Twijfel over training rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mvos View Post
    focus nou is niet zo op het gewicht. (lees dit wel vaker op dit forum)
    probeer het eens 2x langzamer uit te voeren dan dat je nu doet en 2 sec bovenaan even vast te houden en te knijpen.
    Dan word alles vanzelf een heel stuk zwaarder en heb je aan die 30 kilo meer dan genoeg. (zeker gezien de rest van de gewichten die je gebruikt)

Train slow, get slow
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post

Train slow, get slow
      jammer dat je zo reageerd vooral met zo'n smily erbij.
      Er is altijd een plek voor een andere aanpak als je voelt en ziet dat wat je nu aan het doen bent niet (goed) werkt.

Zelf heb ik veel voordeel gehaald uit het langzaam (negatief) trainen van mijn lats met DB rows. (op mijn sportschool gaan de DB niet verder dan 36 kilo)
      Natuurlijk heb ik het niet over het langzaam trainen van alle oefeningen.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

probeer het eens 2x langzamer uit te voeren dan dat je nu doet en 2 sec bovenaan even vast te houden en te knijpen.
        Dan word alles vanzelf een heel stuk zwaarder en heb je aan die 30 kilo meer dan genoeg. (zeker gezien de rest van de gewichten die je gebruikt)

Een flinke dumbell naar boven krijgen (gooien) in een row beweging is niet zo moeilijk,maar het goed uitvoeren zodat je je lats echt traint is toch iets anders.

ik zou of een BB row of een DB row doen (afwisselen) en een lat pulldown toevoegen en deze kun je natuurlijk doen met verschillende grepen (smal ,breed , bovenhands , onderhands ect)

succes

Precies wat ik dacht, goede uitleg ook!

Comment

Oke, nog even een argumentje erin knallen dan: langzame contractie (concentrisch) spreekt vooral type A(II?) vezel aan ("de langzame vezel", uithoudingsvermogen) en zet maar nauwelijks aan tot groei. Type B wordt vooral geactiveerd door explosieve contractie en laat dit nou net de vezel zijn die aanzet tot hypertrofie. Explosieve contractie target ook de langzame vezel, maar langzame contractie niet de explosieve vezel (om het maar even heel kort door de bocht te zeggen).

Verder geeft de TS niet aan dat het niet werkt, alleen dat het te weinig gewicht is.

Daarnaast heb je het nu over langzame excentrische beweging. Pull-spieren reageren over het algemeen redelijk goed op excentrische beweging (als ik niet 2 dingen door elkaar haal) dus dat is prima. Concentrisch blijft overigens wel explosief.
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

jammer dat je zo reageerd vooral met zo'n smily erbij.
            Er is altijd een plek voor een andere aanpak als je voelt en ziet dat wat je nu aan het doen bent niet (goed) werkt.

Zelf heb ik veel voordeel gehaald uit het langzaam (negatief) trainen van mijn lats met DB rows. (op mijn sportschool gaan de DB niet verder dan 36 kilo)
            Natuurlijk heb ik het niet over het langzaam trainen van alle oefeningen.
            Hey M,
            Bij ons zijn de dumbells niet zwaarder dan 40 kilo, en die zijn voor mij met zagen zwaar zat. Terwijl de barbellrow zomaar 100kilo zwaarder is.
            Anyway, ik heb ook met zagen niet meer nodig dan 40kilo.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
              Daarnaast heb je het nu over langzame excentrische beweging. Pull-spieren reageren over het algemeen redelijk goed op excentrische beweging (als ik niet 2 dingen door elkaar haal) dus dat is prima. Concentrisch blijft overigens wel explosief.
              Ik krijg wel het gevoel dat je iets door elkaar haalt, weet alleen niet wat.
              Maar alle spieren zijn pull spieren.....er is er geen een die kan duwen. Maar wellicht bedoel je iets anders dan ik denk?

Comment

Volgens mij was het: push-spieren reageren over het algemeen goed op forced reps, en pull-spieren op (langzame/zware) negatieven.

Pull-spieren: hams, hele rug, biceps, glutes etc
                Push-spieren: quads, calves, chest, triceps, abs etc
                Waarschijnlijk wel een beetje krom verwoord (slechte terminologie), maar hoop dat het hiermee wat duidelijker is.

Comment

Oo,
                  okee je bedoelde als in een push-pull beweging of schema. Is daarin niet slecht verwoord het klopt gewoon dat je daarin push en pull spieren zou hebben.

mbt forced of negatief,
                  Ik heb toch ergens het gevoel dat het niet zoveel uitmaakt qua spieren forced of negatives.
                  Zolang de spier dezelfde structuur heeft maakt verder de vorm van contractie niet uit voor een effect als je kijkt naar welke spieren, push of pull gedeelte.
                  Ze werken gewoon hetzelfde en krijgen op dezelfde manier hun prikkels. Dat lijkt mij iig meest logisch.

