Binnenkant borst trainen mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

EMG meting is met zuignappen toch?
    Bij mij op de opleiding kunnen we dat doen, maar daar ligt alleen een halter van 10kg en wat schijfjes...
    Groeten

Comment

Lijkt mij wel vet om zo'n meting te doen, 10kg plus halter is zat voor mij xD
      Calisthenics / Street workout

Comment

EMG kan je oppervlakkig (op de huid) doen of intramusculair met naalden. 10 kilo dumbells zijn zwaar genoeg.
        Maar ik ben er nog niet helemaal uit mbt die partiele contractie van vezels.
        Tot nu toe kan ik nergens een bevestiging vinden van het citaat van Genjuro, alle literatuur stelt "all or nothing"
        Hoe lichter de inspanning hoe minder vezels in actie en hoe zwaarder hoe meer motorunits/vezels worden aangestuurd. Maar overal spreken ze nog steeds over de gehele vezel.

Maar een EMG kan sowieso gedaan worden natuurlijk. Dan kan je wel een indicatie krijgen van activiteit van vezels.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Maar Marnop, om bijv bij het benchen naar spieractivatie te kijken is een lege halter echt niet genoeg, je uitvoering is dan waarschijnlijk anders dan bij een zware (onbewust)
          Groeten

Comment

Je kan ook flyes doen toch? Dan is 10 kilo al aardig zwaar.
            Je hebt iig wel gelijk als je zegt dat uitvoering met een zwaarder gewicht een ander effect geeft dan met een lichter gewicht.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
              Die theorie wordt tenietgedaan door die emg-metingen die ik heb gepost. Aangezien de rectus abdominus ook 1 spier is, zouden volgens die theorie de emg-metingen bovenaan hetzelfde moeten zijn als onderaan. Maar die zijn duidelijk verschillend.

Daarom is de "een spiervezel werkt als een ketting, op elk deel evenveel spanning"-theorie fout.

Er is dus iets meer aan de hand waar ik nog geen weet van heb. Maar ik zoek verder. Ik zoek een emg-test over de pectoralis major, nog niks gevonden. En een nieuwe theorie waarom.
              Blijkbaar mijn vorige post niet gelezen? (nr23) Daarin wordt en aangegeven waarom het bij de RA wel en de PM niet zo is en geef ik een onderzoek waarin de resultaten als uitkomst hebben dat beide delen van de RA gelijk belast worden, samen met en ander onderzoek wat het tegedeel als uitkomst heeft (vandaar dat EMG onderzoeken niet te vertrouwens zijn, er zijn te veel variabelen die verschillende uitkomsten kunnen geven)
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Revius View Post
                EMG meting is met zuignappen toch?
                Bij mij op de opleiding kunnen we dat doen, maar daar ligt alleen een halter van 10kg en wat schijfjes...
                Originally posted by IJsBlok View Post
                Lijkt mij wel vet om zo'n meting te doen, 10kg plus halter is zat voor mij xD
                1 Meting, door 1 persoon, uitgevoerd bij 1 persoon zegt in totaal helemaal niets.

te veel variabelen, waar word gemeten, ervaring van de meter, uitvoering van de oefening, algehele fysieke gesteldheid, ervaring proefpersoon, enz, enz.

Allemaal gegeven die invloed kunnen hebben op de uitkomst.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                  en nu kom ik op dit, ZEER interessant ivm dit onderwerp.

Bodybuilding.com Forums - View Single Post - Help growing lower bicep
                  Geen zin om het in z'n geheel hier te plaatsen, maar deze post is op DBB een tijd geleden ook geplaatst en daar op wetenschappelijke basis vanuit verschillende kanten punt voor punt de grond in geboord.

Comment

Flyes en dan bij de opgaande beweging je hand naar binnen draaien zeg maar.
                    Dus je daait ja duimen in de opgaande beweging naar buiten.
                    Face your demons...........

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                      wat is daar de toegevoegde waarde dan aan?
                      lijkt me alleen niet zo prettig in je schouder aangezien je bijna niets bij je borst veranderd.

Comment

Waarom zeuren de meeste mensen over de kleinste details terwijl ze vaak nog klein zijn.
                        Net als mensen die net beginnen met trainen en dan grotere biceps willen. Geduld, geduld.

Gewoon varieren in oefeningen en dan komt een volle borst vanzelf. Geen halve herhalingen maken maar volledig concentreren op de oefening en uitvoering.
                        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                        Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                          Waarom zeuren de meeste mensen over de kleinste details terwijl ze vaak nog klein zijn.
                          Net als mensen die net beginnen met trainen en dan grotere biceps willen. Geduld, geduld.

Gewoon varieren in oefeningen en dan komt een volle borst vanzelf. Geen halve herhalingen maken maar volledig concentreren op de oefening en uitvoering.
                          Ag, bij ons in de sportschool zie ik 10tallen jongeren concentration curls, preacher curls, bicep curl, hammer curl, rope curl en zo zijn er nog wel een paar die ik vergeet doen.
                          trainingservaring 1week ofzo of 1maand.

meestal heavy gewicht erop en 1/3de van de herhaling maken waar de bicep niet op spanning staat vooral bij preacher curl is het grappig.
                          zal eens vragen of we daar een camera kunnen ophangen misschien leuk om dat live te volgen

verder is het vaak door gebrek aan kennis is dat mensen dit doen, vroeger was ik ook fan van 1x per week apart armen te pakken maar daar ben ik vanaf gestapt en doe veel meer compounds en voel me daar veel beter bij.
                          vond het toen wel altijd mooi die pomp die er voor een half uurtje inzat

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post

Volgens mij heb je bij de lfyes altijd de duimen naar buiten gedraaid, als je met de stand van de handen begint als bij BP dan start je niet helemaal goed.
                            Net als de hoek van de armen als de hoed van de armen *elleboog) al bijna 90graden is....dan ben je gewoon aan het pressen ipv effectief rekken

Gister nog gezien iemand die ging flyes doen, die pakte 22kilo, mijn errste gedacht was: die gaat geen correcte flyes doen en........jahoor armen bijna 90graden gebogen..dus die zou aan 10kilo genoeg hebben gehad voor een correcte uitvoering.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                              meestal heavy gewicht erop en 1/3de van de herhaling maken waar de bicep niet op spanning staat vooral bij preacher curl is het grappig.
                              zal eens vragen of we daar een camera kunnen ophangen misschien leuk om dat live te volgen
                              Je kan ze ook even helpen en de reps goed laten maken met dat gewicht.
                              Mooiste is dan wel als je zelf al behoorlijke guns hebt....dan kan je vertellen hoe je de jouwe groot hebt gekregen.....door iets langzamere volledige ROM te maken.....

Comment

@ marnop
                                betreft de flys heb ze zelf meestal rond 45 graden graden gebogen. dan zakken tot horizontaal en weer omhoog. en zeker niet doorzakken zoals ze bij ons in de gym vaak doen wat dan meer op presses lijkt met overstretch erin.

zie van indraaien ook vaka niet het extra nut.. misschien om de aanhechting wat meer onder druk te zetten, zo wat meer bloed erin te pompen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X