Ik heb een tijd lang intensief getraind (3/4x per week) en daarbij de spiergroepen minimaal 1/2 dagen rust gegeven.
Echter na 4 maanden kreeg ik bij bepaalde borstoefeningen (benchpress, dumbell press, opdrukken etc.) een irritante pijn in mn linker elleboog gewricht.
De pijn kwam na 6a7 herhalingen en stroomde door tot mn linkerhand.
Daarbij verloor ik direct de kracht in mn arm en kreeg ik een extreem tintelig gevoel in mn pink en ringvinger (alleen die 2)
Vervolgens voelde ik na een tijdje op het puntje van mn elleboog een hard bultje.
Ik ben hiermee naar de dokter geweest, foto's en echo gemaakt in het ziekenhuis, met als resultaat: Je pees is verkalkt door zware oefeningen...
Zowel de dokter als de arts wisten niet wat ik eraan kon doen, maar zeiden beiden dat de tinteling hier NIET vandaan kwam?!
Ik heb nu inmiddels 3 maanden rust gehad en de tinteling is zo goed als weg.
Ik wil nu weer beginnen, maar ik ben bang dat het meteen weer terugkomt.
Herkend iemand deze blessure? En zo ja, wat zal ik doen?
Heel licht beginnen, veel herhalingen om de pees te versterken?
Andere borstoefeningen?
Alvast bedankt,
Glenn
Echter na 4 maanden kreeg ik bij bepaalde borstoefeningen (benchpress, dumbell press, opdrukken etc.) een irritante pijn in mn linker elleboog gewricht.
De pijn kwam na 6a7 herhalingen en stroomde door tot mn linkerhand.
Daarbij verloor ik direct de kracht in mn arm en kreeg ik een extreem tintelig gevoel in mn pink en ringvinger (alleen die 2)
Vervolgens voelde ik na een tijdje op het puntje van mn elleboog een hard bultje.
Ik ben hiermee naar de dokter geweest, foto's en echo gemaakt in het ziekenhuis, met als resultaat: Je pees is verkalkt door zware oefeningen...
Zowel de dokter als de arts wisten niet wat ik eraan kon doen, maar zeiden beiden dat de tinteling hier NIET vandaan kwam?!
Ik heb nu inmiddels 3 maanden rust gehad en de tinteling is zo goed als weg.
Ik wil nu weer beginnen, maar ik ben bang dat het meteen weer terugkomt.
Herkend iemand deze blessure? En zo ja, wat zal ik doen?
Heel licht beginnen, veel herhalingen om de pees te versterken?
Andere borstoefeningen?
Alvast bedankt,
Glenn
Comment