Squats

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squats

Beste Allemaal,

Ik heb nog een vraagje aangezien het mij nog niet echt duidelijk is wat nu de beste squat positie is.. Aangezien de squat een essentiele oefening is voor spiergroei wil ik deze graag goed doen.

T.a.v de houding is het belangrijk dat je knie achter de teen blijven of mogen deze er best voorbij. Ik ben zelf vrij lang waardoor (1,95) waardoor de full squat al moeilijk gaat, ik heb al geprobeerd om mijn heup regio te ontspannen via smr techniek dit werkt wel degelijk maar hier heb ik niet altijd de mogelijkheid voor.Dus hebben jullie nog tips.

Alvast bedankt

YouTube is je vriend.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by dvdh View Post
      Beste Allemaal,

Ik heb nog een vraagje aangezien het mij nog niet echt duidelijk is wat nu de beste squat positie is.. Aangezien de squat een essentiele oefening is voor spiergroei wil ik deze graag goed doen.

T.a.v de houding is het belangrijk dat je knie achter de teen blijven of mogen deze er best voorbij. Ik ben zelf vrij lang waardoor (1,95) waardoor de full squat al moeilijk gaat, ik heb al geprobeerd om mijn heup regio te ontspannen via smr techniek dit werkt wel degelijk maar hier heb ik niet altijd de mogelijkheid voor.Dus hebben jullie nog tips.

Alvast bedankt
      http://forum.bodynet.nl/oefeningen/47449-squat.html
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by dvdh View Post
        Beste Allemaal,

Alvast bedankt
        Onderzoek toont aan dat je knie voorbij de teen laten komen minder belastend is voor de knie, dan de knie niet voorbij de teen laten komen belastend is voor je onderrug.

Aan jou de keus. Mijn ervaring is trouwens dat de knie voorbij je teen laten komen geen problemen oplevert.
        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

je knie voorbij je teen laten komen heeft naar mijn idee meer met de effectiviteit van de oefening te maken dan met blessuregevoeligheid.. met een squat probeer je voornamelijk focus op je quads te leggen (tenminste ik wel.. anders doe ik wel deadlift of lunges) en hoe meer je je knie over je teen laat komen hoe meer je boven lichaam naar voren gaat komen en de kracht meer op je onderrug komt te liggen ipv op je quads.
          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Heeft met ongelijkheid te maken,lange mensen hebben langere dijbenen dus moeten ze meer naar voren buigen,dat kan niet anders.Daarom wel meer kans op rug problemen dus uitkijken

Comment

Originally posted by Cidious View Post
              je knie voorbij je teen laten komen heeft naar mijn idee meer met de effectiviteit van de oefening te maken dan met blessuregevoeligheid.. met een squat probeer je voornamelijk focus op je quads te leggen (tenminste ik wel.. anders doe ik wel deadlift of lunges) en hoe meer je je knie over je teen laat komen hoe meer je boven lichaam naar voren gaat komen en de kracht meer op je onderrug komt te liggen ipv op je quads.
              Dat is incorrect.
              Je kan best recht zakken terwijl je knieën naar voren komen, zie olympische lifters.
              Groeten

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                Dus je doet je squats half??, dat zijn geen squat....let op het volgende:

