volgorde spiergroepen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Rug zou ik sowieso niet combineren met benen... althans, bovenrug niet.
    Probeer nog maar is fatsoenlijk je rug af te matten na wat squats etc.

Zou gewoon voor een 4 dagen split gaan.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
      Rug zou ik sowieso niet combineren met benen... althans, bovenrug niet.
      Probeer nog maar is fatsoenlijk je rug af te matten na wat squats etc.

Zou gewoon voor een 4 dagen split gaan.
      ik pak kuiten zelfde dag als rug he?
      If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by Ibra50 View Post
        Jou schema heeft totaal geen nut. Tenzij je voor de fun of conditie traint (lichte gewichten veel herhalingen)
        Ik doe:

Dag 1: Borst/bicep
        Dag 2: Benen/buik
        Dag 3: Rust
        Dag 4: Schouders/tricep
        Dag 5: Rug

en waarom heeft dit schema geen nut dan?

Ik heb hem gekregen van een instructeur die het schema zelf ook volgt en een goed fysiek heeft??

Comment

maw moet je na borst-triceps al naar de klote zijn. Als jij daarna nog de kracht hebt om bovenbenen en biceps te trainen dan train je veel te licht.
          Size fucking matters, in everything. Don't believe the hipe, size fucking matters.

Comment

Originally posted by Ibra50 View Post
            maw moet je na borst-triceps al naar de klote zijn. Als jij daarna nog de kracht hebt om bovenbenen en biceps te trainen dan train je veel te licht.
            eens!

Originally posted by richard21 View Post
            ik denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen.

mijn bedoeling is om 4 x in de week te gaan trainen.

dag 1 : borst/biceps/triceps/bovenbenen
            dag 2: rug/schouders/kuiten/buik
            dag 3 : rust
            dag 4: zelfde als dag 1
            dag 5: zelfde als dag 2

ik wou een schema maken voor alle spiergroepen 2 x in de week te pakken.
            ff proberen
            oh,..ik dacht dat je maar 2 dagen ging!

Dan zou ik gewoon een 4 dagen split doen:
            als je dan goed en hard traint hoef je echt niet meer te doen in een week.
            Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
            Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

en waarom heeft dit schema geen nut dan?

Ik heb hem gekregen van een instructeur die het schema zelf ook volgt en een goed fysiek heeft??

Omdat iemand een goede fysiek heeft en op dit moment een bepaald schema heeft....hmmm.
              En wat nou als die instructeur zijn goede fysiek heeft gekregen door te trainen zoals wij je aangeven?

Ik zou jou nooit laten trainen zals ik nu doe bijvoorbeeld, wel enkele dingen en lijnen die hetzelfde zijn maar een totaal andere benadering.
              Als jij nu zou gaan trainen zoals ik doe dan ben je over 3 maanden klaar met krachttrainen en zien we je nooit meer terug.
              Dus kijken naar een fysiek van iemand die al langer traint en dan zijn trainingen kopiëren heeft geen nut.

Houd het bij de basis en profiteer van de ervaring die je daarbij opdoet. Je zal er erg goed op groeien en een mooie fysiek krijgen. Als je verder gevorderd bent dan ga je dingen aanpassen naar "aparte"systemen of methodieken.

Hier : http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post782163 staat een leuke 4 daags split waar je wat mee kan.

succes.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Omdat iemand een goede fysiek heeft en op dit moment een bepaald schema heeft....hmmm.
                En wat nou als die instructeur zijn goede fysiek heeft gekregen door te trainen zoals wij je aangeven?

Ik zou jou nooit laten trainen zals ik nu doe bijvoorbeeld, wel enkele dingen en lijnen die hetzelfde zijn maar een totaal andere benadering.
                Als jij nu zou gaan trainen zoals ik doe dan ben je over 3 maanden klaar met krachttrainen en zien we je nooit meer terug.
                Dus kijken naar een fysiek van iemand die al langer traint en dan zijn trainingen kopiëren heeft geen nut.

Houd het bij de basis en profiteer van de ervaring die je daarbij opdoet. Je zal er erg goed op groeien en een mooie fysiek krijgen. Als je verder gevorderd bent dan ga je dingen aanpassen naar "aparte"systemen of methodieken.

Hier : http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post782163 staat een leuke 4 daags split waar je wat mee kan.

succes.

okee ik merk aan jullie reacties dat jullie spiergroepen 1 x in de week aanpakken het beste vinden. ik zal het er met hem over hebben bedankt voor de tips!

