Hammer front raise

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hammer front raise

Wie doet er hammer front raise's hier en wat zijn jullie ervaringen of of meningen?

Ik zie ze steeds vaker in filmpjes( branch Warren doet ze ook ) en ik vroeg mij af wat het voordeel hier van zou zijn tegenover de gewone variant..

Als ik mijn hand op mijn schouder leg en de beweging maak in hammer stijl dan lijkt het dat de voorste schouderkop toch net iets meer wordt aangesproken..

Ik denk dat je best gelijk kan hebben Nibor, aangezien dit ook het geval voor mijn gevoel is met dezelfde grip alleen dan bij de reverse fly's voor de achterkant schouders..
    "Straight outta gym"

Comment

Ik heb wel eens gedaan ik zelf vondt het wel wat zwaarder.

Soms maak ik een draaide beweeging alleen dan ga ik heel licht.

Comment

is vooral voor de voorste schouderkoppen inderdaad. Ik doe hem niet, doe alleen de gewone front raises.

Over het algemeen worden je voorste schouderkoppen al genoeg aangepakt, ook met de borsttraining. Bij mij, en bij veel andere zijn ze ook een beetje overontwikkeld. Daarom is het belangrijk dat je ook je achterste schouderkoppen goed blijft aanpakken.
        Failure is your friend

Comment

Iemand nog meer ideeën of ervaring ?

Zie het steeds meer in filmpjes voorkomen ..

Comment

Prima oefening. Ik draai'm zelf nog iets verder door (\ / ipv | |)

Accentueert de voorkant schouder nog meer dan een standaard greep omdat het deel van de zijkant dat assisteert bij front raises in een ongunstigere positie komt.

Mijn ervaring is trouwens ook dat je niet recht naar voren moet gaan, maar iets naar binnen moet komen.
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post

Accentueert de voorkant schouder nog meer dan een standaard greep omdat het deel van de zijkant dat assisteert bij front raises in een ongunstigere positie komt.

Mijn ervaring is trouwens ook dat je niet recht naar voren moet gaan, maar iets naar binnen moet komen.
              Bedankt man... dus mijn idee is dus toch waar...

ik doe het zelf ook altijd iets naar binnen toe...

Comment

Originally posted by 3XL View Post

Dus eigenlijk is het sowieso beter als je voorkant schouders wil isoleren om hammergreep te doen,
                ga je op die manier (iets meer naar binnen) niet ook wat borst laten meewerken?
                Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                  Dus eigenlijk is het sowieso beter als je voorkant schouders wil isoleren om hammergreep te doen,
                  ga je op die manier (iets meer naar binnen) niet ook wat borst laten meewerken?
                  Hou je hand maar eens op je schouder en maak beide bewegingen..
                  Je voel dan precies het verschil..

Je pak echt maar een heeeel klein beetje bovenkant borst precies tegen je schouder aan..

Comment

Ik doe hem met een losse schijf,dan komt de houding van de handen enz ongeveer op hetzelfde neer.

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                      Ik doe hem met een losse schijf,dan komt de houding van de handen enz ongeveer op hetzelfde neer.
                      klopt wel een beetje inderdaad...

maar jij doet het dus met 2 armen tegelijk...
                      Jij kan als je boven ben dus niet je handen naar binnen draaien...

ik doe gewoon alternate hammer front raise..

Comment

Nee kan ze niet draaien nee haha.Overigens zeggen "ze"dat het een iets overbodige oefening is omdat je deze voorste spieren al zoveel gebruikt ook met borst oefeningen.Maar ik vind hem wel erg fijn....dus!

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                          Nee kan ze niet draaien nee haha.Overigens zeggen "ze"dat het een iets overbodige oefening is omdat je deze voorste spieren al zoveel gebruikt ook met borst oefeningen.Maar ik vind hem wel erg fijn....dus!
                          wordt zoveel gezegd... ik vind dat het gewoon erbij hoort en je het ook gewoon extra apart moet trainen..

Is ook 1 van mijn favoriete oefeningen...

Comment

Mee eens,ik doe ook wel es de Arnold press,voel je ook erg je spierenballen vind ik.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X