Citaat:
                Bij het maken van een diepe squat, kan het niet anders dan dat de knieën voorbij de tenen gaan, anders val je namelijk om. Het maken van een diepe squat verhoogt de druk op de kniefschijf enorm en dat kan oplopen tot 20 maal het lichaamsgewicht (Escamilla RF 2009). In een onderzoek (Klein K 1961) werd bij een populatie gewichtsheffers, die regelmatig diepe squats uitvoerden, enige laxiteit aangetroffen in de voorste kruisband en de collaterale banden. Al met al voldoende redenen om voorzichtig te zijn.
                Hoewel het bewijs nu al geleverd lijkt te zijn, gaat het toch een klein beetje anders in de wetenschap. Allereerst is een verhoogde druk, zelfs van 20 maal het lichaamsgewicht, een feit, maar daarmee nog geen bewijs. Het kan functionele druk zijn, waarvoor de knie wellicht gemaakt is. Verder maakt een zwaluw nog geen zomer, net zomin als dat een enkel onderzoek uit 1961 het ultieme bewijs gaat leveren. Vervolgonderzoeken hebben deze laxiteit bij diepsquatters, namelijk niet gevonden (Myers E 1971, Panariello R 1994, Steiner M 1986). In tegendeel, enkele onderzoeken suggereren zelfs dat diep squatten leidt tot betere kniestabiliteit (Chandler T 1989, Escamilla RF 2001). Interessanter wordt het nog, als blijkt dat de druk op de knie het meest oploopt tijdens 15 to 30 graden flexie en daarna gestaag weer afneemt (Kanmori A 2000, Li G 2004, Sakane M 1997). Feitelijk is er dus geen experimenteel of biomechanisch bewijs te vinden voor de superioriteit van halve en kwart squats.
                Je kunt altijd het zekere voor het onzekere nemen door niet diep te squatten. Maar zoals de Amerikanen het kernachtig kunnen stellen, 'use it or lose it'. Met de knieën voorbij de tenen gaan is volstrekt functioneel, anders kun je namelijk niet springen en niet eens een trap aflopen. In tegenstelling tot grote beweeguitslagen van de wervelkolom, is er nooit schade aangetroffen, als gevolg van diep squatten. Het is goed om over de hele range of motion te trainen, waarbij ook de achterzijde aan bod komt. Deze wordt namelijk pas geactiveerd als de heup gelijk of lager dan de knie komt (Caterisano A 2002). Dames die halve squats doen voor hun billen, trainen dus niet optimaal. Diepe squats zijn veilig voor gezonde knieën, als je een goede techniek hebt.
                Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je knieën heel vroeg naar voren komen, maar pas op het moment dat het niet anders kan. Op deze wijze is de kracht veel meer naar achteren gericht. Vrouwen kunnen doorgaans beter diep squatten dan mannen, omdat ze vaak ondiepere heupen hebben. Ook zijn ze neurologische beter voorgeprogrammeerd om hun neutrale wervelkolom te behouden tijdens de afdaling, dooe het lopen op hakken. Hoewel er bij vrouwen soms verkorte kuitspieren worden aangetroffen, geldt dit meestal alleen voor vrouwen die exclusief op hoge hakken lopen. Dat is sowiezo niet aan te raden. Veel vaker is er een probleem met de voetboog of de enkelmobiliteit en heeft het met spieren niet zoveel te maken.
                Natuurlijk moet je niet met kniepijn gaan squatten, zeker niet als de pijn wordt geprovoceerd door de squat. Bedenk wel dat de meeste knieklachten, helemaal geen knieklachten zijn, maar heupklachten (Currier L 2007). De knie is slechts de slaaf van de heup en je moet dus het baasje aanspreken bij eventuele problemen. Als je een diepe heupkom hebt, dan is diep squatten niet voor jou, maar preventief vermijden om knieklachten kan in ieder geval geen reden zijn. Daal daarom af, zolang je bekken niet naar achteren beginnen te kantelen.
                Het idee dat diepe squats slecht zijn voor de knieën, klinkt logisch, maar het bewijs wijst echter anders uit. Gezonde knieën kunnen uitstekend diepe squats maken, waarbij de knie voorbij de tenen komt. Het is functioneel en veel volwaardiger trainen. Bij pijn natuurlijk niet doorgaan, maar na laten kijken en begin dan vooral eerst bij de heup. Natuurlijk is goede vorm en techniek een vereiste, maar dat geldt voor elke oefening.

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                  Heeft met ongelijkheid te maken,lange mensen hebben langere dijbenen dus moeten ze meer naar voren buigen,dat kan niet anders.Daarom wel meer kans op rug problemen dus uitkijken
                  Deze gast is langer dan 1.80 en hij squat heel netjes:

‪Squat 405x26, deep, no belt/wraps‬‏ - YouTube
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post

sick gek
                    Building to a better me

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post

Het slaat ook nergens op wat hij zegt.