7%, is dit wellicht een zeer goede routine om mee te starten tot hij een 5-7 kilo erbij heeft gepakt. En daarna overgaan op een normale bulk. Voor de meesten die niet een superlaag vet% hebben zal deze routine eerder averechts werken.
                  -------------------

En zelfs als je lekker droog staat. Niets is fijner als lekker droog blijven. dan hoef je bijna nooit te cutten, en kun je dus heel lang lekker veel blijven eten. ik hou het daarom wel bij super clean bulken. Een kilo per maand ofzo aankomen, maar wel voor 75% ofzo pure spiermassa.
                  Hey, ik ben heel zeker dat je gelijk hebt dat het beter is om niet zoveel bij te komen maar wel pure spiermassa maar ik voel me nu echt te mager en toen ik gomad heb gedaan heb ik ook wel goed getraind en gesport... Na die 3 weken was ik toch niet zo heel veel vet bijgekomen. Toch wel minder dan 5% denk ik en ik denk ook als ik na bv 2 weken gomad terug clean eet met een goed voedingsschema het vet stilaan terug zal verdwijnen.

Comment

Oké ik ga gewoon dan met lichte gewichtjes nog maar even trainen...

Comment

Originally posted by Lode View Post
                      Oké ik ga gewoon dan met lichte gewichtjes nog maar even trainen...
                      Wel het verstandigst.
                      'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X