Misschien 3XL even vragen? We zitten nu beiden met een vermoeden ipv wetenschap.

Comment

Ik ga met MArnop mee. Pullspieren, pushspieren, alle spieren werken op dezelfde manier. Waar je wel naar kan kijken is de oefening op zich.

Somige oefeningen lenen zich beter voor bepaalde technieken dan andere. Bv de meeste push oefeningen lenen zich doordat je beter gebruik kan maken van pre-strech veel meer voor explosive uitvoering dan veel pull oefeningen die vanuit een dood punt beginnen.

Staat tegenover dat vanuit een veriligheidstandpunt de meeste pull beweginge zich beter lenen voor zwaar eceentrische uitvoering.

Vergeet trouwens niet dat er bij veel compound bewegingen er een overlap zit in de gebruikte spiergroepen.
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Een flinke dumbell naar boven krijgen (gooien) in een row beweging is niet zo moeilijk,maar het goed uitvoeren zodat je je lats echt traint is toch iets anders.

ik zou of een BB row of een DB row doen (afwisselen) en een lat pulldown toevoegen en deze kun je natuurlijk doen met verschillende grepen (smal ,breed , bovenhands , onderhands ect)

succes
                      Zo denk ik er ook over..

Gewicht zeg mij niet zoveel...correcte uitvoering des te meer...

Ik zie veel mensen zwaar trainen met maar halve motion..

Die 2 sec vast houden en rustig het gewicht terug laten komen is juist zo belangrijk...

Comment

@Marnop er is een verschil tussen een negatieve rep (oftewel, je haalt het positieve stuk niet alleen, maar doet nog een negatieve rep) en langzame/ beheerste uitvoering van het negatieve deel.

@Leo Mvos heeft het ook over het negatieve deel langzaam niet over het contractie deel dus.

Ik vind het ook wel lekker trainen, explosief positief, beheerst/langzaam negatief. Beetje richting DC style uitvoering
                        Fear is the mind killer

Comment

DB rows gooi ik ook gewoon omhoog en rug groeit er goed mee dus maakt niks uit

Als ik het te langzaam doe krijg ik problemen met grip.

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                            DB rows gooi ik ook gewoon omhoog en rug groeit er goed mee dus maakt niks uit

Als ik het te langzaam doe krijg ik problemen met grip.
                            Dus jij los het probleem met je grip op door de oefening niet correct uit te voeren?

Stel je voor dat je wel op de correcte manier de oefening uitvoer met lager gewicht...
                            Dan heb je nog meer gewicht te gaan om te groeien..qua prikkel..

Stel:

je train nu met 40 kg ( niet correcte uitvoering ) en de gewichten gaan tot 60 kg.
                            Dan kun je nog je spieren prikkelen met 20 kg..

Of:

Je train met 20 kg ( correcte uitvoering ) dan heb je nog 40 kg om je spieren te prikkelen...

Dit is hoe ik over trainen denk en niet in grote gewichten zonder correcte uitvoering..

Het probleem in jou geval lig bij de grip...
                            Train op je grip!!!!!!

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                              Dus jij los het probleem met je grip op door de oefening niet correct uit te voeren?

Stel je voor dat je wel op de correcte manier de oefening uitvoer met lager gewicht...
                              Dan heb je nog meer gewicht te gaan om te groeien..qua prikkel..

Stel:

je train nu met 40 kg ( niet correcte uitvoering ) en de gewichten gaan tot 60 kg.
                              Dan kun je nog je spieren prikkelen met 20 kg..

Of:

Je train met 20 kg ( correcte uitvoering ) dan heb je nog 40 kg om je spieren te prikkelen...

Dit is hoe ik over trainen denk en niet in grote gewichten zonder correcte uitvoering..

Het probleem in jou geval lig bij de grip...
                              Train op je grip!!!!!!
                              Als ik niet hoger kan in dumbells zoek ik een andere oefening of gym.

Hoe ik hem nu uitvoer werkt gewoon prima.

Grip word alsnog aangewerkt hoor, kan ik db row nog hoger pakke:P

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                                Als ik niet hoger kan in dumbells zoek ik een andere oefening of gym.

Hoe ik hem nu uitvoer werkt gewoon prima.

Grip word alsnog aangewerkt hoor, kan ik db row nog hoger pakke:P
                                O.k. als jij dat lekker vind trainen is dat toch goed...

ik vind persoonlijk een correcte uitvoering lekker trainen..

Ik probeerde even mijn idee achter trainen met jou te delen...

in jou geval dan....OP NAAR DE 100 kg !!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X