Triceps lopen achter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

[quote=Waterpoloboy;851665]okay, dus de duim dan aan dezelfde kant als de vingers. Dat is neem ik aan open grip en dan iets minder breed dan schouderbreedte.

Ik ga namelijk straks triceps trainen in hoge reps. Dus dippen en cgbp .

inderdaad

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      inferno, dan sta je handen te dicht bij elkaar. Mij is aangeleerd dat je hem lekker dicht bij moet pakken. iK bijt gewoon door die pijn heen. Als je hem lekker dicht bij pakt voel je de triceps veel harder werken, terwijl op schoudershoogte ik meer me borst voel
      Wanneer de handen te dicht bij elkaar zijn krijg je te maken met negatieve impact op de ellebogen en polsen. En dat kan weer leiden tot blessures, zeker wanneer het gewicht oploopt. Dus door die pijn heen bijten is zeker niet aan te raden.

Iets minder dan schouderbreedte is goed genoeg voor de CGBP. De triceps worden dan goed gestimuleerd en de belasting op de ellebogen en polsen is drastisch minder.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
        okay, dus de duim dan aan dezelfde kant als de vingers. Dat is neem ik aan open grip en dan iets minder breed dan schouderbreedte.

Ik ga namelijk straks triceps trainen in hoge reps. Dus dippen en cgbp .
        Met de duim aan dezelfde kant als de vingers is vragen om een ongeluk. Daar komt ook nog eens bij dat je minder kunt drukken. Niet doen dus!

‪Bench Press accident‬‏ - YouTube

One of the best cues to learn how to maintain control is in grip strength. The harder the bar is squeezed, the more control is gained over the bar. Visualize making dents in the bar with your fingers, and the bar will become easier to control. For this reason, the false — or "thumbless" — grip (whereby the thumb is positioned on the same side as the fingers) isn't recommended.

Research has shown that bench numbers can be increased by up to 10% simply by improving grip strength. In addition,
        the thumbless grip increases the potential for injury. The bar can slip or flip out of your hands and land on your chest, marring your training program and causing beautiful women to laugh at you — not good.
        Dat het de kans op een ongeluk vergroot is duidelijk. In dat filmpje kun je goed zien hoe die stang uit zijn handen en langs zijn onderarmen naar beneden glijdt.

Secondly, there's no rational reason to use the thumbless grip. Some individuals contend that it makes the exercise more "strict," an incorrect assumption. The preferable alternative is to use a full grip and a stricter technique, which will allow an increase in the amount of weight lifted. The thumbless grip also increases the likelihood of a wrist injury, as the wrist is kept hyperextended (bent backward) to allow the bar to rest in the palms of the hands. With enough weight and time, this grip will cause an injury.

bron:
        T NATION | Bench Press Blowouts
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Als je CGBP goed leert uitvoeren is dit inderdaad een megafijne oefening om massa aan die triceps te klatsen. Maar dan moet je wel goed je muscle-mind-connection maken en dus niet je borst het werk laten doen. Puur focussen op het volpompen van je triceps.

Voor mij heeft deze oefening tot een schouder blessure geleid.. en ik heb hem nu dan ook even geschrapt maar zodra mijn schouder weer 100% is aangesterkt en sterk genoeg is dan is dit zeker weer de nummer 1 oefening die in mijn schema zal staan waar je alle andere oefeningen omheen verzamelt.

Ik ben erg fan van cgbp en dips voor de triceps.. ook skullcrushers doen het bij mij goed de rest zie ik eigenlijk puur als definitie oefeningen of aan het einde van mijn training om nog even lekker vol te pompen.
          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Ik merk een hoop verschillende meningen over de oefeningen die wel of niet goed zijn voor triceps, ik zal het eens gaan proberen met CGBP, Dips en French Press. En dan doe ik 4x12 ipv 3x8, of heeft iemand een andere suggestie?

Ik had gisteren de CGBP geprobeerd met een losse barbell, dit was nog wel lastig om het evenwicht te behouden.

Comment

Gister cgbp gedaan en geprobeerd goede contractie te bewerkstelligen tijdens mijn herhalingen en ik voelde ze goed. Ik ga deze er in houden voor triceps.

Ik zweer bij dippen en dan nu cgbp. Daarvoor altijd pushdowns gedaan, maar cgbp vind ik persoonlijk fijner vanaf nu.
              "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by r_AW View Post
                Hallo allemaal!

Ik zit met het probleem dat mijn triceps een beetje achterlopen op de rest van mijn lichaam, ik krijg er daar maar geen massa bij.

Ik train mijn triceps altijd op dezelfde dag als mijn rug, en ik doe de volgende oefeningen 3 setjes van 8 reps.

- Close grip BP (Smith Machine)
                - Weighted Dips
                - French press
                - Rope Pulldown of Single Arm Dumbbel Extension

Hebben jullie tips voor mij wat ik kan veranderen en/of toevoegen in mijn tricepstraining voor meer massa?

Alvast bedankt!
                Mijn tri zijn erg snel sterker geworden van een lying french press maar dan met dumbels.. Hierdoor heb ik iets meer ruimte om de beweging aantepassen zodat de tri heel snel volloopt. Dit was een goed begin, nu kan ik de grotere oefeningen veel 'netter' uitvoeren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X