Borstspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Borstspieren

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik doe nu ongeveer een half jaar fitness en het gaat goed. Mijn begin gewicht was 67 kg en nu zit op de 73.2 kg. Een goeie vooruit gang. Mijn vetpercentage is van 8,7% naar 10,9% gegaan. Alles gaat goed, behalve mijn borst! De zijkant en bovenkant komen mooi omhoog, alleen de onderkant blijft uit . Ik doe de decline press erbij voor dat deel, alleen het resultaat is niet gelijk met de rest. Iemand hier meer problemen mee, of kan het zijn dat het in me genen zit?

..

ik denk dat het genetisch bepaald is ik heb van voren vind ik zelf een nette borst maar van de zijkant ziet het er niet uit
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by Tjerrelt View Post
      Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Ik doe nu ongeveer een half jaar fitness en het gaat goed. Mijn begin gewicht was 67 kg en nu zit op de 73.2 kg. Een goeie vooruit gang. Mijn vetpercentage is van 8,7% naar 10,9% gegaan. Alles gaat goed, behalve mijn borst! De zijkant en bovenkant komen mooi omhoog, alleen de onderkant blijft uit . Ik doe de decline press erbij voor dat deel, alleen het resultaat is niet gelijk met de rest. Iemand hier meer problemen mee, of kan het zijn dat het in me genen zit?

..
      Je kunt de onderkant niet apart aanpakken. Dat is anatomisch onmogelijk.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Je kunt de onderkant niet apart aanpakken. Dat is anatomisch onmogelijk.
        Nee dat niet, maar wel de nadruk op leggen.

Comment

De bank schuin zetten,ehm dus dat je hoofd lager komt te liggen?

Comment

Borst is voor veel mensen een lastige spiergroep. Aangezien jij nog maar een halfjaar traint en waarschijnlijk ook niet begonnen bent met goede voeding zoals iedereen moet je niet klagen. Als dit alllemaal wel goed zat trouwens ook niet. Dan komt het vanzelf

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
              De bank schuin zetten,ehm dus dat je hoofd lager komt te liggen?
              Jaa, dan komt mijn hoofd lager te liggen.

Comment

Originally posted by Tjerrelt View Post
                Nee dat niet, maar wel de nadruk op leggen.
                Ook dat kan niet. Dat is net zoals de onderkant van de biceps apart aanpakken en zo werken spieren niet. Wanneer je een spier aanspant, dan spant de gehele spier aan. Je kunt niet alleen een bepaald gedeelte van een spier aanspannen.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Ook dat kan niet. Dat is net zoals de onderkant van de biceps apart aanpakken en zo werken spieren niet. Wanneer je een spier aanspant, dan spant de gehele spier aan. Je kunt niet alleen een bepaald gedeelte van een spier aanspannen.
                  kan toch wel hoor, je gebruikt bij biceps oefeningen waarschijnlijk ook je sluitspier(lol) maar je zal toch vooral je biceps pompen he en met buikspieren en borstspieren is het ook zo dat je indd alles trained maar een gedeelte kan je meer trainen dan de rest van de zelfde spiergroep... het zijn nu eenmaal grote spierbundels he buik en borst , biceps kun je waarschijnlijk niet nog eens onderverdelen in stukjes nee

Comment

edit:

kan toch wel hoor, je gebruikt bij biceps oefeningen waarschijnlijk ook je sluitspier(lol) maar je zal toch vooral je biceps pompen he en met buikspieren en borstspieren is het ook zo dat je indd alles trained maar een gedeelte kan je meer trainen dan de rest van de zelfde spiergroep... het zijn nu eenmaal grote spierbundels he buik en borst , dat betekent dat ze uit merdere kleinere bundels bestaan, tot zelfs aparte vezels, biceps kun je waarschijnlijk niet echt nog eens onderverdelen in stukjes nee

Comment

Biceps heb je lange en korte kop

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                        oh kijk eens aan, voila

Comment

De pectoralis major ligt een beetje in waaier vorm, daardoor kan je de buitenste vezelbanen iets meer benadrukken. Het gaat dan om het gedeelte aangehecht aan de ribben. Je kan echter de inspanning van de rest van de spier niet (geheel)uitsluiten. De pec major is aangehecht aan sleutelbeen, dat zijn dan de upperparts of pars clavicularis, het middendeel aangehecht aan het borstbeen en de lowerparts aangehecht aan de ribben(vraag me niet welke, haha dat weet ik ook zo gauw ff niet)

Het is handig om te kijken wat je met je armen kan doen aan bewegingen vanwege die spier. Je kan handen/armen naar voren bewegen en naar binnen, de armen omlaag duwen of omhoog en naar binnen.
                          Zou lullig zijn als je echt maar 1 bepaalde manier van contractie zou hebben en dus ook maar 1 soort beweging kan doen.....haha.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Bolder View Post
                            edit:

kan toch wel hoor, je gebruikt bij biceps oefeningen waarschijnlijk ook je sluitspier(lol) maar je zal toch vooral je biceps pompen he en met buikspieren en borstspieren is het ook zo dat je indd alles trained maar een gedeelte kan je meer trainen dan de rest van de zelfde spiergroep... het zijn nu eenmaal grote spierbundels he buik en borst , dat betekent dat ze uit merdere kleinere bundels bestaan, tot zelfs aparte vezels, biceps kun je waarschijnlijk niet echt nog eens onderverdelen in stukjes nee

Volgens mij snap je het niet helemaal. Ik heb het niet over het aanspannen van andere spieren tijdens het uitvoeren van een biceps oefening. Waar ik het over heb is dat het onmogelijk is om een specifiek deel van een spier aan te pakken.

Wanneer je bijvoorbeeld je biceps aanspant, dan spant die hele spierbundel samen. Je kunt niet alleen de onderkant van die spier aanspannen:

- Dave Tate

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                              En wat is jou punt?
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X