deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• deadlift

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken ook de deadlift in mijn rug + biceps dag toegevoegd.
    Vooraf heb ik een aantal filmpjes online gekeken en de eerste keer de instructeur die hier rond loopt om hulp gevraagd.
    Dit ging allemaal redelijk goed en had de volgende dag ook redelijk veel spierpijn .

Mijn onderrug bleef echter zowat 5 dagen stijf/pijnlijk.
    Na 6 dagen was ik weer bij mijn rug + biceps dag aangekomen en de stijfheid was toen ook zowat weg.
    Echter na het deadliften voelde ik meteen na de oefening al een gaar gevoel. Dit had ik de eerste keer niet.
    Volgens de instructeur doe ik het redelijk goed en had er verder niks op aan te merken.

Ik heb ik het verleden wel vaker last gehad van mijn onderrug. (beetje hol)
    Volgens de instructeur moet ik mijn rug een beetje hol houden maar ik heb het gevoel dat het daardoor alleen erger wordt?
    Hiervoor heb ik mijn onderrug maar afentoe getrained omdat ik bang was dat ik er last van zou krijgen.
    Zou het daar aan kunnen liggen dat het herstel nu zo lang duurt?
    Ik doe altijd 10 minuten warming up voordat ik begin.
    Zou een belt helpen?

groeten

Originally posted by Malefic View Post
    Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken ook de deadlift in mijn rug + biceps dag toegevoegd.
    Vooraf heb ik een aantal filmpjes online gekeken en de eerste keer de instructeur die hier rond loopt om hulp gevraagd.
    Dit ging allemaal redelijk goed en had de volgende dag ook redelijk veel spierpijn .

Mijn onderrug bleef echter zowat 5 dagen stijf/pijnlijk.
    Na 6 dagen was ik weer bij mijn rug + biceps dag aangekomen en de stijfheid was toen ook zowat weg.
    Echter na het deadliften voelde ik meteen na de oefening al een gaar gevoel. Dit had ik de eerste keer niet.
    Volgens de instructeur doe ik het redelijk goed en had er verder niks op aan te merken.

Ik heb ik het verleden wel vaker last gehad van mijn onderrug. (beetje hol)
    Volgens de instructeur moet ik mijn rug een beetje hol houden maar ik heb het gevoel dat het daardoor alleen erger wordt?
    Hiervoor heb ik mijn onderrug maar afentoe getrained omdat ik bang was dat ik er last van zou krijgen.
    Zou het daar aan kunnen liggen dat het herstel nu zo lang duurt?
    Ik doe altijd 10 minuten warming up voordat ik begin.
    Zou een belt helpen?

groeten

En ben je zeker dat je een propper form hebt? Ik zie ook geregeld gasten deadliften waar ik train, en hun techniek is toch niet optimaal... Misschien kan je eens sumo proberen, dan lift je meer vanuit je benen dan je onderrug.

Ik raad je aan om gewoon kalm aan te beginnen. Zorg ervoor dat je de techniek eerst onder de knie hebt, dat bespaart je heel wat zorgen voor later. Ik zit vooral met het feit dat je 5 dagen later nog pijn in je onderrug hebt ;S

En een belt? Zelf doe ik ze nooit aan bij lichte gewichten. Enkel wanneer ik triples of max doe, zou ik geneigd zijn om er één aan te doen..
    RAW: 155 - 155 - 220
    EQ: 190 - 165 - 230

Comment

5 dagen spierpijn kan best van een deadlift.
      maar verder kunnen we denk niet veel zonder een filmpje van hoe je hem hebt uitgevoerd.

A.d.h.v een filmpje kunnen we zeggen doe dit of doe dat anders.

en wat versta jij onder een raar gevoel?

Comment

Ik zou niet direkt naar een belt grijpen. Zorgt er voor om makkelijker je rug recht te houden bij echt zware gewichten. Dus ik zou gewoon voorzichtig blijven trainen tot die rug sterker wordt en die spier zal het wel gewoon worden. Tenzij het probleem echt aan je houding ligt.
        snap ook niet echt wat je bedoeld met 10minuten opwarming? Is dat dan lopen ofzo? Probeer een goede opwarming te doen voor de deadlift zelf. eerst 50% van het gewicht dan 70% en dan pas voor de volle 100 gaan. Afhankelijk van op welke manier je traint natuurlijk.
        While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded

Comment

Met opwarming bedoel ik 10 minuten fietsen, lopen of op de cross trainer op een redelijk tempo.
          Zo ben ik goed opgewarmt als ik begin.
          Ik zal de volgende keer eens opwarmen met lichte gewichten.

Bedankt voor de tips.

Als ik nog eens met iemand samen train zal ik wel eens een filmpje laten maken.
          Ik train nu meestal alleen.
          Met zijn 2e heb ik meestal minder concentratie en praten ze te veel.

