Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Als het voor jou goed voelt is het niet altijd de juiste uitvoering, daarom probeer ik altijd de er zo beste mogelijke uitvoering uit te pakken met de beste techniek. Dan stel ik me gewoon de vraag waarom de uitvoering van Mark Rippetoe de juiste is en waarom de uitvoering van Scott Herman (personal trainer en dergelijke, dus ik denk dat de man ook wel verstand van zaken heeft) niet goed is....
Ok dan nog beter gesteld, 'wat voor jou het beste voelt en het sterkste'.
Zo duidelijk genoeg?
ik heb het nog ff nagezocht in mijn anatomie boek!
hierin staat wanneer de ellebogen naar de zijkant wijzen (zoals filmpje van scott en ook joe tong adviceerst van instructional fitness) dat je daarmee vooral zij en voorkant delts pakt, oftewel lateral en anterior delts.
wat jij zegt ellebogen naar voren voornamelijk voorkant (anterior).
nu jij weer :P
Het naar achter getrokken houden van de bovenarmen is bij lateraal geroteerde bovenarmen (zoals bij OH presses) idd en functie van het laterale deel van de schouder. Als je de ellebogen naar voren houd is er dus idd minder betrokkenheid van dit laterale deel.
Vraag is alleen of het het naar achter getrokken houden van de bovenarm dit laterale deel ook echt traint. Uiteindelijk is het een horizontale beweging tegen een vertikale belasting.
Maw alle OH presses belasten voornaamlijk het voorste deel van de schouder.
ik stel hier een normale vraag op een post van inferno, tenminste voor mij een normale vraag omdat ik in veel filmpjes van oa scott en joe zie dat ze anders adviseren. Ook in mijn boek met oefeningen staat het anders uitgelegd. dan is het tog normaal dat ik vraag of de ene oefening beter is als de andere of niet.
tuurlijk krijg je dan reacties van bijv. revieus die het allemaal al weet en hem geen flikker uitmaakt of een ander ook nog wat kan opsteken.
en kojak, mischien vraag ik veel maar aan de post van 3XL te zien zit er tog een kern van waarheid in mijn verhaal.
If you do what you always did, you will get what you always got !
ik stel hier een normale vraag op een post van inferno, tenminste voor mij een normale vraag omdat ik in veel filmpjes van oa scott en joe zie dat ze anders adviseren. Ook in mijn boek met oefeningen staat het anders uitgelegd. dan is het tog normaal dat ik vraag of de ene oefening beter is als de andere of niet.
tuurlijk krijg je dan reacties van bijv. revieus die het allemaal al weet en hem geen flikker uitmaakt of een ander ook nog wat kan opsteken.
en kojak, mischien vraag ik veel maar aan de post van 3XL te zien zit er tog een kern van waarheid in mijn verhaal.
De meeste personal trainers hebben geen echte kennis van zaken en zitten maar onzin te verkopen. Het feit dat een personal trainer een beetje bekendheid geniet wil nog niet zeggen dat die persoon ook echt weet waar hij het over heeft. Veel van die randdebielen proberen revolutionair voor de dag te komen en dan krijg je dit soort circus taferelen:
Deze Scott zit dan wel te verkondigen dat die oefening met de ellebogen naar buiten moet worden uitgevoerd, maar hij beseft niet dat met deze methode de kans op blessure veel groter is. Er is maar een handvol trainers die echt weten waar zij het over hebben en tot die categorie behoren onder andere Mark Rippetoe en Glenn Pendlay.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Deze Scott zit dan wel te verkondigen dat die oefening met de ellebogen naar buiten moet worden uitgevoerd, maar hij beseft niet dat met deze methode de kans op blessure veel groter is. Er is maar een handvol trainers die echt weten waar zij het over hebben en tot die categorie behoren onder andere Mark Rippetoe en Glenn Pendlay.
haha die foto is echt ergst ooit, had die al eens gepost ergens, stond ook op failblog...
en op laatste alinea: so true
richard en el loco: inferno, falstyr en revius zeiden toch gewoon van begin af aan dat uitvoering met armen naar buiten kans op blessures vergroot, ze verplichten je toch niet om ermee te stoppen? het is aan jou wat je met de info doet, wil je zo verder pressen wetend dat er wat meer risico aan vast hangt, doe dat dan he...
Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105
haha die foto is echt ergst ooit, had die al eens gepost ergens, stond ook op failblog...
en op laatste alinea: so true
richard en el loco: inferno, falstyr en revius zeiden toch gewoon van begin af aan dat uitvoering met armen naar buiten kans op blessures vergroot, ze verplichten je toch niet om ermee te stoppen? het is aan jou wat je met de info doet, wil je zo verder pressen wetend dat er wat meer risico aan vast hangt, doe dat dan he...
het gaat erom dat el loco en ik een soort second opinion wouden weten over de begin post van inferno. ook aangezien van wat ik nu weet, en wat ik dus mischien nog beter kan doen.
ik zeg niet dat ik het niet "zo wil doen" maar vraag of het ene nou beter is dan de ander.
maar in ieder geval is het dus blessure gevoeliger. maar qua belasting van de delts? is het niet zo dat op de manier van rippetoe met name de anterior delt aanspreekt in plaats van de ellbows out ook zeker de lateral schouder aanspreekt?
Als je zijkant schouders wilt pakken, doe daar dan gerichte oefeningen voor.
Lees 3XL ze post nog maar eens, dan had je het niet nog een keer hoeven vragen.
Niet vervelend bedoeld voor de powerlifters, maar er zit ook wel een verschil in techniek voor je doeleinden. Om zo veel mogelijk kracht te willen hebben is het denk ideaal hoe jullie het doen. Maar zoals scott hem doet is het ook gewoon goed te doen en hierbij denkend dat je niet te zwaar moet gaan maar puur voor de spier werkt en niet voor de kracht.
Trouwens, beide methodes belasten de spier. Het verschil is dat de kans op blessure veel kleiner is wanneer je de methode hanteert die Rippetoe instrueert. Dus dan ben je in mijn optiek wel een beetje dom bezig als je toch maar kiest voor de andere methode.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Trouwens, beide methodes belasten de spier. Het verschil is dat de kans op blessure veel kleiner is wanneer je de methode hanteert die Rippetoe instrueert. Dus dan ben je in mijn optiek wel een beetje dom bezig als je toch maar kiest voor de andere methode.
ok duidelijk , ik zal het er vanmiddag ff met een maat van me over hebben in de sportschool. benieuwd wat hij ervan vind
Even een bump omdat ik denk dat ik iets heb toe te voegen
Ik deed MP met schouders naar buiten en heb nu best last gekregen van mijn rechterschouder. Doe ik de techniek van Rippetoe, dan voel ik mijn schoudergewricht veel minder belast worden. Als je vindt dat de zijkant van je schouder getraind moeten worden dan zijn daar genoeg andere oefeningen voor.
Even een bump omdat ik denk dat ik iets heb toe te voegen
Ik deed MP met schouders naar buiten en heb nu best last gekregen van mijn rechterschouder. Doe ik de techniek van Rippetoe, dan voel ik mijn schoudergewricht veel minder belast worden. Als je vindt dat de zijkant van je schouder getraind moeten worden dan zijn daar genoeg andere oefeningen voor.
goed dat je bumped, ik doe de mp ook met schouders naar buiten en heb er ook wel wat last van. Dus nu heb ik een oplossing gevonden.
lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Breng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...
Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
Comment