Triceps lopen achter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Triceps lopen achter

Hallo allemaal!

Ik zit met het probleem dat mijn triceps een beetje achterlopen op de rest van mijn lichaam, ik krijg er daar maar geen massa bij.

Ik train mijn triceps altijd op dezelfde dag als mijn rug, en ik doe de volgende oefeningen 3 setjes van 8 reps.

- Close grip BP (Smith Machine)
    - Weighted Dips
    - French press
    - Rope Pulldown of Single Arm Dumbbel Extension

Hebben jullie tips voor mij wat ik kan veranderen en/of toevoegen in mijn tricepstraining voor meer massa?

Alvast bedankt!

meer eten.. en dan geen chips enzo, maar goed voedsel

dan gaat alles vanzelf

Hoelang ben je al aan het trainen?
    squat: 60kg BP: 50kg DL: 60kg

Comment

ik zou close grip bench press vervangen voor lekkere zware triceps pushdown's...

Mijn triceps liepen ook erg achter en ik train ze samen met biceps op een armen dag..

Comment

cgbp is niet te vervangen
        sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by wzoet View Post
          cgbp is niet te vervangen
          waarom niet???

Comment

Hmm dips schijnen ook goed voor triceps te zijn. Misschien in combinatie met close grip bench press. Dat zou voldoende moeten zijn. Aangezien je dat al doet zou dit meer als voldoende moeten zijn om grotere triceps te krijgen..
            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
              waarom niet???
              Omdat het een zogenaamde compound oefening is, een oefening voor triceps spiermassa. Die eruit halen is hetzelfde als de squat uit je programma halen en vervangen door leg extensions..

In plaats van de cgbp met de smith machine te doen zou hij die beter met een barbell kunnen uitvoeren.

En 4 oefeningen voor een kleine spier is een beetje veel.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Ik ben van mening dat de cgbp eigenlijk gewoon een borst oefening is waarbij je ook de triceps aanspreekt ,maar de borst neemt het grootste werk op zich..

Triceps push down is echt puur een triceps oefening en daarom in mijn ogen veel effectiever dan de cgbp...

2 oefeningen voor je triceps is eigenlijk al genoeg als je wat meer setjes en reps pak..
                3 oefeningen kan natuurlijk ook en dan is dippen perfect..

Mijn keuze voor triceps zou zijn..

*triceps push down
                *Triceps rope extensions
                *dippen

Comment

en dan zou ik nog eerder skull crushers (french press) doen dan CGBP....

CGBP staat in mijn boek ook niet bij de armen , maar bij de borst oefeningen..namelijk voor de binnenkant borst...

Comment

Ik ben van mening dat de cgbp eigenlijk gewoon een borst oefening is waarbij je ook de triceps aanspreekt ,maar de borst neemt het grootste werk op zich..

Triceps push down is echt puur een triceps oefening en daarom in mijn ogen veel effectiever dan de cgbp...

2 oefeningen voor je triceps is eigenlijk al genoeg als je wat meer setjes en reps pak..
                    3 oefeningen kan natuurlijk ook en dan is dippen perfect..

Mijn keuze voor triceps zou zijn..

*triceps push down
                    *Triceps rope extensions
                    *dippen
                    De schouders en borst zijn er secundair bij betrokken. De cgbp is in de eerste plaats een triceps oefening en naast de dip de beste voor spiermassa. Oefenigen waarbij een duwende / drukkende beweging wordt gedaan zijn de meest effectieve voor triceps spiermassa.

Hier een interessant artikel met enkele triceps oefeningen, geschreven door Charles Poliquin.
                    Pressdowns are, by far, the most popular triceps movement used in gyms throughout the United States. They're great because they put you in a position that makes it easy to scope out what's going on in the gym around you. For instance, if that lingerie model who just joined the gym is doing cable crossovers, you've got a front row seat.

Unfortunately, that's about all pressdowns are good for. Have you looked at the triceps of powerlifters and strongmen competitors recently? Needless to say, they are plenty massive, but very few of them will waste their time on pressdowns. Along the same lines, look at your average gymnasts — most have massive triceps that were built largely by doing plenty of dips and pressing motions.

bron:
                    T NATION | Top Ten Triceps Exercises
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      De schouders en borst zijn er secundair bij betrokken. De cgbp is in de eerste plaats een triceps oefening en naast de dip de beste voor spiermassa. Oefenigen waarbij een duwende / drukkende beweging wordt gedaan zijn de meest effectieve voor triceps spiermassa.

Hier een interessant artikel met enkele triceps oefeningen, geschreven door Charles Poliquin.
                      Die gast spreek zichzelf een beetje tegen..

Hij zeg dat press down niet zo goed is en daaronder zegt hij weer dat de beste oefeningen voor triceps... press oefeningen zijn?????

Comment

en dan zou ik nog eerder skull crushers (french press) doen dan CGBP....

CGBP staat in mijn boek ook niet bij de armen , maar bij de borst oefeningen..namelijk voor de binnenkant borst...
                        Wanneer een bepaald boek het heeft over de binnenkant borst gaat er al een alarm af in mijn hoofd. Dan heeft de schrijver er overduidelijk geen komijnenkaas van gegeten.

Het is namelijk anatomisch onmogelijk om specifiek de binnenkant van je borst aan te pakken:
                        http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...spieren-2.html
                        Last edited by inferno_0666; 29-07-2011, 08:38.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Wanneer een bepaald boek het heeft over de binnenkant borst gaat er al een alarm af in mijn hoofd. Dan heeft de schrijver er overduidelijk geen komijnenkaas van gegeten.

Het is namelijk anatomisch onmogelijk om specifiek de binnenkant van je borst aan te pakken:
                          http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...spieren-2.html
                          bol.com | Krachttraining, Frédéric Delavier | Nederlandse boeken

Comment

Die gast spreek zichzelf een beetje tegen..

Hij zeg dat press down niet zo goed is en daaronder zegt hij weer dat de beste oefeningen voor triceps... press oefeningen zijn?????
                            Je hebt het hoogstwaarschijnlijk over oefening nummer 9 in die lijst. Hij is hier heel duidelijk in:

9) Incline bench overhead pressdowns

In my book, this movement is the triceps equivalent to concentration curls. It takes away the temptation of using your abdominal muscles to complete the range of motion. In other words, it offers an incredible degree of isolation. This exercise also offers the advantage of being suitable to a trainee suffering from a bout of lower back pain.

I often prescribe this movement last in a triceps workout, after a high percentage of triceps motor units have been knocked off by other exercises.
                            - Dave Tate

Comment

Tja, als hij een toets had gedaan voor het vak anatomie dan zou hij een herkansing moeten doen. Helaas.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X