Hoog naar Laag.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by costina View Post
    Gaat erom wat je lichaam het zwaarste aankan in vergelijking met andere spiergroepen

Dan moet squat op 1 staan, sowieso.

je hebt het zelf over spiergroepen en rug benen zijn 2 spiergroepen, waarvan benen de sterkste zijn. dus squat.

je vraag is dus nutteloos. Ook als het om compounds gaat, immers je geeft zelf in je vraagstelling al, schouders zjn zwakker dan borst dus BP op 3 en MP op 4.

De oefening die het zwaarste is voor je lichaam kan wel eens de DL zijn. Maar dat is dan weer de vraag niet. hhmmmm of juist weer wel...

Zie je dan hoe vaag het is om zoiets te willen weten?
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by costina View Post
      Heey allemaal,

hoe zit het nou eigenlijk met een gemiddeld lichaam:
      Als ik uit deze oefeningen kan kiezen; Flat Bench Press / Military Press / Squat / Deadlift. Welke oefening kan een gemiddelde sporter (gevorderd of beginner) nou eigenlijk het zwaarst pakken?

Ikzelf dacht rug is het sterkst dus Deadlift op 1, daarna de benen dus Squat op 2 en omdat schouders zwakker zijn dan borst dacht ik Bench op 3 en Military op 4.

Deadlift 1
      Squat 2
      Bench 3
      Military 4

Bij mij is het eerlijk gezegd anders en is het Squat / DL / Bench / Military.
      Is de richtlijn DL / SQ / BP / MP dus kan ik eigenlijk deadlift zwaarder pakken en moet ik dit onderzoeken OF zit het niet zo?

Hoe zit het bij jullie van hoog naar laag is de main question
      Ik denk dat jij wilt weten ik welke volgorde van oefeningen de gemiddelde persoon die met halters stoeit het meeste gewicht omhoog krijgt.

In dat geval klopt die volgorde van jou wel. Maar let wel, het is slechts een gemiddelde. Dus als jou lichaamsbouw toevallig geschikter is om te squatten, bijvoorbeeld, dan heeft het niet veel nut om je op die volgorde blind te staren.

Dus dat gemiddelde is een leuk weetje maar niet meer dan dat. Je hebt er namelijk niets aan.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X