Uitzetten & verhogen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitzetten & verhogen?

Beste bb's,

Ik ben sinds korte tijd terug begonnen met fitness. Ik heb al een paar 'korte maanden' van te voren getraind. De voorlopige 2 jaren heb ik zo een maandje getraind & dan weer een lange tijd niet. Maar nu ben ik sinds een anderhalve maand terug begonnen, dit 4-5x per week. Altijd na de schooldagen. Ik ben 16 jaar (17 eind van dit jaar) & weeg ongeveer 65kg. Ik ben 1m70 groot en ik train omdat ik resultaat wil, sterker wil worden en bovendien heb ik er plezier in het te doen.

Ik drink sinds het begin af en toe een kreatine-shake of een proteine-shake. Maar om eerlijk te zijn zie ik wel al wat resultaat maar in mijn ogen ben ik nog niet echt gespierd/uitgezet. Ook qua gewicht heffen/benchen ben ik traag vooruit aan het gaan. Bv. Toen ik in het begin ben begonnen kon ik 5kg aan elke kant doen (wel een olympische bar). Nu is dit al 10kg. Een ander voorbeeld is bij een machine-curl. Waar je biceps traint terwijl je zit. En de bar naar je toe trekt. Ik deed in het begin 15kg en nu ondertussen lukt 25kg toch al met moeite.

Ik ben nu aan het proberen om 3 vd 7 dagen thuis te pompen & wat te werken aan mijn buikspieren. Om toch nog een beetje meer resultaat te krijgen.

Ik train samen met een maat van mij, hij neemt wel het dubbel van wat ik soms neem qua oefeningen. We trainen niet per se met een schema maar gewoon elke dag een mengeling van 2 spieren & buik altijd. We laten hierbij altijd een dag rusten.

Nu had ik een paar vragen qua trainen.
    1. Bestaan er drankjes (liefst geen pillen) waar je van gaat uitzetten of 'breder' wordt?
    2. Als ik soms kreatine neem, moet ik dit voor de training doen of tijdens? & Zou het beter zijn om me een volledige pot aan te schaffen zodat ik dit kan nemen voor het trainen en eventueel thuis?
    3. Zou iemand hier zijn schema kunnen neerzetten qua oefeningen/spieren. Bv. 1ste dag trainen we dit... enz.
    4. Bestaan er spieren die je absoluut niet samen mag trainen of samen moet trainen? Zo ja, welke?
    5. Hoe lang zou het ongeveer duren eerdat je echt goed resultaat ziet + echt meer gewicht kan heffen in oefeningen?

Mvg.

Originally posted by Gquality View Post
    Beste bb's,

Nu had ik een paar vragen qua trainen.
    1. Bestaan er drankjes (liefst geen pillen) waar je van gaat uitzetten of 'breder' wordt?
    Nee, je wordt breder van goede voeding en goede training.
    2. Als ik soms kreatine neem, moet ik dit voor de training doen of tijdens? & Zou het beter zijn om me een volledige pot aan te schaffen zodat ik dit kan nemen voor het trainen en eventueel thuis?
    Opzich maakt het tijdstip niet veel uit, ik neem het direct na me training samen met wat snelle carbs, zodat het met de insulinepiek gelijk in je spieren wordt getransporteerd. maar sochtends is ook prima.
    3. Zou iemand hier zijn schema kunnen neerzetten qua oefeningen/spieren. Bv. 1ste dag trainen we dit... enz.
    Kijk naar het 4-dagen schema van marnop, dat is een prima schema.
    4. Bestaan er spieren die je absoluut niet samen mag trainen of samen moet trainen? Zo ja, welke?
    Zie schema marnop, dan wordt alles duidelijk
    5. Hoe lang zou het ongeveer duren eerdat je echt goed resultaat ziet + echt meer gewicht kan heffen in oefeningen?
    als je voeding goed is en je traint consequent 4x in de week dan ga je na 3 maanden de 1e resultaten zien. maar echt verschil zie je pas na een jaar serieus eten en trainen.

