High Intensity training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• High Intensity training

Ik ben erg tevreden over de zogenaamde high intensity training.

Ik ben er nu al een tijdje mee bezig en ik merk dat ik meer spiermassa aankom. De intensifiteit op je spieren is ook zo hoog dat als je begint met een high intensity training snel uitgeput raakt. Dat komt natuurlijk doordat je de uitvoering langzamer uitvoert dan normaal. Ook word je spier uithoudingsvermogen veel beter en op den duur word je ook sterker.
    Mijn mening is dat je met een High Intensity training het meeste resultaten bereikt, omdat het dubbel zo belastend is en het dergelijk meer effect op je spieren heeft.

Nu ik ook al een tijdje bezig ben, merk ik naast dat ik meer spiermassa aangekomen ben, ook een betere spier uithoudingsvermogen heb gekregen en sterker ben geworden. Wel ben ik van mening als je er te lang mee doorgaat om een trainingsdag dat het ten koste gaat van je prestaties en vooral van je spiermassa. Eigenlijk is een high intensity training meer geschikt voor bodybuilders die steroïden gebruiken, omdat zei sneller herstellen. Natural bodybuilders hebben langer de tijd nodig om te herstellen. Het gevaar is dat zei te snel weer gaan trainen terwijl de spieren nog niet hersteld zijn, als gevolg dat je de spieren alleen afbreek in plaat van opbouwd.

Mijn vraag is:

Wat is jullie mening hierover en heeft iemand hier ervaring met high intensity training?
    Last edited by Sodaar; 03-11-2010, 19:42.

Nog nooit gedaan, maar ben wel geinteresseerd naar reacties van mensen met ervaring hiermee. Wat me altijd al aansprak was de enorm lage frequentie, perfect voor tijdens examenperiodes. 3 keer trainen op 10 dagen dacht ik, zou perfect zijn voor mij. De reden waarom ik het nog nooit gedaan heb is omdat ik van mezelf vond dat ik nog niet genoeg ervaring had om zo intensief te kunnen trainen, maar misschien probeer ik het wel eens tijdens december en januari.
    @ ketIF

Comment

Ik durf wel te zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met HIT(varianten). Vind het zelf nog altijd 1 van de betere manieren om te trainen (beter dan High Volume).

Enige nadeel vind ik is dat vaak ongemerkt er toch weer wat meer volume insluipt waardoor de kans op blessures toeneemt. (blessure is een gevolg van volume, niet van intensiteit).

ik raad zelf ook meestal aan om het te cycle met korte periodes van hoger volume.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
        De reden waarom ik het nog nooit gedaan heb is omdat ik van mezelf vond dat ik nog niet genoeg ervaring had om zo intensief te kunnen trainen,
        HIT is idd geen beginners methode.

Comment

Toen ik ben begonnen met mijn hst schema ben ik ong een 20 procent in kracht aan gekomen. De eerste 2 weken van het scehma dacht ik bij me zelf dit kan nooit goed zijn omdat je bij zon 80 procent van je kracht begint.. Na de 3de week begon ik het verschil pas echt te merken. ik zou zeggen een aanrader!

Comment

Volgens mij ging het over HIT (high intensity training
            ), niet over HST (Hypertrophy Specific Training)?

Comment

Ik heb deze training ook gedaan, helpt ook goed met afvallen, het is een soort krachttraining en cardio in een.
              "The Pain you feel today will be the Strength you feel tomorrow"

Comment

Heb DC en HIT (Mike Mentzer) gedaan. Vind DC lekkerder, en werkte beter. HIT heb ik echter alleen getest in een cut, en dat werkte ook prima. Missers kun je je alleen niet veroorloven met deze trainingen. Als je gaat, moet je er voor de volle 100% in kunnen vliegen. Kun je dat niet, heeft die hele training geen zin.

Het is heftig, en het vergt zeker meer van je dan de gemiddelde bb-split, maar ik vond het wel lekker.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X