Twijfel over training rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Twijfel over training rug

Hallo,

Ben de laatste tijd een beetje aan het twijfelen of ik mijn rug wel effectief train. Dit is mijn volgorde en mijn oefeningen voor mijn rug en de gewichten:

Deadlift:
    12x 40kg
    10x 50kg
    10x 60kg
    10x 80kg
    3x 100kg
    10x 30kg

Cable pulley:
    12x 45kg
    10x 55kg
    8x 60kg
    12-15x 30kg

DB row:
    12x 26 kg
    10x 28kg
    10x 30kg
    10x 30kg
    (kan zeker zwaarder, maar de dumbells gaan maar tot 30KG)

barbell row:
    10x 40kg
    10x 50kg
    10x 55kg
    10x 40kg

Chin ups (met duimen naar buiten)
    10x
    8x
    7x
    4x

Ik heb het gevoel dat ik me rug intensiever kan trainen, ook al zit ik op sommige oefeningen op mijn max qua gewicht.

Kan iemand mij advies geven?
    Failure is your friend

Weer een taart? Probeer de oefeningen te voelen en het komt wel goed met zo'n schema.
    Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Originally posted by spaake View Post
      Weer een taart? Probeer de oefeningen te voelen en het komt wel goed met zo'n schema.
      Weer een taart?

on: met deze oefeningen ben ik gewoon goed bezig?
      Failure is your friend

Comment

Originally posted by El Magico View Post
        Weer een taart?

on: met deze oefeningen ben ik gewoon goed bezig?
        Moet iemand je handje vasthouden? Als je na drie weken hier resultaat van voelt en ziet dan ben je goed bezig. Daarbij niemand reageert mss omdat ze goed zijn.
        Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Ik vind barbell row en dumbell row vrijwel hetzelfde. Zou er latt puldown in gooien.

Comment

train je toevallig in het usc?
            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
              train je toevallig in het usc?
              Ja klopt.. jij ook dan?
              Failure is your friend

Comment

Hehe ja, ik vond het al een typische usc training en dito gewichten. USC Universum dus?
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Hehe ja, ik vond het al een typische usc training en dito gewichten. USC Universum dus?
                  Ja universum.. Hoe doe jij het met die DB rows, waarschijnlijk kan jij ook een stuk zwaarder dan die 30kg. Doe je gwn barbell row ter vervanging ofso?
                  Failure is your friend

Comment

Ik heb al jaren geen db rows meer gedaan, de enige row die ik doe is bb row inderdaad. Sowieso een betere oefening dan db rows

Comment

Ik heb al jaren geen db rows meer gedaan, de enige row die ik doe is bb row inderdaad. Sowieso een betere oefening dan db rows
                      als bor je enige row is wat doe je dan verder voor rug? chinnen pullups lat pulldown zijn allemaal meer lat gericht en niet midden van je rug toch?

Comment

Mijn voorkeur gaat toch uit naar db-rows...One problem with the barbell row is that it's really hard for people to just use the lats and elbow flexors. They always unconsciously start to drive with the quads and use their glutes and lower back. The second thing is that the bar either hits your gut or your chest, which restricts your range of motion. The better way to do it is to just use the one-arm dumbbell row."
                        There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

bor, dl, sq, gm, pinned gm, bench, heel soms rack pulls (HEEL soms), pullthroughs, rdl, lat pulldowns wide, lat pulldowns v-bar, bent over raises, facepulls, dimel deadlifts etc. en als de bands en chains nog steeds mochten in het usc, zou ik daar ook mee varieren. Keuze zat

Comment

Ohwja en natuurlijk de chins wide

Comment

Originally posted by El Magico View Post
                              Hoe doe jij het met die DB rows, waarschijnlijk kan jij ook een stuk zwaarder dan die 30kg.
                              focus nou is niet zo op het gewicht. (lees dit wel vaker op dit forum)
                              probeer het eens 2x langzamer uit te voeren dan dat je nu doet en 2 sec bovenaan even vast te houden en te knijpen.
                              Dan word alles vanzelf een heel stuk zwaarder en heb je aan die 30 kilo meer dan genoeg. (zeker gezien de rest van de gewichten die je gebruikt)

Een flinke dumbell naar boven krijgen (gooien) in een row beweging is niet zo moeilijk,maar het goed uitvoeren zodat je je lats echt traint is toch iets anders.

ik zou of een BB row of een DB row doen (afwisselen) en een lat pulldown toevoegen en deze kun je natuurlijk doen met verschillende grepen (smal ,breed , bovenhands , onderhands ect)

succes
                              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X