Thuis squatten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuis squatten

Vandaag heb ik een stang gekocht om ook thuis mee te squatten, eerder kon dat alleen op het revalidatiecentrum. Deze stang weegt 10 kg, ik zal de eerste tijd nog niet boven de 20 kg uitkomen.

Nu is mijn vraag: kun je bij dit soort lichtere stangen op een veilige manier beugels aan de muur maken zodat je daar de stang op kunt laten rusten? Ik heb namelijk op dit moment niet de ruimte en de middelen om een squatrek aan te schaffen. Dat lijkt me nu ook nog wat overbodig.

Ik zit er wel over te denken om in een volgend huis een homegym te gaan maken, dan kan ik wat makkelijker trainen op de momenten dat ik me goed voel. Hebben mensen daar nog adviezen voor?
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Hoe begin ik aan een homegym? - de ultieme beginners sticky! - DutchBodybuilding.com forum
    Lost all i got

Comment

Mooie sticky, hier ga ik later als het zo ver is nog eens heel goed naar kijken

Weet er iemand meer over het ophangen van muurbeugels om de stang op te laten rusten in de pauzes? De stang gaat niet veel zwaarder worden dan 20 kilo de komende tijd.

Comment

is afhankelijk van je muur. een beton muur zou moeten kunnen tot een bepaald gewicht en de juiste spullen die je gebruikt. Maar bij de meeste huizen is de wand dun en niet stevig genoeg. koop een goedkoop press rack van kroon voor 65euro. kun je rustig tot 160kg squaten en neemt nauwelijks ruimte in.

Comment

Dankje, ik wist niet dat dit ook bestond. Heel handig inderdaad, het ziet er uit alsof je het ook makkelijk kunt verplaatsen. Ik zal eens even marktplaats gaan afschuimen, als ze het daar niet hebben dan is het nieuw ook niet zo duur.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X