lopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lopen

hey allen, hier ben ik weer even

ik zou graag terug gaan voetballen en heb een tijdje geleden eens 2 trainingen gaan meedoen.

Na de 2de training had ik echter onmiddelijk mijn lies verrokken. Mijn lies is een gevoelig punt, heb na 2 opeenvolgende spierscheuringen in dezelfde liesstreek mijn schoenen aan de haak gehangen een paar jaar geleden.

Dus na die 2de training ben ik een tijdje niet meer geweest tot het volledig genezen was.

Ik zou nu graag terug beginnen op amateurbasis... Maar wat ik tijdens de eerste training merkte was da ik bij de zwaardere oefeningen (spurt, loop, spurt loop, spring, etc...) Niet de volledige tijd kon uitdoen. De gewone tempoloopoefeningen vielen goed mee, maar de intervaloefeningen waren te zwaar voor me op dat moment.

Ik ga nu regelmatig een halfuurtje lopen 's avonds voor de conditie. Dit is dan ook gewoon lopen met weinig of geen tempoversnellingen of vertragingen. Ik vroeg me eigelijk af hoe ik dit kan optimaliseren om zo snel mogelijk wat conditie te kweken... En tegelijk ook wat vet te verbranden want daar mag ook een beetje af zodat ik wat sneller kan worden.

enige suggesties?

Intervaltrainingen trainen de conditie die je nodig hebt bij voetbal. Voetbal is een sport van lopen versnellen, stilstaan en weer sprinten. HIIT-achtige trainingen kunnen je hierbij helpen, combineer dit met normale krachttraining en goede voeding dan verlies je ook vet.

Comment

Volgens mij moet je ook eerst je duurvermogen opbouwen. De intervallen wat later doen.
      Je zult dan merken dat die vanzelf beter gaan naarmate je duurvermogen verbeterd.
      Verder inderdaad zorgen voor de goede verhouding rust:inspanning (hiit).

Comment

Ik speel zelf ook voetbal en aan die lies is weinig aan te doen, zorg gewoon dat je de lies al goed los maakt door te stretchen en opwarmingsoefeningen, scheelt een hoop. Met dat half uurtje lopen ga je niet echt conditie kweken, dat dient meer om een basis te bekomen. Wil je echt een wedstrijdconditie opbouwen zal je interval moeten trainen...

Comment

Ik heb een vergelijkbare blessure zowel aan de linker als de rechte lies. Het zijn nare langdurige spierblessures die gemakkelijk terugkomen als je niet voorzichtig bent.
          Na volledige genezing, zorgen voor een goed warmingup en het nodige rek en strek werk. Het is ook zinvol om de spier buiten de trainingen om twee keer per dag voorzichig te rekken. Bouw ook de wedstirjden voorzich op, speel niet meteen de volle 90 minuten.

Comment

vorige x was toch ook zeker mijn eigen schuld hoor. Als 15-16jarige werd ons altijd verteld dat je eerst moest opwarmen vooraleer je op doel mocht trappen. Op die leeftijd veeg je daar natuurlijk je voeten aan...

Altijd het veld op en direct op doel trappen voor de training begon. Als Jong manneke heb ik hier dan ook nooit last van gehad.

Niet dat ik nu al zo oud ben maar die 10-jaar extra voel ik toch al, en even koppig als ik 10 jaar geleden was ging ik even op doel trappen voor de training begon. Onmiddelijk een spier verrokken in mijn dijbeen en ik voelde ook al lichtjes pijn in mijn lies, maar niets ernstigs.

Ik kon toen nog verder trainen (lopen ging perfect met die verrekking in mijn dijbeen, enkel trappen niet) maar de eerste maal ik een sprintje trok ging het opeens goed mis in de liesstreek en heb ik de training moeten staken.

Ik vermoed als ik inderdaad goed opwarm en strek dat dit me niet al te veel problemen gaat bezorgen.

Enkel die conditie moet nog beter, en daar probeer ik iets aan te doen vooraleer ik naar de training terugkeer.

Comment

ik voel de conditie momenteel verbeteren, vooral de eerste keer dat ik loop tot ik moet stoppen is al spectaculair toegenomen in afstand en tijd. Maar Als ik dan 2 minuutjes stap en terug begin te lopen, die afstand verbetert momenteel niet.... Ben nog altijd even snel terug moe dan.

Ook krijg ik soms last van steken zijkant van de buik. Is me vroeger verteld dat dit steken de lever is?
              Is dit ook een tekort een conditie of hoe krijg je dit?

Comment

Aan mij is een keer verteld dat die steken komen doordat je lichaam niet tegelijkertijd eten kan verteren en kan verbranden en dat daardoor die steken komen. Maar of dit waar is? Ik weet niet wanneer je je laatste maaltijd voor de training neemt en waar die uit bestaat?

Comment

ja waarschijnlijk heb je gewoon te veel en/of te kort voor de training gegeten. Pasta wordt volgens mij snel verteerd dus dat zou je kunnen eten als je in tijd nood zit.
                  ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

hmmm ik eet meestal tussen 5 en 6 en ga lopen rond 9 uur, tegen dan zou de maaltijd toch al vrij goed verteert moeten zijn? Ik dacht een 4-tal uur om te verteren?

Comment

ik krijg meer en meer 'krampen' in de onderrug tijdens het lopen.

Er is gezegd doorbijten... tenzij je er echt de volgende dag nog last van hebt (=chronische pijn) dan is er pas een probleem.
                      Anders zou het wel wennen. Maar het went niet echt, het begint zelfs steeds vroeger op te treden.

Voordeel is wel dat als ik 10 minuutjes neerzit de last volledig weg is. Vrees dus zeker niet voor chronische pijn ofzo...

is hier iets tegen te doen? aangepast schoeisel ofzo? Zoja naar wat moet ik dan kijken? Eventueel rugversteviger aandoen?

enige tips?

Comment

goed opwarmen? als het komt in het begin, en weer wegtrekt, zou een goede warming up het moeten voorkomen toch?

Comment

het is niet zo dat het onmiddelijk weg is, ik ga zitten en de krampen trekken geleidelijk weg, als ik dan terug rechtsta voel ik geen krampen meer maar eerder een vermoeid gevoel. Als ik dan terug begin te lopen treed het steeds sneller en sneller op. De echte pijn verdwijnt zeer snel wanneer ik de rug even volledig ontlast (= gaan zitten of liggen, gewoon stilstaan helpt niet).

Comment

na een beetje rondgooglen denk ik dat ik maar eens een bezoekje ga brengen aan een running center hier in de buurt. Aangezien ik het probleem niet heb wanneer ik op gras loop denk ik dat het gewoon ligt aan slechte loopschoenen in combinatie met een beetje extra gewicht in combinatie met slechte loopschoenen

Comment

Originally posted by Spectral View Post
                              na een beetje rondgooglen denk ik dat ik maar eens een bezoekje ga brengen aan een running center hier in de buurt. Aangezien ik het probleem niet heb wanneer ik op gras loop denk ik dat het gewoon ligt aan slechte loopschoenen in combinatie met een beetje extra gewicht in combinatie met slechte loopschoenen
                              Zou ik zeker eens gaan doen..
                              Voor iedere loper is er wel een geschikte schoen te vinden aan gezien hun eerst een loopscan maken en hun zo jou een schoen kunnen adviseren...
                              Gemiddeld ben je zo´n 130,00 euro kwijt aan een goede hardloopschoen.

Voor loopadvies kun je ook ff kijken op de site van asics...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X