Mvg.
    succes
    Failure is your friend

Comment

Dankjewel Ik zal eens even een kijkje nemen naar dat schema.

Ik ben voor mezelf wel blij dat ik ben begonnen met fitness, ik vind het een zeer leuke sport/activiteit om te beoefenen en ik kan ook mijn doelen vastleggen. =) Als er nog tips zijn laat ze aub weten hier!

Comment

Dankjewel Ik zal eens even een kijkje nemen naar dat schema.

Ik ben voor mezelf wel blij dat ik ben begonnen met fitness, ik vind het een zeer leuke sport/activiteit om te beoefenen en ik kan ook mijn doelen vastleggen. =) Als er nog tips zijn laat ze aub weten hier!
        Je zal merken dat je je echt goed voelt als je consequent gaat trainen. Je krijgt meer energie, voelt je beter etc. Voeding is echter het allerbelangrijkst. Je kan trainen wat je wil, maar als je voeding klote is, dan schiet je niet veel op. Als je echt vooruit wil gaan, dan moet je absoluut ervoor zorgen dat je voeding op orde is.

Voor de rest, zorg dat je gemotiveerd blijft. Denk elke dag aan je einddoel, dan zal je vanzelf plezier krijgen als je merkt dat je vooruitgaat.
        Failure is your friend

Comment

Dankje , No matter what, ik blijf fitness leuk vinden.
          Ik neem wel niet speciale voeding, ik eet gewoon 's morgends een kommetje cornflakes, 's middags warm & 's avonds ook warm. Het is niet bepaald een vast bepaalde voeding dat ik volg.

Ook een probleem dat ik soms wel tegenkom is wanneer ik, Bv. borst train. Een bepaald gewicht vooruit moet duwen met 2 armen. Ik heb vaak het probleem dat wanneer ik bv 20-25Kg vooruit duw per arm, mijn rechter arm het aankan maar mijn linkerarm gewoon niet meer vooruit wil/meegaat. Terwijl ik niet echt iets bepaald voel qua pijn of vermoeidheid.

Comment

Dankje , No matter what, ik blijf fitness leuk vinden.
            Ik neem wel niet speciale voeding, ik eet gewoon 's morgends een kommetje cornflakes, 's middags warm & 's avonds ook warm. Het is niet bepaald een vast bepaalde voeding dat ik volg.

Ook een probleem dat ik soms wel tegenkom is wanneer ik, Bv. borst train. Een bepaald gewicht vooruit moet duwen met 2 armen. Ik heb vaak het probleem dat wanneer ik bv 20-25Kg vooruit duw per arm, mijn rechter arm het aankan maar mijn linkerarm gewoon niet meer vooruit wil/meegaat. Terwijl ik niet echt iets bepaald voel qua pijn of vermoeidheid.
            Lees dit: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html

Dit is zo'n beetje de belangrijkste info die je hier tegen gaat komen qua voeding. Ik zeg niet dat je als een BB'er moet gaan eten, maar je moet wel beter eten als je goed wil groeien. Probeer suikers te vermijden, cornflakes zitten erg veel suikers in. Probeer is brinta of havermout met melk. Is erg lekker en 10x beter dan cornflakes. Ook is het belangrijk om een eiwitbron te eten tijdens het ontbijt. Je hebt na de nacht 7 a 9 uur niks binnen gehad, je hebt echt eiwitten nodig.

Over je rechter en linkerhand, gewoon doorgaan, trekt vanzelf wel bij. Na een paar maanden trainen is je CZC systeem veel beter geworden in gewichten tillen en zal je qua kracht sterker zijn.
            Failure is your friend

Comment

Dankjewel, ik heb ook al wel van een paar drankjes gehoord zoals NO XPLODE & Bodyfusion ofzoiets. Maar ze zeggen dat je van NO XPLODE wel degelijk uitzet & breder wordt maarjah Weet nog niet of ik het zou doen.

& Zou ik mezelf een pot kreatine aanschaffen ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X