doe jij cardio tijdens een bulk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• doe jij cardio tijdens een bulk?

beste mede BN'ers
    ik ben wel eens benieuwd geraakt naar wie er hier tijdens het bulken na afloop van een training nog even cardio gaat doen, met cardio versta ik onder HIIT cardio,

zo ja waarom doe jij dat?
    zoniet, waarom doe jij dat niet?

ik trap af.
    ik doe nu tijdens de bulk 12-15minuten HIIT op matig niveau, vroeger deed ik dat nooit omdat ik na mijn trainingen gewoon te vermoeid was om op cardio apparatuur te gaan staan maar nu moet ik me dit zelf gaan aanleren, ik zal er meer profijt van hebben tijdens een bulk doordat mijn BF% niet veel zal gaan stijgen.
    Make it happen, shock everyone!

Goeie vraag! Vroeg me vanmiddag hetzelfde af... Doe namelijk ook al een tijdje geen cardio meer en vanmiddag voor het eerst in lange tijd weer fanatiek gesport op school en merkte wel dat m'n conditie achteruit is gegaan. Denk dat ik toch 2x in de week even cardio erbij ga doen...
    "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

GIP,
      goede vraag, topper.

Ik doe tegenwoordig geen cardio, ook geen HIIT.
      Het is wel de bedoeling dat het er weer in gaat komen bij me, maar zal dan een stukje HIT zijn en met voetbaltraining, partijvorm meespelen.

Vroeger deed ik altijd al voetbaltraining naast de KT en af en toe even lekker op zo'n step of stairmasterding staan en hoog intensief een minuut of 10 even knallen.

Goed voor de fatburn en goed voor de beenspiertjes. HIIT (en ook HIT) kan een extra boost test-aanmaak en GH geven. Niet te lang, 10 tot 20 minuten zo intensief mogelijk knallen met HIT of HIIT.

Dus GIP, gelijk doen, knallen en groeien en bf onder de duim houden.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik doe het niet.. anders moet ik meer gaan eten.

Comment

Ik ben het waarschijnlijk van plan in te gaan lassen om mijn hardloopconditie te verbeteren 10-20minuten na mijn KT.
          "Straight outta gym"

Comment

Nee, tuurlijk niet. Al het volume = volume. Volume op cardio betekend dus dat je of minder (hard of veel) kan trainen, of minder kan herstellen.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik doe ook in de bulk cardio (dus gericht op hart/longfunctie). Ik denk namelik dat het juist in een periode dat je lichaamsgewicht snel toeneemt het heel belangrijk is je conditie op peil te houden.

Ik doe het alleen niet direct na de KT maar op apparte momenten.

Geschatte energieverbruik pas ik gewoon in in m'n voeding.

@TS, HIIT op matig niveau

Is dan geen HIIT maar MIIT (Medium Intensity Interval Training)
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sorry, foutje 3xl....

Zou je na je KT, whey+dextrose kunnen nemen en daarna miit/hiit?
                Make it happen, shock everyone!

Comment

Ja. Puur en alleen om rare onlogische redenen.

Geen cardio = luier = slechtere voeding eten = te weinig eiwitten/teveel koolhydraten.

Als ik mijn conditie een beetje onderhoud, houd ik alles beter vol.

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                    Sorry, foutje 3xl....

Ik ga er vanuit dat het doel van de aerobe training algehele conditie is? Ja, dan is het prima om na het KT gedeelte een eiwit/koolhydratenshake te nemen.
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sorry, foutje 3xl....

In je openingpost zeg je dat je je bf onder controle wil houden dus dan zeg ik nee, pas na de cardio nemen.

Als je cardio doet voor de conditie dan kan je ook je shake voord e cardio nemen.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sorry, foutje 3xl....

Persoonlijk heb ik de kracht er niet voor om dan nog eens +-15min op iets te staan na een training, maar denk dat MIIT na training wel kan aangezien je doorbloeding hoger blijft en je de afvalstoffen verwerkt.

HIIT zou ik niet gelijk achter je krachttraining doen omdat dit nogal slopend is en dan toch op een andere dag inplannen.
                        Tenzij iemand zegt dat je het juist na krachttraining kan doen maar voor je conditie op peil te houden weet ik het niet.
                        Voor vetverlies kan ik het nog wel eens begrijpen aangezien je dan al je glycogeen beheeuuurlijk verbruikt hebt in je krachttraining.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Ik doe nooit extra cardio. Volg een sportopleiding, beweeg dus al voldoende. Nog eens extra cardio gaan doen lijkt me dus overbodig.
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

Ja, tennis en ik ga weer wat meer cardio dingen toevoegen.
                            Groeten

Comment

Toevallig vandaag weer eens een cardiodagje ingelast (had nog last van mn spieren van gister, dus dacht even geen KT). Maar viel erg tegen, slechte conditie! Dus wil er wel weer meer aan gaan werken. Opzich wel een lekkere afsluiting van een training, nog even tot het gaatje van de energie gaan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X