Comment

heb je goed warming up sets gedaan met deadlift?
            verder is het goed om rustig op te bouwen. Niet meteen de eerste keer all out gaan.

Als je opeens uit het niks zwaar gaat DL'en kun je inderdaad wel ff een tijdje spierpijn krijgen
            Verder inderdaad vooral belangrijk of je vorm goed is.
            Fear is the mind killer

Comment

Een spierpijn van 5 dagen moet je echt mee oppassen..
              Normaliter wanneer een lichaam in goede conditie is.. mag een spierpijn maximaal 3 dagen aanhouden hiervan is 1ste dag voel je redelijk... 2de dag is het een irritand beurs gevoel.. 3de dag nog aanwezig maar niet echt hinderlijk meer..

Mocht het langer duren zijn er spiervezels gescheurt.. (dus tijdens de training op de verkeerde manier (te zwaar) belast)...

zoizo is een deadlift een oefening die je vaak verkeerd gaat..
              je hebt op veel sportscholen ook een apperaat staan om je onderrug te trainen..
              kan nu zo snel even niet op de naam komen..
              maar deze lijkt op een buikspier oefening alleen wat je normaal tegen je borst aan legt gaat nu tegen je schouder bladen en beweegt contra..
              "The car you drive doesn't matter, the only thing that matters is the size of the arm hanging out the window!"

Comment

Originally posted by DavyJ View Post
                Een spierpijn van 5 dagen moet je echt mee oppassen..
                Normaliter wanneer een lichaam in goede conditie is.. mag een spierpijn maximaal 3 dagen aanhouden hiervan is 1ste dag voel je redelijk... 2de dag is het een irritand beurs gevoel.. 3de dag nog aanwezig maar niet echt hinderlijk meer..

Mocht het langer duren zijn er spiervezels gescheurt.. (dus tijdens de training op de verkeerde manier (te zwaar) belast)...

.

lach me serieus kapot
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Op zich is 5 dagen spierpijn niet erg. Je voelt zelf wel aan of het "goede" of slechte pijn is. Helemaal met een nieuwe oefening of variatie kan dat voor komen.
                  Je moet met deadliften je rug rechthouden, geen overdreven houdingen aannemen dus.

Maak anders een filmpje waarop je tot je max gaat. Dan kan je meteen zien waar je techniek breekt.

Comment

@Davy dat apparaat wat jij bedoelt -> back extension. En die gaan meestal tot iets van 70kg. Dus daar ben je na 3 maanden wel klaar mee en moet je toch echt gaan DL'en.
                    Kun je beter meteen met DL beginnen, zodat je op laag gewicht de techniek goed krijgt.

Daarnaast is je onderrug een van de meest logische plekken in je lijf waar je spierpijn langer aanhoudt. Omdat je hem continue gebruikt herstelt hij lastiger. En na een hele tijd een spiergroep niet trainen, opeens voluit wel trainen levert gegarandeert lange spierpijn op.
                    Fear is the mind killer

Comment

Ik moet zeggen dat nu na 2 dagen de spierpijn e.d. al bijna weg is.
                      Hiervoor had ik er meer last van.
                      Zal toch wel gewenning zijn.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        @Davy dat apparaat wat jij bedoelt -> back extension. En die gaan meestal tot iets van 70kg. Dus daar ben je na 3 maanden wel klaar mee en moet je toch echt gaan DL'en.
                        Kun je beter meteen met DL beginnen, zodat je op laag gewicht de techniek goed krijgt.

Daarnaast is je onderrug een van de meest logische plekken in je lijf waar je spierpijn langer aanhoudt. Omdat je hem continue gebruikt herstelt hij lastiger. En na een hele tijd een spiergroep niet trainen, opeens voluit wel trainen levert gegarandeert lange spierpijn op.

inderdaad dat was hem!..
                        kon er gister even niet opkomen..
                        jaa oke kwa gewicht heb je zeker een punt!..

kwa spierpijn is wat ik vertelde zoals ik het ooit is heb begrepen..

maar nou ik even terug denk naa mijn aller eerste been sessie... long time agoo ^^
                        liep ik inderdaad toch wel een weekje "moeilijk" rond om het zo te zeggen..
                        zo worden we weer ff lekker wakker geschud door elkaar
                        "The car you drive doesn't matter, the only thing that matters is the size of the arm hanging out the window!"

Comment

Heb zelf ook vaak het gevoel dat de deadlift de onderrug belast. Een goede opwarming helpt al de helft. Daarnaast denk ik dat het versterken van je core je zal assisteren bij een betere deadlift.
                          There are no shortcuts to any place worth going
                          178cm 88kg BP 120kg SQ 150kg DL 160kg

Comment

Bij DL heb ik ook vaak erg lang spierpijn. Komt wss ook omdat ik het niet met dezelfde regelmaat doe als de andere oefeningen.
                            Wat mij echter wel helpt is om het gewicht op te bouwen. Begin met een gewicht wat goed te doen is en gooi er dan wat bij per set.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X