Comment

okee ik merk aan jullie reacties dat jullie spiergroepen 1 x in de week aanpakken het beste vinden. ik zal het er met hem over hebben bedankt voor de tips!
                  Over het algemeen is spiergroepen 1x per week aanpakken optimaal. Omdat je normaal gesproken erg zwaar traint met erg zware gewichten.

Bij 2x per week moet je erg goed letten op de gewichten, je mag niet teveel overload hebben, dan kan je op supercompensatie trainen, anders maak je het alleen maar kapot ipv sterker.

2x per week de spieren aanpakken kan dus wel, maar je schema is niet goed.
                  En zoals ik dus zei, als je je spieren echt zwaar aanpakt dan is vaak 1 x per week ruim voldoende en als je ze licht aanpakt dan kan je ze 2x per week pakken..

succes man.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Over het algemeen is spiergroepen 1x per week aanpakken optimaal. Omdat je normaal gesproken erg zwaar traint met erg zware gewichten.

Bij 2x per week moet je erg goed letten op de gewichten, je mag niet teveel overload hebben, dan kan je op supercompensatie trainen, anders maak je het alleen maar kapot ipv sterker.

2x per week de spieren aanpakken kan dus wel, maar je schema is niet goed.
                    En zoals ik dus zei, als je je spieren echt zwaar aanpakt dan is vaak 1 x per week ruim voldoende en als je ze licht aanpakt dan kan je ze 2x per week pakken..

succes man.
                    oke man duidelijk verhaal!

maar stel je trained al een lange tijd en je voert oefeningen goed uit.

en je wil tog proberen spierengroepen 2 x per week te trainen.

hoe zou jij de verdeling dan doen?

Comment

Als je al een lange tijd traint kan je meer dan 4 keer per week trainen en dus heb je meer ruimte om alle spiergroepen te verdelen. Wat ik je niet direct aanraad.
                      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ik vind zelf alles 2x in de week trainen juist heel fijn.
                        Toen ik eerder alles maar 1x in de week trainde ging ik veel minder snel.

Ik doe nu een ub/lb split en ben daar heel blij mee. Maar veel betere gains dan eerder.
                        Tuurlijk moet je hier wel mee uitkijken. Na 4 weken een weekje deloaden, etc.
                        En is het misschien niet het handigst om mee aan de slag te gaan als je nog maar net bent begonnen.

Verder maakt het nog veel uit wat je doel is. Ik ga vooral voor kracht, niet voor massa.
                        Fear is the mind killer

Comment

oke man duidelijk verhaal!

maar stel je trained al een lange tijd en je voert oefeningen goed uit.

en je wil tog proberen spierengroepen 2 x per week te trainen.

hoe zou jij de verdeling dan doen?
                          Als je alles 2x per week wil aanpakken dan kan je een UB-LB split maken.
                          De split maak je tussen upperbody en lowerbody en dan mag je zelf kiezen waar je buik bij doet, mag ook bij benen.

Comment

Dat was ik eigenlijk in mijn post vergeten dat je in ub/lb of push/pull schema's ook wel de spiergroepen 2 keer per week aanpakt en je hier als beginner ook goed op kan gainen. De verdeling wijst zijn eigen uit.
                            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                              Dat was ik eigenlijk in mijn post vergeten dat je in ub/lb of push/pull schema's ook wel de spiergroepen 2 keer per week aanpakt en je hier als beginner ook goed op kan gainen. De verdeling wijst zijn eigen uit.

Voor beginners beter UB-LB dan push-pull 4x per week, veel antagonisten werken te hard om ze 4 x per week te belasten.

Comment

Persoonlijk pak ik graag

Maandag: rug-schouders-nek
                                Dinsdag : borst-triceps-biceps
                                Woensdag : benen
                                Donderdag: rug-schouders-nek
                                Vrijdag:borst triceps biceps

Uiteraard train ik ook mn buik maar hier las ik geen hele training voor in

Voor mij werkt dit schema erg goed ik combineer dit met
                                BC.aas
                                Whey\whey isolaat \ en een speciale voor voor het slapen
                                Dextrose
                                En een pre workout fruit punch nos blast

Om het herstel te optimaliseren
                                Ik zeg niet persee dat dit beter is maar voor mij werkt het fantastisch en je traint de spiergroepen 2X
                                BP:120KG/SQ:150KG/DL:170KG/LP:350KG Yeah buddy!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X